Firefox 4.0.0 har nogen prøvet ?

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
Finn Bjerke
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Firefox 4.0.0 har nogen prøvet ?

Indlæg af Finn Bjerke »

Kardemommeloven er en god ting.
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Firefox 4.0.0 har nogen prøvet ?

Indlæg af AJenbo »

Jeg har prøvet den lidt igennem Natty, ja den virker hurtigere.
Stra
Geografisk sted: Ikast-Herning

Indlæg af Stra »

Har kørt med den som min standard Firefox længe.

Fungerer rigtig godt og er hurtig. Og den er nu også blevet stabil.

stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

Minefield (4.0b13pre) kører fint her på 10.04 lts / 64bit, og det virker både stabilt og hurtigt.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Brugeravatar
Toddvarg
Geografisk sted: Vejle

Indlæg af Toddvarg »

christian.arvai skrev:Minefield (4.0b13pre) kører fint her på 10.04 lts / 64bit, og det virker både stabilt og hurtigt.

jeg kører med den samme og den er super stabil og hurtig. Det er dog ingen dansk opsætning på den, så vidt jeg ved.
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
Jerrik
IRC nickname: Jerrik
Geografisk sted: Dragør

Indlæg af Jerrik »

Jeg har også installeret den, og synes bestemt at den er blevet hurtigere.
Men Chrome 8.0.552.5 virker nu hurtigere i almindelig brug !?
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af lath »

Jerrik skrev:Jeg har også installeret den, og synes bestemt at den er blevet hurtigere.

Jeg bruger Chrome 10.0.648.151, som er den aktuelle Chrome browser version i Maverick - den er lynhurtig, men jeg bruger FF til dagligt, og ser frem til en meget hurtigere FF 4.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Jerrik
IRC nickname: Jerrik
Geografisk sted: Dragør

Indlæg af Jerrik »

lath skrev:
Jerrik skrev:Jeg har også installeret den, og synes bestemt at den er blevet hurtigere.

Jeg bruger Chrome 10.0.648.151, som er den aktuelle Chrome browser version i Maverick - den er lynhurtig, men jeg bruger FF til dagligt, og ser frem til en meget hurtigere FF 4.

/Lars

Tak. Det var ikke lige gået op for mig, at Chromium 10 var installeret ved siden af Chrome 8.
Chromium endnu virker hurtigere :)
lath

Indlæg af lath »

Jerrik skrev:
lath skrev:

/Lars

Tak. Det var ikke lige gået op for mig, at Chromium 10 var installeret ved siden af Chrome 8.
Chromium endnu virker hurtigere :)

Det var ikke det jeg skrev. Jeg har Chrome, ikke Chromium.

Jeg har ladet Firefox 4 erstatte Firefox 3.6.x i min Maverick (Ubuntu 10.10) installation - og Firefox 4 er ret hurtig i brug, men lang tid om at starte op.
Dertil har den nogle nye ting som Firefox menu-knap, og Panorama (Tab groups) - der er grupper af tabs man lynhurtigt kan skifte imellem. Man definere selvfølgelig selv hvad der skal være i en tab group.

Både Chrome og Firefox 4 er installeret ved at tilføje ekstra pakkearkiver. Det gælder også for min LibreOffice installation på samme Maverick installation.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
LarsK
IRC nickname: Kjelse

Indlæg af LarsK »

Hej!

Hvordan tilføjer man extra pakkearkiver. Det er jeg ikke klar over,har prøvet at finde dem.

LarsK
lath

Indlæg af lath »

LarsK skrev:Hej!

Hvordan tilføjer man extra pakkearkiver. Det er jeg ikke klar over,har prøvet at finde dem.

LarsK

Kig i https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=13&t=13539
Der er også en kommentar om hvordan du gør FF 4 dansk sproget.

/Lars
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Har du nogle bestemte arkiver du gerne vil tilføje eller tænker du mere generelt?
LarsK

Indlæg af LarsK »

Hej !

Jeg siger mange tak for hjælpen med Firefox 4 .Det gik fint med installation og den er ogå på dansk. Det jeg har problemer med er at bruge Terminalen på den rigtige måde, da jeg er ny bruger af Ubuntu. Jeg tænker også på installation af Libre Office.
LarsK
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Ok generelt er det meget simpelt. Da det at tilføje software er en administrativ handling starter du dine kommandoer med sudo, der efter skriver du add-apt-repository, som er kommandoen for at til føje et arkiv og hente den signatur nøgle (den grafiske metode henter ikke selv løglen så der for er det lettest med terminalen), efter fulgt af ppa arkivet. Når det er gjort skal program listen opdateres og det gøres med sudo apt-get update, det er det samme som at åbne system-administration-updateringshåndtering og trykke Kontrollér. Her efter kan du installere den nye software fra softwarecenteret eller hvis det som med Firefox blot er en opdatering kan du installere den med opdateringshåndteringen. Opgraderingen kan også gøre fra terminalen med sudo apt-get upgrade, og installation af nye programmer gøes med sudo apt-get install og en liste af de pakker du gerne vil installere. Jeg håber det forklare hvordan kommandoerne bruges.

Hvis du gerne vil installere LibreOffice kan du følge dette indlæg:
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=33&t=11916&p=85299#p85299
LarsK

Indlæg af LarsK »

Hej !!

Tak for hjælpen til Libre Office. Ja, jeg kan se at der er noget at gå i gang med,så jeg vil nok læse det nogle gange, men tak skal du have.
LarsK