Hej
Jeg er ny Ubuntu-bruger og er meget tilfreds )
Har dog imidlertid et problem med Evolution, hvor jeg i opsætningen har sat programmet til at gemme adgangskoderne (både ved send og modtage mail), men hver gang jeg starter programmet efter opstart at computeren op kommer følgende besked: "Indtast adgangskode for at låse nøgleringen "Default" op. Et program ønsker at tilgå nøgleringen "Default", men denne er låst" Er vildt irriterende. På flere tidspunkter er der også kommet med at jeg skal skrive adgangskoden til IMAP-serveren, selvom jeg har sat til at huske dem.
Nogen der kan hjælpe?? Bruger Evolution 2.28.3
Vil helst beholde programmet istedet for gmail's side, men gider ikke hvis problemerne fortsætter.
René
Indtaste adgangskode i Evolution LØST
-
- IRC nickname: René
- Geografisk sted: Lolland
Indtaste adgangskode i Evolution LØST
Senest rettet af René33 16. aug 2010, 19:18, rettet i alt 1 gang.
-
- Forfatter
- IRC nickname: LinuxMor
- Geografisk sted: Hadsten
Re: Indtaste adgangskode i Evolution
René33 skrev:Hej
Jeg er ny Ubuntu-bruger og er meget tilfreds )
Har dog imidlertid et problem med Evolution, hvor jeg i opsætningen har sat programmet til at gemme adgangskoderne (både ved send og modtage mail), men hver gang jeg starter programmet efter opstart at computeren op kommer følgende besked: "Indtast adgangskode for at låse nøgleringen "Default" op. Et program ønsker at tilgå nøgleringen "Default", men denne er låst" Er vildt irriterende. På flere tidspunkter er der også kommet med at jeg skal skrive adgangskoden til IMAP-serveren, selvom jeg har sat til at huske dem.
Nogen der kan hjælpe?? Bruger Evolution 2.28.3
Vil helst beholde programmet istedet for gmail's side, men gider ikke hvis problemerne fortsætter.
René
Velkommen til forum
Jeg går ud fra, at det er Ubuntu 10.04 du har installeret og her har jeg netop oplevet, at Evolution beder om adgangskode, hvis du bruger automatisk indlogning. Er det tilfældet, så løses problemet ved, at logge ind med dit kodeord ved start
Det ændres her :
SYSTEM - ADMINISTRATION - LOGINDSKÆRM tryk på: LÅS OP , tast dit kodeord og marker: VIS SKÆRMEN TIL AT VÆLGE, HVEM DER SKAL LOGGE IND
Vh. Jannie
-
- IRC nickname: René
- Geografisk sted: Lolland
Re: Indtaste adgangskode i Evolution
Det var problemet, Evolution virker nu uden adgangskode
Tak for hjælpen!
René
Tak for hjælpen!
René