Windows skat ?
-
- IRC nickname: finnbjerke
- Geografisk sted: Moss Norge
Windows skat ?
Nu sælger de "windows 7 start" med PCere. Min lokale PC pusher hævder at PCen er billigere med windows end uden. Jeg er lidt skeptisk over for denne påstand. Jeg er varm på en "mini-PC"
Kardemommeloven er en god ting.
-
- Geografisk sted: mern
Re: Windows skat ?
ja det må mand jo selv tænke sig til hvorfor det for holder sig sådan.
-
- IRC nickname: Jarlen
- Geografisk sted: København
Du kan forvente at sælger/producent får betaling for alt det crap- og spyware der kommer præinstalleret på din Windowsmaskine. Om det så er billigere er et spørgsmål om hvordan du prissætter den tid du skal bruge på at få maskinen til at virke
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt
-
- IRC nickname: finnbjerke
- Geografisk sted: Moss Norge
Tak for input :
At få maskinen til at virke er vel bare et spørgsmål om at formatere og så installere Ubuntu.
At få maskinen til at virke er vel bare et spørgsmål om at formatere og så installere Ubuntu.
Kardemommeloven er en god ting.
-
- Geografisk sted: Fredericia
Det er det samme som med mobiltelefone.
koster kun 1,- kr. hvis du køber .....
Både PS3 XBox og Xbox2 blev solgt under produktionspris (ihvertfald i starten)
Så et eller andet sted er det da fedt at MS gider betale en del af gildet for dig, når du alligevel skifter.
koster kun 1,- kr. hvis du køber .....
Både PS3 XBox og Xbox2 blev solgt under produktionspris (ihvertfald i starten)
Så et eller andet sted er det da fedt at MS gider betale en del af gildet for dig, når du alligevel skifter.
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html
Kører LTS udgaverne.
"It's always easy if you know how to do it."
Kører LTS udgaverne.
"It's always easy if you know how to do it."
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Tror nu nok de får deres betaling, at den er billigere end uden, hænger nok mere sammen med mængden og/eller det arbejde han skulle lave, for at få den windows fri.thj01 skrev:Så et eller andet sted er det da fedt at MS gider betale en del af gildet for dig, når du alligevel skifter.
stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
-
- IRC nickname: Jarlen
- Geografisk sted: København
Stra skrev:Tror nu nok de får deres betaling, at den er billigere end uden, hænger nok mere sammen med mængden og/eller det arbejde han skulle lave, for at få den windows fri.thj01 skrev:Så et eller andet sted er det da fedt at MS gider betale en del af gildet for dig, når du alligevel skifter.
stra
Ja jeg tror nu heller ikke på at hverken de, eller sælger sætter penge til. At betalingen kommer fra crapware mener jeg bare er at skjule købers egentlige udgifter ved købet.
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Stra skrev:Tror nu nok de får deres betaling, at den er billigere end uden, hænger nok mere sammen med mængden og/eller det arbejde han skulle lave, for at få den windows fri.thj01 skrev:Så et eller andet sted er det da fedt at MS gider betale en del af gildet for dig, når du alligevel skifter.
stra
Kunne de producere den i samme mængde med samme crapware men uden Windows (og uden support timer til alle dem der ikke kunne finde Windows) så er jeg sikker på den ville være et par hundrede billigere, der skal ikke ændres noget ved en maskine Hvis bare den ikke er blevet registret som at den Har Windows licens.