Hejsa
Jeg mangler et program, der kan konvertere pdf-filer til jpg, eller et andet billedeformat, kan i hjælpe?
Mange tak!
René
pdf til jpg
-
- IRC nickname: René
- Geografisk sted: Lolland
pdf til jpg
Senest rettet af René33 9. dec 2010, 21:36, rettet i alt 1 gang.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: pdf til jpg
Hvis ikke det dreje sig om pdf er med mange sider så kan du bare åbne dem i Gimp og gemme som jpg.
Er det fordi du vil have et billed fra en pdf bør du se på at extracet det i stedet.
Du kan også gemme det der bliver vist på skærmen ved at trykke printscreen på tastaturet.
Skal du konvatere pdf med mange sider skal du nok ud i noget image magic event med en bruger venlig front end.
Er det fordi du vil have et billed fra en pdf bør du se på at extracet det i stedet.
Du kan også gemme det der bliver vist på skærmen ved at trykke printscreen på tastaturet.
Skal du konvatere pdf med mange sider skal du nok ud i noget image magic event med en bruger venlig front end.
-
Okay, tak for svaret, kigger på det
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
René33 skrev:Hejsa
Jeg mangler et program, der kan konvertere pdf-filer til jpg, eller et andet billedeformat, kan i hjælpe?
Mange tak!
René
Hvis du har en pdf med et billede i, og gerne vil have fat i det billede, så skal du højre-klikke på billedet: derefter kan du i de 2 nederste menupunkter kopiere billedet til udklipsholderen, eller vælge at gemme billedet som en fil.
Det her værktøj (pdftk) er måske også noget for dig - det kan en masse andre nyttige ting: http://www.pdflabs.com/tools/pdftk-the-pdf-toolkit/
I Ubuntu kan du installere den med:
Kode: Vælg alt
sudo apt-get install pdftk
eller installere pdftk pakken via Ubuntu softwarecenter
Kig på http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=993370 hvor der vises hvordan man bruger convert værktøjet til at lave billeder fra en pdf.
convert kommer fra Imagemagick pakken.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
Tak, fik løst mit problem!