God whiskey søges

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Brugeravatar
Claus M
Indlæg: 360
Tilmeldt: 1. sep 2010, 21:20
IRC nickname: Claus M
Geografisk sted: Karlslunde

Re: God whiskey søges

Indlæg af Claus M »

laoshi skrev:Laproaig - absolut Laphroaig. Men vær rar ikke at fornærme den med isklumper. Nyd den på klassisk vis - med 1-2 dråber vand til at frigive aromaen!



Den stemmer jeg også på.

(Også mht. en dråbe vand eller to.
Bemærk forskellen ved at smage uden dråberne først - og mærk hvordan et par dråber vand åbner for smagen bagefter).
Ubuntu gives you more windows of opportunities

Xubuntu 22.04 på Lenovo T530 (fra 2012)
Raspberry Pi Desktop (Debian 32 bit) på Medion Akoya (fra 2006)
gedesby
Indlæg: 82
Tilmeldt: 7. feb 2009, 22:26
Geografisk sted: Gedesby/Sydfalster

Re: God whiskey søges

Indlæg af gedesby »

Ikke fordi jeg ved så meget om whisky men mine farvoriter er Ardbeg, Laphroaig "Bowmore cask strength"
"Bowmore mariner" samt næster alt andet Bowmore har lavet.

jeg drikker dem efter hvilket humør jeg er i f.eks Bowmore cask strenght når der rigtig skal hygges med en Rigtig god whisky

det holder samtidig konen væk fra mig da hun kun er til irish coffie (hvilket jo er forbudt med de ovennævnte whiskyer).

og de SKAL selvfølgelig nydes håndvarme uden tilsætningsstoffer som vand og des ligne (den med de to dråber har jeg stadig til gode men alle der har samme lidenskab som mig siger at jeg skal prøve det så det gør jeg nok næste gang der skal hygges).

Lars
Sømand af Verden
FAR T4 UBUNTU 11.04 64bit
What do you wear - freeware
Acer Aspire 8943g 2 x hdd/500gb 8 gb.ram
bagger
Indlæg: 198
Tilmeldt: 1. maj 2009, 14:18

Re: God whiskey søges

Indlæg af bagger »

laoshi skrev:Laproaig - absolut Laphroaig. Men vær rar ikke at fornærme den med isklumper. Nyd den på klassisk vis - med 1-2 dråber vand til at frigive aromaen!


Efter jeg "kom" til at smage en Islay (kan godt have været Laphroaig), så har al anden produktion af livets vand, virket alt for smagløs og sød. Man skal have hår på brystet for at værdsætte en god Islay malt :)

Mvh Bjørn