HJÆLP - ændre sprog til dansk i open office ?? (LØST)
-
- IRC nickname: Kartoffelwomen
HJÆLP - ændre sprog til dansk i open office ?? (LØST)
Jeg har et problem i open office 3,2 (linux 10,04 LTS), nemlig at hovedmenuen (eller hvad den nu hedder) den der står "File, Edit, View" osv, den står på engelsk.
Jeg er meget dårlig til engelsk og vil derfor have det til at stå på dansk, det har det gjort før, men tror det har ændret sig ved en opdatering/opgradering.
Alt hvad der står under hver enkelt felt i "File, Edit, View" osv er selvfølgelig også på engelsk.
Jeg var i gang med at lave et dokument (opslag), hvor jeg ville lave nogle kolonner forneden og vende teksten om, men ingen af delene kan jeg finde ud af nu.
Håber i nogen her kan hjælpe mig med at ændre sproget fra engelsk til dansk.
Mvh Janni
Jeg er meget dårlig til engelsk og vil derfor have det til at stå på dansk, det har det gjort før, men tror det har ændret sig ved en opdatering/opgradering.
Alt hvad der står under hver enkelt felt i "File, Edit, View" osv er selvfølgelig også på engelsk.
Jeg var i gang med at lave et dokument (opslag), hvor jeg ville lave nogle kolonner forneden og vende teksten om, men ingen af delene kan jeg finde ud af nu.
Håber i nogen her kan hjælpe mig med at ændre sproget fra engelsk til dansk.
Mvh Janni
Senest rettet af Kartoffelwomen 24. sep 2010, 22:23, rettet i alt 1 gang.
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Re: HJÆLP - ændre sprog til dansk i open office ??
Gå ind i funktioner/indstillinger/sprogindstillinger/sprog og prøv om du kan ændre det der.
eller tjek at system/administration/sprogunderstøttelse er opdateret og står til dansk og anvend på hele systemet.
stra
eller tjek at system/administration/sprogunderstøttelse er opdateret og står til dansk og anvend på hele systemet.
stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Og fjern Engelsk i system/administration/sprogunderstøttelse , det kan nemlig drille nogle gange selv om Dansk er aktiveret.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Har du manuelt instAlleret en opdateringen af openoffice?
-
Det driller godt nok noget det her...
Jeg har ikke manuelt installeret noget til open office...
Det mærkelige er, at forneden på computeren, står der "programmer" - "steder" - "system" på dansk, men det foroevn er på engelsk..
Jeg har ikke manuelt installeret noget til open office...
Det mærkelige er, at forneden på computeren, står der "programmer" - "steder" - "system" på dansk, men det foroevn er på engelsk..
-
Kan jeg på nogen måde, ligge et skærmbillede ind her så i kan se det ??
Der er noget der er underligt..
Når jeg trykker på "tolls" foroven, så går jeg to linjer ned, der står "language", så går jeg "to kolloner sidelæns" (håber i forstår hvad jeg mener), altså lige-sidelæns, der er et flueben i "danish" men det står stadig på engelsk...
Der er noget der er underligt..
Når jeg trykker på "tolls" foroven, så går jeg to linjer ned, der står "language", så går jeg "to kolloner sidelæns" (håber i forstår hvad jeg mener), altså lige-sidelæns, der er et flueben i "danish" men det står stadig på engelsk...
-
- Admin
Hvis der stadigt er steder hvor der er engelsk sprog, kan man prøve at ændre det med denne kommando i Programmer->Tilbehør->Terminal:
Kode: Vælg alt
sudo apt-get purge -y language-support-en language-support-writing-en language-pack-gnome-en language-pack-gnome-en-base language-pack-en-base thunderbird-locale-en-gb language-pack-en && sudo apt-get install -y language-pack-da-base language-support-da language-support-writing-da language-pack-gnome-da language-pack-gnome-da-base
-
- IRC nickname: tuxx
- Geografisk sted: Syddanmark
// Martin | RLU # 131406
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Desktop
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Laptop
Lubuntu 12.04 'Precise Pangolin' i386 @ Workbench Desktop
Debian 6 'Squeeze' x86-64 @ Server
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Desktop
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Laptop
Lubuntu 12.04 'Precise Pangolin' i386 @ Workbench Desktop
Debian 6 'Squeeze' x86-64 @ Server
-
- Admin
Kan jeg på nogen måde, ligge et skærmbillede ind her så i kan se det ??
