Tak
jeg har lige kørt kommandoen, men den siger at pakken OpenJDK ikke er installeret, så jeg må nok hellere lige fjerne den fuldstændigt med Synaptic, som AJenbo skriver i et svar. Her er terminalbeskeden:
birthe@birthe-MS-6714:~$ sudo apt-get remove --purge icedtea-6-jre-cacao icedtea6-plugin openjdk-6-dbg openjdk-6-demo openjdk-6-doc openjdk-6-jdk openjdk-6-jre openjdk-6-jre-headless openjdk-6-jre-lib openjdk-6-source sun-java6-jdk sun-java6-bin sun-java6-fonts sun-java6-jre sun-java6-plugin && sudo apt-get install sun-java6-jdk sun-java6-bin sun-java6-fonts sun-java6-jre sun-java6-plugin && sudo update-alternatives --config java && sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade
[sudo] password for birthe:
Indlæser pakkelisterne... Færdig
Opbygger afhængighedstræ
Læser tilstandsoplysninger... Færdig
Pakken icedtea-6-jre-cacao er ikke installeret, så den afinstalleres ikke
Pakken icedtea6-plugin er ikke installeret, så den afinstalleres ikke
Pakken openjdk-6-dbg er ikke installeret, så den afinstalleres ikke
Pakken openjdk-6-demo er ikke installeret, så den afinstalleres ikke
Pakken openjdk-6-doc er ikke installeret, så den afinstalleres ikke
Pakken openjdk-6-jdk er ikke installeret, så den afinstalleres ikke
Pakken openjdk-6-source er ikke installeret, så den afinstalleres ikke
Nogle pakker kunne ikke installeres. Det kan betyde at du har ønsket
en umulig situation eller bruger den ustabile distribution, hvor enkelte
pakker endnu ikke er lavet eller gjort tilgængelige.
Følgende oplysninger kan hjælpe dig med at klare situationen:
Følgende pakker har uopfyldte afhængigheder:
openjdk-6-jre-headless : Afhængigheder: openjdk-6-jre-lib (>= 6b20-1.9.7-0ubuntu1) men den bliver ikke installeret
Anbefalede: icedtea-6-jre-cacao (= 6b20-1.9.7-0ubuntu1) men den bliver ikke installeret
E: Ødelagte pakker
birthe@birthe-MS-6714:~$
Hvad betyder mon "E:Ødelagte pakker"?
Jeg tror jeg har fundet ud af, hvad "ødelagte pakker" betyder. Det er nok fordi, jeg installerede Suns Java uden at fjerne OpenJDK først.
Jeg tjekkede i Softwarecenter, og da lå OpenJDK der stadig, så jeg fjernede den fuldstændig via Softwarecenter, og nu er den væk under /etc/java-6-openjdk