pdf til jpg

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
René33
IRC nickname: René
Geografisk sted: Lolland

pdf til jpg

Indlæg af René33 »

Hejsa

Jeg mangler et program, der kan konvertere pdf-filer til jpg, eller et andet billedeformat, kan i hjælpe?

Mange tak! :D

René
Senest rettet af René33 9. dec 2010, 21:36, rettet i alt 1 gang.
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: pdf til jpg

Indlæg af AJenbo »

Hvis ikke det dreje sig om pdf er med mange sider så kan du bare åbne dem i Gimp og gemme som jpg.
Er det fordi du vil have et billed fra en pdf bør du se på at extracet det i stedet.

Du kan også gemme det der bliver vist på skærmen ved at trykke printscreen på tastaturet.

Skal du konvatere pdf med mange sider skal du nok ud i noget image magic event med en bruger venlig front end.
René33

Indlæg af René33 »

Okay, tak for svaret, kigger på det :D
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af lath »

René33 skrev:Hejsa

Jeg mangler et program, der kan konvertere pdf-filer til jpg, eller et andet billedeformat, kan i hjælpe?

Mange tak! :D

René

Hvis du har en pdf med et billede i, og gerne vil have fat i det billede, så skal du højre-klikke på billedet: derefter kan du i de 2 nederste menupunkter kopiere billedet til udklipsholderen, eller vælge at gemme billedet som en fil.

Det her værktøj (pdftk) er måske også noget for dig - det kan en masse andre nyttige ting: http://www.pdflabs.com/tools/pdftk-the-pdf-toolkit/

I Ubuntu kan du installere den med:

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install pdftk

eller installere pdftk pakken via Ubuntu softwarecenter

Kig på http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=993370 hvor der vises hvordan man bruger convert værktøjet til at lave billeder fra en pdf.
convert kommer fra Imagemagick pakken.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
René33

Indlæg af René33 »

Tak, fik løst mit problem! :lol: