screenlet (løst)

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
dgaa1991
IRC nickname: dgaa1991
Geografisk sted: København SV

screenlet (løst)

Indlæg af dgaa1991 »

hey har prøvet påa t få denne her screenlet til at fungere men kan bare ikke finde ud af det . . . .

http://gnome-look.org/content/show.php/ ... tent=99383

har også arbejdet med andre og der har der ikke været nogle problemer . . .
Senest rettet af dgaa1991 7. nov 2010, 13:22, rettet i alt 1 gang.
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: screenlet

Indlæg af lath »

dgaa1991 skrev:hey har prøvet påa t få denne her screenlet til at fungere men kan bare ikke finde ud af det . . . .

http://gnome-look.org/content/show.php/ ... tent=99383

har også arbejdet med andre og der har der ikke været nogle problemer . . .

Har du fulgt den guide eller hentet dine screenlets via pakkearkiverne:
Hvis du har brugt pakkearkiverne, hvilke pakker har du hentet?
Hvis du har fulgt guiden, hvorfor bruger du ikke pakkearkiverne?

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
dgaa1991

Indlæg af dgaa1991 »

har prøvet at følge guiden og isntallere den derfra men altså når jeg klikker download af 64-bit modellenså åbner den en side op hvor der står utrolig meget (tror det er script/kode)

og derfra er jeg ikke kommet så meget videre og ved ikke lige hvilke filer jeg skal hente fra pakke arkivet
lath

Indlæg af lath »

dgaa1991 skrev:har prøvet at følge guiden og isntallere den derfra men altså når jeg klikker download af 64-bit modellenså åbner den en side op hvor der står utrolig meget (tror det er script/kode)

Det er en dårlig ide ikke at bruge pakker - desuden kan nybegyndere og selv nogle øvede brugere ikke installere et program fra binær kode eller kildekode.

dgaa1991 skrev:og derfra er jeg ikke kommet så meget videre og ved ikke lige hvilke filer jeg skal hente fra pakke arkivet

Jeg anbefaler at du bruge ordet screenlets i søgefeltet i Ubuntu Softwarecenter
Hvis du vil have dokumentationen skal du også installere den nederste af de 2 pakker søgningen giver

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
dgaa1991

Indlæg af dgaa1991 »

har hentet alle pakkerne til screenlets inde fra software centret og pakkedata håndtering

og kan når jeg prøver at hente filen viser den sig kun som en kode . . . .
lath

Indlæg af lath »

dgaa1991 skrev:har hentet alle pakkerne til screenlets inde fra software centret og pakkedata håndtering

og kan når jeg prøver at hente filen viser den sig kun som en kode . . . .

Det bliver du lige nødt at beskrive bedre - for den fejlbeskrivelse får jeg absolut intet ud af:
Kig lige på punkt 4 og 5 i dette indlæg: https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=24&t=2279

/Lars
dgaa1991

Indlæg af dgaa1991 »

okay prøver igen :)

har gjort som du sagde med at gå ind og installere den pakke i software centeret når man søger screenlets.

men når jeg prøveet at downloade pulseaudio fra http://gnome-look.org/content/show.php/ ... tent=99383

så åbner den bare en side og med kdoer/scrips
lath

Indlæg af lath »

dgaa1991 skrev:okay prøver igen :)

har gjort som du sagde med at gå ind og installere den pakke i software centeret når man søger screenlets.

men når jeg prøveet at downloade pulseaudio fra http://gnome-look.org/content/show.php/ ... tent=99383

så åbner den bare en side og med kdoer/scrips

Du skal ikke downloade noget som helst program selv - det her er ikke Windows - brug altid pakke arkiverne.
Iøvrigt er PulseAudio installeret som standard.

/Lars
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Programmet du linker til er Impulse. Da det ikke er i software centret skal du faktisk hente det fra siden, men læs lige README, hvis du ikke kan finde ud af hvordan du installere det.
dgaa1991

Indlæg af dgaa1991 »

okay har hentet screenlets :)

kan ikke finde ud af at få det installeret for i readme står der jeg skal hente det og når jeg prøvet på det kan jeg ikke hentet det
for det viser sig i en kode og mimpulseaudio "screenlets" er ikke installeret som std.
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Højer klik og valg gem link som