Linux styresystem på Asus eee

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Re: Linux styresystem på Asus eee

Indlæg af Toddvarg »

bare for at komme med et lille indput i forhold til lubuntu, så kan jeg kun være enig med at den fungerer utrolig godt og hurtigt på en gammel laptop med kun 256 ram. Jeg syns heller ikke at den har så mange begrænsninger, da synaptic-pakkehåntering er der til at installere hvad man har brug for. Jeg manglet f.eks. ubuntu softwarecenter, der var nemt at installere og fungere upåklageligt i lubuntu.
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
OldFart
Indlæg: 158
Tilmeldt: 21. mar 2008, 09:13
IRC nickname: Oldfart
Geografisk sted: Haslev

Re: Linux styresystem på Asus eee

Indlæg af OldFart »

Tjaaaa... lad også mig komme med et partsindlæg :-)

Har her henover weekenden leget med (X)+(L)Ubuntu på min gamle afdankede laptop, med følgende specs:

Acer Travelmate 2413WLMi
Intel celeron M processor 370
(1,5GHz, 400 MHz FSB, 1MB L2 cache)
256MB DDR2

Bedste performance er klart Lubuntu, som spiller for godt, så nu er den en fast bestandel på min Lap, og lever så lykkeligt med de bugs der måtte være på den :-)
VH
/Lars [Som altid markerer sine forespørgsler som "løst" - Når de er løst]

"Vi to vi ku køb' ti sko
men vi ka kun få to på
vi tre vi ku hejs’ ti flag
men vi blev kun født én dag"
Hedvig
Indlæg: 52
Tilmeldt: 30. jan 2009, 19:50
Geografisk sted: Regstrup/Tølløse, Sjælland

Re: Linux styresystem på Asus eee

Indlæg af Hedvig »

Undskyld jeg har været så længe om at vende tilbage - har meget begrænset adgang til internet i en periode :s

Installerede lUbuntu på min lille ASUS for et par uger siden, og er ind til videre rigtig godt tilfreds. Alene det at jeg har kunnet hente de programmer jeg har savnet at have på den :P -Og har ikke fundet noget at være utilfreds med endnu - så ja - rigtig mange tak for jeres gode råd og vejledning. Det er rart at være gad for min computer igen! :)
Det er nu engang sjovest når det virker, eller i hvert fald er nemt at få til det.
Tak til UbuntuDanmark!

HosHedvig.dk