Warhawk skrev:Jamen, så er du jo dobbelt sikret. Din router er en hardware firewall og er mere robust.
Når vi nu snakker om sikkerhed på et operativsystem, så kan det faktisk godt lade sig gøre at gøre Windows nogenlunde sikker. Da jeg før i tiden kørte Windows deaktiverede jeg bl.a. DCOM og installerede Sygate Firewall. Sammen med min routers firewall have jeg dermed en ganske god sikkerhed. Jeg kunne suverænt styre hvilke processer og services som fik adgang til internettet.
Firefox blev sikret med bl.a. NoScript og SpywareBlaster. Jo, det var tider dengang
Helt enig her, warhawk.
I min tid som bruger af MS Windows, og her taler vi helt tilbage fra "the good ol' Win 95" og frem til Windows XP Pro har jeg ikke haft en firewall installeret på de forskellige systemer en eneste gang. Jeg deaktiverede tilmed den firewall Win XP "skaber" som default fra Win XP SP1 - Jeg har alle dage stolet mest på min hardware-firewall, og denne har da heller aldrig svigtet.
Mit skifte fra Windows til GNU/Linux skyldes i langt højere grad DRM og "Trusted Computing" end noget andet.
Sandt at sige, så er det først når man begynder at lære mere om GNU/Linux at det langsomt går op for én hvor håbløs en teknologi MS har bygget Windows op over. Men hvad er den viden værd? Andet end at konstatere, at ALT hvad advokater dikterer omkring et OS ender med at skabe et system så forkrøblet, at kun advokater kan synes det er godt.
I dag bestemmer
jeg hvad der skal ske på mit system. Ikke et kobbel dollar sultne advokater i US of Anderledes.