vedr. trin1 kommer der ingen yderligere drivere frem under System>Administration>Yderligere drivere - hvorfor ikke?
Vedr. trin 2: "Installer Medibuntu og aktiver 3. party software" så sker der 2 ting:
For det første kom der til at stå noget andet i terminalvinduet end det, som jeg havde kopieret ind - mystisk. Så prøvede jeg igen, og så kørte der en lang proces, men øverst i terminalvinduet stod der:
gpg: requesting key 0C5A2783 from hkp server keyserver.ubuntu.com
?: keyserver.ubuntu.com: Connection refused
gpgkeys: HTTP fetch error 7: couldn't connect: Connection refused
gpg: ingen gyldig OpenPGP data fundet.
gpg: Totalt antal behandlede: 0
Da så processen var færdig og kommandoen skulle være udført, gik jeg ind under System>Administration for at finde "Softwarekilder" og klikke på fanen Anden software - MEN der er ikke noget punkt der hedder "Softwarekilder" under System Administration hos mig (Ubuntu 10.10). Hvorfor er der ikke det?
Jeg prøvede også øvelsen med at hente Powertop iflg. anvisningen i Den ultimative terminal guide - det gik fint
så prøvede jeg at skrive sudo powertop - og der kom da også nogle oplysninger frem med forskellige forslag, men jeg synes ikke det fungerer som et program, hvor jeg har forskellige valgmuligheder?
Et forslag lød:
Suggestion: Enable the CONFIG_PM_ADVANCED_DEBUG kernel configuration option.
This option will allow PowerTOP to collect runtime power management statistics.
men hvordan gør jeg det, når der ikke er noget jeg kan vælge?
Men tilbage til en af guiderne (jeg kan ikke huske hvilken): Der står et sted, at man også kan installere ved hjælp af Tilføj/Fjern Programmer i en menu - men jeg har ikke et punkt, der hedder Tilføj/Fjern Programmer - hvorfor ikke?
Puha, jeg håber nogen kan afklare disse mysterier for mig
PS: når jeg skriver i denne rude, så kommer der røde bølgestreger (stavekontrol?) under de fleste af ordene, og det irriterer mig - kan jeg få dem væk?
mvh
birthe