Jeg bruger heller ikke Evolution og har derfor fjernet programmet. Du skal være opmærksom på hvad du fjerner. Følgende pakker skal forblive i systemet - ellers fungerer meget andet ikke længere:
evolution-common
evolution-data-server-common
evolution-data-server
Jeg afprøvede det på en virtuel Ubuntu og fik fjernet evolution-common. Det virker tilsyneladende fint. Den efterlader kun filerne:
evolution-webcal
evolution-data-server-common
evolution-data-server
Det er ikke testet til bunds. Nogle inputs til det?
Det ser meget fornuftigt ud. Så vidt jeg husker var der noget som ikke fungere hos mig da jeg fjernede evolution-common, men jeg kan ikke længere huske det. Men hvis du ikke har problemer, så er Evolution fjernet.
Med hensyn til din diskussion med soundpartner vil jeg lige byde ind med følgende: Selvfølgelig skal man ikke have alt muligt skrammel liggende, som man ikke bruger. Men i modsætning til Windows, hvor ubenyttet software er farligt, så udgør f.eks. Evolution ikke nogen sikkerhedsrisiko ved at være inaktiv og ubenyttet - medmindre der skulle være sikkerhedshuller i softwaren. Programmet bliver opdateret når der er opdateringer, takket være pakkesystemet.
Warhawk skrev:Det ser meget fornuftigt ud. Så vidt jeg husker var der noget som ikke fungere hos mig da jeg fjernede evolution-common, men jeg kan ikke længere huske det. Men hvis du ikke har problemer, så er Evolution fjernet.
:-)
så udgør f.eks. Evolution ikke nogen sikkerhedsrisiko ved at være inaktiv og ubenyttet - medmindre der skulle være sikkerhedshuller i softwaren.
Jeg fjerner også alt hvad jeg ikke bruger, risiko eller ej. Sådan er jeg bare indrettet, hvad enten det er hus, bil, computer, værksted eller andet... der skal være orden, lean og gennemført 5S - jeg gider ikke løse ender, uanset hvor ubetydelige de så end er. Det er muligt det er en erhversskade jeg har pådraget mig - tilgengæld kan jeg og mine omgivelser så nyde at jeg ikke er et rodehovede
Så man kan mene jeg bruger for meget tid på det når det ikke er nødvendigt - omvendt hvis jeg ikke gjorde ville jeg bruge endnu mere tid på at irritere mig over det