vovsen skrev:@stra Undskyld - jeg fik læst et "du" for meget!soundpartner skrev:det lyder meget som en eller anden opsætning hos dig, der laver ged i det... netkort med tux på pakken skal fungere ud af æsken i nyere ubuntu-versioner. det har umidelbart intet med bios osv at gøre.
Ja, dét er der ikke nogen tvivl om - problemet er så "bare" at finde geden i dette Zoo.
På W7 maskinen ville tux-kortet egentlig heller ikke virke "ud af æsken", før jeg begyndte at "pille" i opsætningen. Så dit "SKAL" skal nok tages sådan lidt øhh!
Det er godt nok heldigt, man aldrig glemmer noget (videnskabeligt bevist!), men kun kan have voldsomme problemer med at huske det (hele).
Nå men jeg klikkede i netkortmenuen på W7-maskinen, hvorved der pludselig blev aktivitet omkring noget USB-BUS, hvorefter der gik et lille stykke tid (masser af CPU-aktivitet) og så gik kortet "i luften". Og dér er det heldigvis blevet hængende.
Det er vel noget med at hardwaren selv kalder på den relevante software, så når dét ikke lykkes, hvad mon der sker hvis man hjælper til og installerer softwaren. Dét ville jeg gerne prøve - først med det indbyggede RTL2500 kort og derefter med D-Link Tux-kortet.
Hér har jeg bare et stort hængeparti, da jeg ikke har en dyt styr på hvordan dét gøres. - Har du en god "Lyd" til dét "Partner"
Hvis ellers du er enig med mig i, at det er et forsøg værd.
jeg har svært ved at vide hvor jeg skulle begynde. grunden her til er at jeg ikke sidder med maskinen forand mig.
hhavde jeg maskinen så siger erfaringerne mig at efter et lille stykke tid så skal jeg nok finde ud af hvor fejlen den er.
som udgangspunkt så er usb aktivt, og tux på kortet betyder at en driver til dit kort allerede ligger i kærnen, så med mindre du har andet hardware der har deaktiveret denne kerne driver så skal kortet som sådan virke ud af æsken. Det værende sagt så kan wifi eller networking generelt jo stadig være deaktiveret. det via en hardware switch eller via settings i softwaren