afinstallation/ gen instalation huwei E180 modem?

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
klausvfr

afinstallation/ gen instalation huwei E180 modem?

Indlæg af klausvfr »

hi
i aftes installerede jeg ubuntu 10.04 paa min asus 7" netbook. det gik nogenlunde
den accepterede mit TDC huwei E180 modem omgaaende. og her i natten har den saa downloaded nogen opdateringer.
men i morges stod den med blaat lys i modemet, samme som naar den er tilsluttet netvaerk. men der var ikke forbindelse.
i iconet for netvaerk var den helt forsvundet. og jeg kan ikke geninstallere modemet.
hvordan kan man afinstallere og geninstalere saadan et modem ?
det skal helst skaeres ud i pap. da jeg ikke ved noget om at skrive koder eller noget i linux..
jeg har ikke kabel netvaerk. saa jeg er afhaengig af at modemet virker

paa forhaand tak

mvh klaus
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: afinstallation/ gen instalation huwei E180 modem?

Indlæg af soundpartner »

Tag modemet ud af maskinen, vent 10 sek, og sæt det så i igen.
Hvis ikke det hjælper, så genstarte maskinen. Det modem skal virke uden problemer.
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Hvis det stadig ikke virker så skriv lsusb i terminalen mens modemmet sider i og giv os resultatet.
klausvfr

Indlæg af klausvfr »

hi
nu virker det ,hvad kuren praesist var ved jeg ikke. men computeren har vaeret slukket nogen timer. og startet op uden modem. og derefter puttet modemet i usb. og der gik nok ca 2 minutter foer der poppede et vindue op hvor den bad om adgangskode. og derefter virkede det.

man burde lave en bog med tips og triks. for havde jeg ikke 2 computere var jeg da lidt paa spanden

mvh
klaus nielsen
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Siden dit problem er løst kan jeg så ik' få dig til at trykke på [V ] ud for det indlæg der bedst beskriver en løsning (eventuelt dit eget).