Firefox 4.0.0 har nogen prøvet ?
-
- IRC nickname: finnbjerke
- Geografisk sted: Moss Norge
Firefox 4.0.0 har nogen prøvet ?
http://digitizor.com/2010/09/04/install-firefox-4-ubuntu/
http://www.techdrivein.com/2010/10/get-feel-of-firefox-4-in-ubuntu-1010.html
http://www.techdrivein.com/2010/10/get-feel-of-firefox-4-in-ubuntu-1010.html
Kardemommeloven er en god ting.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Firefox 4.0.0 har nogen prøvet ?
Jeg har prøvet den lidt igennem Natty, ja den virker hurtigere.
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Har kørt med den som min standard Firefox længe.
Fungerer rigtig godt og er hurtig. Og den er nu også blevet stabil.
stra
Fungerer rigtig godt og er hurtig. Og den er nu også blevet stabil.
stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Minefield (4.0b13pre) kører fint her på 10.04 lts / 64bit, og det virker både stabilt og hurtigt.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- Geografisk sted: Vejle
christian.arvai skrev:Minefield (4.0b13pre) kører fint her på 10.04 lts / 64bit, og det virker både stabilt og hurtigt.
jeg kører med den samme og den er super stabil og hurtig. Det er dog ingen dansk opsætning på den, så vidt jeg ved.
Ting tager tid
med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
-
- IRC nickname: Jerrik
- Geografisk sted: Dragør
Jeg har også installeret den, og synes bestemt at den er blevet hurtigere.
Men Chrome 8.0.552.5 virker nu hurtigere i almindelig brug !?
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Jerrik skrev:Jeg har også installeret den, og synes bestemt at den er blevet hurtigere.
Jeg bruger Chrome 10.0.648.151, som er den aktuelle Chrome browser version i Maverick - den er lynhurtig, men jeg bruger FF til dagligt, og ser frem til en meget hurtigere FF 4.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
- IRC nickname: Jerrik
- Geografisk sted: Dragør
lath skrev:Jerrik skrev:Jeg har også installeret den, og synes bestemt at den er blevet hurtigere.
Jeg bruger Chrome 10.0.648.151, som er den aktuelle Chrome browser version i Maverick - den er lynhurtig, men jeg bruger FF til dagligt, og ser frem til en meget hurtigere FF 4.
/Lars
Tak. Det var ikke lige gået op for mig, at Chromium 10 var installeret ved siden af Chrome 8.
Chromium endnu virker hurtigere
-
Jerrik skrev:lath skrev:Jerrik skrev:Jeg har også installeret den, og synes bestemt at den er blevet hurtigere.
/Lars
Tak. Det var ikke lige gået op for mig, at Chromium 10 var installeret ved siden af Chrome 8.
Chromium endnu virker hurtigere
Det var ikke det jeg skrev. Jeg har Chrome, ikke Chromium.
Jeg har ladet Firefox 4 erstatte Firefox 3.6.x i min Maverick (Ubuntu 10.10) installation - og Firefox 4 er ret hurtig i brug, men lang tid om at starte op.
Dertil har den nogle nye ting som Firefox menu-knap, og Panorama (Tab groups) - der er grupper af tabs man lynhurtigt kan skifte imellem. Man definere selvfølgelig selv hvad der skal være i en tab group.
Både Chrome og Firefox 4 er installeret ved at tilføje ekstra pakkearkiver. Det gælder også for min LibreOffice installation på samme Maverick installation.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
- IRC nickname: Kjelse
Hej!
Hvordan tilføjer man extra pakkearkiver. Det er jeg ikke klar over,har prøvet at finde dem.
LarsK
Hvordan tilføjer man extra pakkearkiver. Det er jeg ikke klar over,har prøvet at finde dem.
LarsK
-
LarsK skrev:Hej!
LarsK
Kig i https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=13&t=13539
Der er også en kommentar om hvordan du gør FF 4 dansk sproget.
/Lars
-
- Admin
Har du nogle bestemte arkiver du gerne vil tilføje eller tænker du mere generelt?
-
Hej !
Jeg siger mange tak for hjælpen med Firefox 4 .Det gik fint med installation og den er ogå på dansk. Det jeg har problemer med er at bruge Terminalen på den rigtige måde, da jeg er ny bruger af Ubuntu. Jeg tænker også på installation af Libre Office.
LarsK
Jeg siger mange tak for hjælpen med Firefox 4 .Det gik fint med installation og den er ogå på dansk. Det jeg har problemer med er at bruge Terminalen på den rigtige måde, da jeg er ny bruger af Ubuntu. Jeg tænker også på installation af Libre Office.
LarsK
-
- Admin
Ok generelt er det meget simpelt. Da det at tilføje software er en administrativ handling starter du dine kommandoer med sudo, der efter skriver du add-apt-repository, som er kommandoen for at til føje et arkiv og hente den signatur nøgle (den grafiske metode henter ikke selv løglen så der for er det lettest med terminalen), efter fulgt af ppa arkivet. Når det er gjort skal program listen opdateres og det gøres med sudo apt-get update, det er det samme som at åbne system-administration-updateringshåndtering og trykke Kontrollér. Her efter kan du installere den nye software fra softwarecenteret eller hvis det som med Firefox blot er en opdatering kan du installere den med opdateringshåndteringen. Opgraderingen kan også gøre fra terminalen med sudo apt-get upgrade, og installation af nye programmer gøes med sudo apt-get install og en liste af de pakker du gerne vil installere. Jeg håber det forklare hvordan kommandoerne bruges.
Hvis du gerne vil installere LibreOffice kan du følge dette indlæg:
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=33&t=11916&p=85299#p85299
Hvis du gerne vil installere LibreOffice kan du følge dette indlæg:
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=33&t=11916&p=85299#p85299
-
Hej !!
Tak for hjælpen til Libre Office. Ja, jeg kan se at der er noget at gå i gang med,så jeg vil nok læse det nogle gange, men tak skal du have.
LarsK
Tak for hjælpen til Libre Office. Ja, jeg kan se at der er noget at gå i gang med,så jeg vil nok læse det nogle gange, men tak skal du have.
LarsK