Opsætning af TOR i Firefox

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Opsætning af TOR i Firefox

Indlæg af soundpartner »

AJenbo skrev:
Spotten skrev:Jeg er dog lidt i tvivl om der skal # foran?

# betyder det er en kommentar som kun skal læse af menesker. Så det skal der bestemt ikke.

Kode: Vælg alt

http://pastebin.com/znjrvJR0

Det er bare beskeder fra din stavekontrol.

Ser ud til det virker, dog er det MEGET langsomt og til tider vil den slet ikke forbinde via Firefox.

Ja, sådan er proxy, for ikke at nævne flere trins proxy med krypterings og tilfældige stier.

Går ud fra man skal forwarde porten også?

Det er dig der forbinder til Tor så det er ikke dig der skal have porte åbne.

Din ip ser ud til at være i romænien, prøv igen senere og se om den har ændret sig igen.

ajenbo.

der er forskel på quote tags og code tags.
det ene bruges når man citerer nogen (quote) og det andet når man skriver en kode (code)
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Du burde faktisk god kunne bruge forummet via tor så længe du logger ind før du aktivere tor. Men ja der vlicer snart åbnet for det igen.
laoshi
Redaktør
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Indlæg af laoshi »

Men så længe du logger ind med dit brugernavn, så ved vi (og alle andre) jo godt at det er Spotten, der er på - uanset om du bruger TOR!
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Det ville skjule hvor i verden han befinder sig, og vi ville ikke kunne sammenligne hans data med andre udbyder.
Spotten
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Opsætning af TOR i Firefox

Indlæg af Spotten »

AJenbo skrev:Du burde faktisk god kunne bruge forummet via tor så længe du logger ind før du aktivere tor. Men ja der vlicer snart åbnet for det igen.

Ok, har ellers lige logget ind MED TOR slået til! :-)

Det er måske allerede blevet ændret?

Jeg lod dog mærke til, hvis jeg beder den logge mig ind automatisk fremover, ryger jeg til login med det samme igen, og det sker igen og igen men man kommer ikke ind, men lader jeg være med at bede den huske mit login, så virker det.
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
Spotten

Indlæg af Spotten »

laoshi skrev:Men så længe du logger ind med dit brugernavn, så ved vi (og alle andre) jo godt at det er Spotten, der er på - uanset om du bruger TOR!

Der mener jeg du tager fejl, fordi som man kunne læse forleden, var der forsøg på at "cracke" brugere på siden, hvis det var lykkedes at "cracke" min bruger, kunne det jo reelt være hvem som helst.

Det kræves jo ikke at det SKAL være fra samme IP adresse, kræver blot bruger + kode.
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Når vi blokere proxy servicer som tor bliver folk nød til at bruge deres rigtige ip så vi kan spore misbrug og respekt login opførsel. Når du bruger tor bliver det umuligt for os.

Jeg åbnede op da jeg regnede med du ville forsøge. Du kan ikke bruge husk adgangskoden når din ip skifter, ellers ville det Var muligt at stjæle dit login.
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Indlæg af soundpartner »

jeg har tænkt meget over tjænester som f.eks tor, og er kommet til min personlige mening som er at folk der bruger sådanne tjenester har enden noget at skjule (og så har jeg ingen respekt for dem) eller de er overparanoide (hvilket faktisk gælder for en del og grunden til at de bruger linux)
hvo om alting er så er jeg faktisk fortaler for at et sted som denne hjemmeside og vores forum skal blokere for adgang via tor nettet. Grunden hertil er at som ajenbo skriver så vil man via tor skjule sin egentlige identitet, og hvis man ikke tør stå ved hvem man er, så har jeg ikke noget imod at de ikke kan komme ind.
Jeg har ofte oplevet at folk på andre fora opfører sig tåbeligt velvidende at de er anonyme. hvis folk ved hvem hinanden er (en del af os har mødtes irl osv) så opfører folk sig generelt også "mere normalt" over for hinanden på samme måde som man ville gøre det irl.

jeg ved godt at det er en smule OT i denne tråd, men nu var det ajenbo der startede den
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
Spotten

