Indtaste adgangskode i Evolution LØST

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
René33
IRC nickname: René
Geografisk sted: Lolland

Indtaste adgangskode i Evolution LØST

Indlæg af René33 »

Hej

Jeg er ny Ubuntu-bruger og er meget tilfreds :o)

Har dog imidlertid et problem med Evolution, hvor jeg i opsætningen har sat programmet til at gemme adgangskoderne (både ved send og modtage mail), men hver gang jeg starter programmet efter opstart at computeren op kommer følgende besked: "Indtast adgangskode for at låse nøgleringen "Default" op. Et program ønsker at tilgå nøgleringen "Default", men denne er låst" Er vildt irriterende. På flere tidspunkter er der også kommet med at jeg skal skrive adgangskoden til IMAP-serveren, selvom jeg har sat til at huske dem.

Nogen der kan hjælpe?? Bruger Evolution 2.28.3

Vil helst beholde programmet istedet for gmail's side, men gider ikke hvis problemerne fortsætter.

René
Senest rettet af René33 16. aug 2010, 19:18, rettet i alt 1 gang.
momsemor
Forfatter
IRC nickname: LinuxMor
Geografisk sted: Hadsten

Re: Indtaste adgangskode i Evolution

Indlæg af momsemor »

René33 skrev:Hej

Jeg er ny Ubuntu-bruger og er meget tilfreds :o)

Har dog imidlertid et problem med Evolution, hvor jeg i opsætningen har sat programmet til at gemme adgangskoderne (både ved send og modtage mail), men hver gang jeg starter programmet efter opstart at computeren op kommer følgende besked: "Indtast adgangskode for at låse nøgleringen "Default" op. Et program ønsker at tilgå nøgleringen "Default", men denne er låst" Er vildt irriterende. På flere tidspunkter er der også kommet med at jeg skal skrive adgangskoden til IMAP-serveren, selvom jeg har sat til at huske dem.

Nogen der kan hjælpe?? Bruger Evolution 2.28.3

Vil helst beholde programmet istedet for gmail's side, men gider ikke hvis problemerne fortsætter.

René

Velkommen til forum :)
Jeg går ud fra, at det er Ubuntu 10.04 du har installeret og her har jeg netop oplevet, at Evolution beder om adgangskode, hvis du bruger automatisk indlogning. Er det tilfældet, så løses problemet ved, at logge ind med dit kodeord ved start :)

Det ændres her :

SYSTEM - ADMINISTRATION - LOGINDSKÆRM tryk på: LÅS OP , tast dit kodeord og marker: VIS SKÆRMEN TIL AT VÆLGE, HVEM DER SKAL LOGGE IND
Vh. Jannie
René33
IRC nickname: René
Geografisk sted: Lolland

Re: Indtaste adgangskode i Evolution

Indlæg af René33 »

Det var problemet, Evolution virker nu uden adgangskode :D

Tak for hjælpen!

René