Windows skat ?

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Windows skat ?

Indlæg af Finn Bjerke »

Nu sælger de "windows 7 start" med PCere. Min lokale PC pusher hævder at PCen er billigere med windows end uden. Jeg er lidt skeptisk over for denne påstand. Jeg er varm på en "mini-PC"
Kardemommeloven er en god ting.
jvvhøjer
Indlæg: 15
Tilmeldt: 10. okt 2010, 16:32
Geografisk sted: mern

Re: Windows skat ?

Indlæg af jvvhøjer »

ja det må mand jo selv tænke sig til hvorfor det for holder sig sådan.
Jarlen
Indlæg: 834
Tilmeldt: 1. jun 2008, 18:23
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: Windows skat ?

Indlæg af Jarlen »

Du kan forvente at sælger/producent får betaling for alt det crap- og spyware der kommer præinstalleret på din Windowsmaskine. Om det så er billigere er et spørgsmål om hvordan du prissætter den tid du skal bruge på at få maskinen til at virke :-)
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)
Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: Windows skat ?

Indlæg af Finn Bjerke »

Tak for input :

At få maskinen til at virke er vel bare et spørgsmål om at formatere og så installere Ubuntu. ;-)
Kardemommeloven er en god ting.
thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Windows skat ?

Indlæg af thj01 »

Det er det samme som med mobiltelefone.

koster kun 1,- kr. hvis du køber .....


Både PS3 XBox og Xbox2 blev solgt under produktionspris (ihvertfald i starten)

Så et eller andet sted er det da fedt at MS gider betale en del af gildet for dig, når du alligevel skifter.
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."
Stra
Indlæg: 3105
Tilmeldt: 16. jun 2007, 10:26
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Windows skat ?

Indlæg af Stra »

thj01 skrev:Så et eller andet sted er det da fedt at MS gider betale en del af gildet for dig, når du alligevel skifter.
Tror nu nok de får deres betaling, at den er billigere end uden, hænger nok mere sammen med mængden og/eller det arbejde han skulle lave, for at få den windows fri.

stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Jarlen
Indlæg: 834
Tilmeldt: 1. jun 2008, 18:23
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: Windows skat ?

Indlæg af Jarlen »

Stra skrev:
thj01 skrev:Så et eller andet sted er det da fedt at MS gider betale en del af gildet for dig, når du alligevel skifter.
Tror nu nok de får deres betaling, at den er billigere end uden, hænger nok mere sammen med mængden og/eller det arbejde han skulle lave, for at få den windows fri.

stra

Ja jeg tror nu heller ikke på at hverken de, eller sælger sætter penge til. At betalingen kommer fra crapware mener jeg bare er at skjule købers egentlige udgifter ved købet.
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Windows skat ?

Indlæg af AJenbo »

Stra skrev:
thj01 skrev:Så et eller andet sted er det da fedt at MS gider betale en del af gildet for dig, når du alligevel skifter.
Tror nu nok de får deres betaling, at den er billigere end uden, hænger nok mere sammen med mængden og/eller det arbejde han skulle lave, for at få den windows fri.

stra


Kunne de producere den i samme mængde med samme crapware men uden Windows (og uden support timer til alle dem der ikke kunne finde Windows) så er jeg sikker på den ville være et par hundrede billigere, der skal ikke ændres noget ved en maskine Hvis bare den ikke er blevet registret som at den Har Windows licens.