Indlæg af Spotten »

soundpartner skrev:jeg har tænkt meget over tjænester som f.eks tor, og er kommet til min personlige mening som er at folk der bruger sådanne tjenester har enden noget at skjule (og så har jeg ingen respekt for dem) eller de er overparanoide (hvilket faktisk gælder for en del og grunden til at de bruger linux)
hvo om alting er så er jeg faktisk fortaler for at et sted som denne hjemmeside og vores forum skal blokere for adgang via tor nettet. Grunden hertil er at som ajenbo skriver så vil man via tor skjule sin egentlige identitet, og hvis man ikke tør stå ved hvem man er, så har jeg ikke noget imod at de ikke kan komme ind.
Jeg har ofte oplevet at folk på andre fora opfører sig tåbeligt velvidende at de er anonyme. hvis folk ved hvem hinanden er (en del af os har mødtes irl osv) så opfører folk sig generelt også "mere normalt" over for hinanden på samme måde som man ville gøre det irl.

jeg ved godt at det er en smule OT i denne tråd, men nu var det ajenbo der startede den

OFF-TOPIC:

Min personlige mening om overvågning lige meget hvad man foretager sig, bryder jeg mig ikke om, dog vil jeg give dig ret i det som regel er folk der har noget at skjule der bruger disse, og hvem siger JEG IKKE har noget at skjule som faktisk er lovligt? Det er jo et valg den enkelte selv må tage! Jeg har set sider der nægter brug af proxy, dog fejler de, de får aldrig udelukket alle proxy, og vil jeg ind, kommer jeg ind, det er i hvert fald min erfaring, dog ved jeg ikke om det kan sikres SÅ meget at det på ingen måde kan lade sig gøre at tilgå siden via proxy.

En ting er at passe på sine brugere, en anden ting (som du selv er inde på) er paranoide handlinger! :-)

Jeg ser ingen grund til at udelukket TOR, MEN hvis det skete på forum her, ville jeg da stadig bruge siden eftersom de fleste nok allerede kender min IP-adresse (inc. dig)

Folk der sidder og tjekker andres IP .. Som man siger "Hver tyv tror hver mand stjæler".

Ja, man kan bruge "Privat browsing", hvis man er doven som jeg er, så gider man ikke det, så er TOR et "OK" værktøj som jeg vælger at bruge da jeg ikke bryder mig om at folk jeg kender bliver spammet til med reklamer (inc mig selv) fordi visse sider scanner ens browser for cookies, kun for at misbruge dette og vidregive til tredjepart, som f.eks Facebook er MEGET kendt for efterhånden!
Senest rettet af Spotten 15. jan 2011, 18:35, rettet i alt 3 gange.
Spotten

Indlæg af Spotten »

AJenbo skrev:Når vi blokere proxy servicer som tor bliver folk nød til at bruge deres rigtige ip så vi kan spore misbrug og respekt login opførsel. Når du bruger tor bliver det umuligt for os.

Jeg åbnede op da jeg regnede med du ville forsøge. Du kan ikke bruge husk adgangskoden når din ip skifter, ellers ville det Var muligt at stjæle dit login.

Det har du helt ret i! :-) Har nemlig forsøgt, men har også fundet ud af hvordan man kan sætte den til at gemme login (eneste grund er jeg endnu ikke har kunne skiftet min kode selv, og den jeg har fået er svær at huske i hovedet)

Jeg bruger selv normalt en 25 cifret kode til mine logins, så jeg er ikke synderligt bange for folk kan gætte den, men knække den kan jo altid lade sig gøre, kræver bare tid og maskinkræfter.

AJenbo : Er det endnu fikset så man roligt kan skifte sin kode igen? Jeg fik nemlig at vide jeg skulle vente med dette, fik ikke helt fat i hvorfor, men går ud fra det var fordi i stadig roder med dette?
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

soundpartner skrev:Jeg har ofte oplevet at folk på andre fora opfører sig tåbeligt velvidende at de er anonyme. hvis folk ved hvem hinanden er (en del af os har mødtes irl osv) så opfører folk sig generelt også "mere normalt" over for hinanden på samme måde som man ville gøre det irl.

En anden ting jeg syndes taller for dette punkt er at vi meget prøver at bygge op omkring et fællesskab og der kan det godt være lidt mystisk hvis der står en mand i hjørnet iført en stor trench coat og siger han også er med.