Ja, og det er beskrevet her viewtopic.php?f=11&t=5191
-
Nu har jeg lige gjort det der hvor jeg skulle sætte en kode ind i terminalen, og så skrev den til sidst det her:
Følgende pakker blev installeret automatisk, og behøves ikke længere:
gimp-help-en gimp-help-common policykit sdparm libgda3-sqlite
pidgin-guifications libpolkit-gnome0 libpolkit-dbus2 libdb4.6 mplayer-nogui
libpolkit-grant2 libpolkit2
Brug 'apt-get autoremove' til at fjerne dem.
0 opgraderes, 0 nyinstalleres, 0 afinstalleres og 4 opgraderes ikke.
janni@znote:~$
Så nu skal jeg vel lige genstarte for at se om den er gået over til dansk..
Jeg har ikke prøvet det straa skrev, for jeg kan ikke finde det med funktioner, men det står vel på engelsk ?? Skal det stå foroven eller neden ?
Følgende pakker blev installeret automatisk, og behøves ikke længere:
gimp-help-en gimp-help-common policykit sdparm libgda3-sqlite
pidgin-guifications libpolkit-gnome0 libpolkit-dbus2 libdb4.6 mplayer-nogui
libpolkit-grant2 libpolkit2
Brug 'apt-get autoremove' til at fjerne dem.
0 opgraderes, 0 nyinstalleres, 0 afinstalleres og 4 opgraderes ikke.
janni@znote:~$
Så nu skal jeg vel lige genstarte for at se om den er gået over til dansk..
Jeg har ikke prøvet det straa skrev, for jeg kan ikke finde det med funktioner, men det står vel på engelsk ?? Skal det stå foroven eller neden ?
-
- Admin
Prøv en genstart af pc´en, sprogændringerne skal nok lige læses ind.
-
Så har jeg genstartet, og sprogændringer er gemt til dansk når jeg er i open office, men ikke når jeg er på en nettet.
Men det betyder heller ikke så meget på nettet, der skal jeg jo ikke bruge så meget andet end når jeg gemmer et dokument osv... Mange tak for hjælpen igen.. Mvh Janni
Men det betyder heller ikke så meget på nettet, der skal jeg jo ikke bruge så meget andet end når jeg gemmer et dokument osv... Mange tak for hjælpen igen.. Mvh Janni
-
- Admin
Hvad mener du lige med "når jeg er på en nettet" ? , Firefox burde også være på dansk når Open Office er det.
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Kartoffelwomen skrev:Så har jeg genstartet, og sprogændringer er gemt til dansk når jeg er i open office, men ikke når jeg er på en nettet.
janni. du behøver faktisk ikke skrive hele beskeden i bold (fed skrift). det er ikke noget som gør at der er flere der læser posten. tværtimod syntes jeg at det bliver mere besværligt at læse end forums normale skrifttype
-
Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal udtrykke mig rigtigt så, men den er kun på dansk når jeg er i openoffice, men ikke når jeg er på en hjemmeside (firefox).
Ps: Undskyld min skrift, men det er en vane jeg har fra et andet forum jeg skriver i (hestenettet), der er sommetider lange tråde, meget lange, så for at finde mine egne indlæg skriver jeg med fed, også for jeg let kan finde hvor jeg skal læse nye indlæg fra andre brugere, så er det let at finde ud af når min skrift udskiller sig fra de andres..
Mvh Janni
Ps: Undskyld min skrift, men det er en vane jeg har fra et andet forum jeg skriver i (hestenettet), der er sommetider lange tråde, meget lange, så for at finde mine egne indlæg skriver jeg med fed, også for jeg let kan finde hvor jeg skal læse nye indlæg fra andre brugere, så er det let at finde ud af når min skrift udskiller sig fra de andres..
Mvh Janni