AJenbo skrev:soundpartner skrev:Jeg har ofte oplevet at folk på andre fora opfører sig tåbeligt velvidende at de er anonyme. hvis folk ved hvem hinanden er (en del af os har mødtes irl osv) så opfører folk sig generelt også "mere normalt" over for hinanden på samme måde som man ville gøre det irl.
En anden ting jeg syndes taller for dette punkt er at vi meget prøver at bygge op omkring et fællesskab og der kan det godt være lidt mystisk hvis der står en mand i hjørnet iført en stor trench coat og siger han også er med.
Spotten skrev:Jeg ser ingen grund til at udelukket TOR, MEN hvis det skete på forum her, ville jeg da stadig bruge siden eftersom de fleste nok allerede kender min IP-adresse (inc. dig)
Soundpartner er ikke admin på forummet og har der for ikke mulighed for at se din IP i webserverens logs.
Der hvor Tor har sin rettighed er når man sider et fremmet sted og benytter en internetforbindelse som man har mindre tillid til en til dem der køre Tor netværket. Tor har det til forskel fra de fleste andre proxy servere, at forbindelsen til serveren er krybteret. Tor kan på den måde beskytte dig mod man-in-the-middel-attack.
Spotten skrev:Ja, man kan bruge "Privat browsing", hvis man er doven som jeg er, så gider man ikke det, så er TOR et "OK" værktøj som jeg vælger at bruge da jeg ikke bryder mig om at folk jeg kender bliver spammet til med reklamer (inc mig selv) fordi visse sider scanner ens browser for cookies, kun for at misbruge dette og vidregive til tredjepart, som f.eks Facebook er MEGET kendt for efterhånden!
Det er ikke muligt for en hjemmeside at scanne en computere for cookie, måden det forgår på er at de har indhold på siden fra en fælles udbyder (reklamer), denne fælles udbyder kan så gøre det at han nedskriver hvilket sider du har set hans indhold på, har bruger han en cookie til at identificere dig som en enkelt person. Her kan han også bruge din IP hvis du bruger privat browsing og cookies der for ikke bliver vedholdt, her komme Tor netværket igen ind i billedet da han så også mister denne mulighed. For at de kan sende dig spam kæver det at du på en eller anden måde har lægget din email adresse på en måde vor de kan sammen koble den med den data de har fra dine side besøg.
Generelt bruges cookies blot til at ændre de reklamer der i forvejen vises på siden til at være mere målrettet til dig. Der er altså ikke tale om mere reklame blot noget de regner med du ville være mere tilbøjelig til at klikke på.
Det kan jeg så sagtens følge dig i, forklaringen bag mit brug af TOR på UbuntuDanmark er simpel, jeg er for doven til at slå det til og fra hele tiden, OG hvis jeg gør dette, glemmer jeg det når jeg skal ind på de andre sider hvor jeg måske gerne vil begå mig anonymt, hvis det ikke var fordi der altid sidder nogle mærkelige mennesker på nettet, ville jeg have smidt mit fulde navn, adresse, OG CPR-nr herinde! Jeg har været her nogle år efterhånden og har intet problem haft med UbuntuDanmark på noget som helst tidspunkt ang. du ( eller i ) kan se min IP-adresse, den er 212.242.255.93
Jeg bruger så SSH og FTP, der kan det vel også bruges så? Nu du nævner man-in-the-middle-attacks!
Har bemærket den gør dette hvis man skiftet knowhosts ud med en ny uden at fjerne den eksisterende, så siger den det muligvis kan være et man-in-the-middle-attack!
Lige præcis det jeg mener, hvad så hvis denne server som "opbevarer" disse private oplysninger om mig blev hacket, så ville jeg eventuelt kunne blive / være udsat for et angreb, som så ville ramme mig direkte.
Jamen man skal jo som regel også indtaste sin e-mail for at logge ind, den befinder sig i den servers database man forbinder til, bliver den hacket, har folk som nævnt både IP & ens mail-adresse.
Ja, jeg har bemærket det på Youtube, den foreslår ting man har søgt på før, det man søger mest på, er det den fokusere mest på, det ser jeg mere som en hjælpende hånd.
Facebook er da så vidt jeg ved nærmest en trojansk hest hvis man skal tro på de udsendelser hvor flere IT-eksperter har været inde og se på sagen, jeg har da set det være oppe et pr gange i programmet "kontant".
P.S Er der ikke en måde så man kan sætte TOR til at bruge det på nogen sider og fravælge på udvalgte eller lignende?