Spotten skrev:Jeg ser ingen grund til at udelukket TOR, MEN hvis det skete på forum her, ville jeg da stadig bruge siden eftersom de fleste nok allerede kender min IP-adresse (inc. dig)

Soundpartner er ikke admin på forummet og har der for ikke mulighed for at se din IP i webserverens logs.

Der hvor Tor har sin rettighed er når man sider et fremmet sted og benytter en internetforbindelse som man har mindre tillid til en til dem der køre Tor netværket. Tor har det til forskel fra de fleste andre proxy servere, at forbindelsen til serveren er krybteret. Tor kan på den måde beskytte dig mod man-in-the-middel-attack.

Spotten skrev:Ja, man kan bruge "Privat browsing", hvis man er doven som jeg er, så gider man ikke det, så er TOR et "OK" værktøj som jeg vælger at bruge da jeg ikke bryder mig om at folk jeg kender bliver spammet til med reklamer (inc mig selv) fordi visse sider scanner ens browser for cookies, kun for at misbruge dette og vidregive til tredjepart, som f.eks Facebook er MEGET kendt for efterhånden!

Det er ikke muligt for en hjemmeside at scanne en computere for cookie, måden det forgår på er at de har indhold på siden fra en fælles udbyder (reklamer), denne fælles udbyder kan så gøre det at han nedskriver hvilket sider du har set hans indhold på, har bruger han en cookie til at identificere dig som en enkelt person. Her kan han også bruge din IP hvis du bruger privat browsing og cookies der for ikke bliver vedholdt, her komme Tor netværket igen ind i billedet da han så også mister denne mulighed. For at de kan sende dig spam kæver det at du på en eller anden måde har lægget din email adresse på en måde vor de kan sammen koble den med den data de har fra dine side besøg.
Generelt bruges cookies blot til at ændre de reklamer der i forvejen vises på siden til at være mere målrettet til dig. Der er altså ikke tale om mere reklame blot noget de regner med du ville være mere tilbøjelig til at klikke på.
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Spotten skrev:AJenbo : Er det endnu fikset så man roligt kan skifte sin kode igen? Jeg fik nemlig at vide jeg skulle vente med dette, fik ikke helt fat i hvorfor, men går ud fra det var fordi i stadig roder med dette?

Du kan se bug listen i starten af velkommen tråden. Jeg fokuserede på at fikse login funktionen først, der er stadig noget de gør at nogle brugere skal skrive deres navn med små bogstaver, den kommer pt. før at ændre en adgangs kode, jeg har ikke selv testet det med at ændre koden så jeg ved ikke vad det er for en fejl der er.
Spotten

Indlæg af Spotten »

AJenbo skrev:
soundpartner skrev:Jeg har ofte oplevet at folk på andre fora opfører sig tåbeligt velvidende at de er anonyme. hvis folk ved hvem hinanden er (en del af os har mødtes irl osv) så opfører folk sig generelt også "mere normalt" over for hinanden på samme måde som man ville gøre det irl.

En anden ting jeg syndes taller for dette punkt er at vi meget prøver at bygge op omkring et fællesskab og der kan det godt være lidt mystisk hvis der står en mand i hjørnet iført en stor trench coat og siger han også er med.

Spotten skrev:Jeg ser ingen grund til at udelukket TOR, MEN hvis det skete på forum her, ville jeg da stadig bruge siden eftersom de fleste nok allerede kender min IP-adresse (inc. dig)

Soundpartner er ikke admin på forummet og har der for ikke mulighed for at se din IP i webserverens logs.

Der hvor Tor har sin rettighed er når man sider et fremmet sted og benytter en internetforbindelse som man har mindre tillid til en til dem der køre Tor netværket. Tor har det til forskel fra de fleste andre proxy servere, at forbindelsen til serveren er krybteret. Tor kan på den måde beskytte dig mod man-in-the-middel-attack.

Spotten skrev:Ja, man kan bruge "Privat browsing", hvis man er doven som jeg er, så gider man ikke det, så er TOR et "OK" værktøj som jeg vælger at bruge da jeg ikke bryder mig om at folk jeg kender bliver spammet til med reklamer (inc mig selv) fordi visse sider scanner ens browser for cookies, kun for at misbruge dette og vidregive til tredjepart, som f.eks Facebook er MEGET kendt for efterhånden!

Det er ikke muligt for en hjemmeside at scanne en computere for cookie, måden det forgår på er at de har indhold på siden fra en fælles udbyder (reklamer), denne fælles udbyder kan så gøre det at han nedskriver hvilket sider du har set hans indhold på, har bruger han en cookie til at identificere dig som en enkelt person. Her kan han også bruge din IP hvis du bruger privat browsing og cookies der for ikke bliver vedholdt, her komme Tor netværket igen ind i billedet da han så også mister denne mulighed. For at de kan sende dig spam kæver det at du på en eller anden måde har lægget din email adresse på en måde vor de kan sammen koble den med den data de har fra dine side besøg.
Generelt bruges cookies blot til at ændre de reklamer der i forvejen vises på siden til at være mere målrettet til dig. Der er altså ikke tale om mere reklame blot noget de regner med du ville være mere tilbøjelig til at klikke på.

Det kan jeg så sagtens følge dig i, forklaringen bag mit brug af TOR på UbuntuDanmark er simpel, jeg er for doven til at slå det til og fra hele tiden, OG hvis jeg gør dette, glemmer jeg det når jeg skal ind på de andre sider hvor jeg måske gerne vil begå mig anonymt, hvis det ikke var fordi der altid sidder nogle mærkelige mennesker på nettet, ville jeg have smidt mit fulde navn, adresse, OG CPR-nr herinde! Jeg har været her nogle år efterhånden og har intet problem haft med UbuntuDanmark på noget som helst tidspunkt ang. du ( eller i ) kan se min IP-adresse, den er 212.242.255.93

Jeg bruger så SSH og FTP, der kan det vel også bruges så? Nu du nævner man-in-the-middle-attacks!

Har bemærket den gør dette hvis man skiftet knowhosts ud med en ny uden at fjerne den eksisterende, så siger den det muligvis kan være et man-in-the-middle-attack! :-)

Lige præcis det jeg mener, hvad så hvis denne server som "opbevarer" disse private oplysninger om mig blev hacket, så ville jeg eventuelt kunne blive / være udsat for et angreb, som så ville ramme mig direkte.

Jamen man skal jo som regel også indtaste sin e-mail for at logge ind, den befinder sig i den servers database man forbinder til, bliver den hacket, har folk som nævnt både IP & ens mail-adresse.

Ja, jeg har bemærket det på Youtube, den foreslår ting man har søgt på før, det man søger mest på, er det den fokusere mest på, det ser jeg mere som en hjælpende hånd.

Facebook er da så vidt jeg ved nærmest en trojansk hest hvis man skal tro på de udsendelser hvor flere IT-eksperter har været inde og se på sagen, jeg har da set det være oppe et pr gange i programmet "kontant".

P.S Er der ikke en måde så man kan sætte TOR til at bruge det på nogen sider og fravælge på udvalgte eller lignende?
Spotten

Indlæg af Spotten »

AJenbo skrev:
Spotten skrev:AJenbo : Er det endnu fikset så man roligt kan skifte sin kode igen? Jeg fik nemlig at vide jeg skulle vente med dette, fik ikke helt fat i hvorfor, men går ud fra det var fordi i stadig roder med dette?

Du kan se bug listen i starten af velkommen tråden. Jeg fokuserede på at fikse login funktionen først, der er stadig noget de gør at nogle brugere skal skrive deres navn med små bogstaver, den kommer pt. før at ændre en adgangs kode, jeg har ikke selv testet det med at ændre koden så jeg ved ikke vad det er for en fejl der er.

Bare i orden, problemet lå i at man ikke kan skifte koden ud, den nægter det blankt, men Christian sagde man ikke måtte prøve at ændre den lige pt. så venter på der bliver givet grønt lys for dette, men skal nok holde øje i den tråd du omtaler, og mange tak endnu en gang! :-)
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Spotten skrev:kan se min IP-adresse, den er 212.242.255.93

Vert falg i 93% af tilfældeene ;)