msm skrev:Hvordan er Canon printere Linux-uvenlige?
Det er ikke kun deres printere, men også deres nye spejlrefleks-modeller (de har fjernet MSC-protokollen ofte), scannere osv.
Canon er generelt fjendsk over for linux - de vil ikke udvikle drivere - fint nok, men så lad dog andre? Men det vil de heller ikke - de holder det hele inden for et lille lukket økosystem hvor DE vælger HVAD DE har lyst til at deres produkter skal virke på.
Jeg ved godt penge ikke hænger på træerne og det er dårlig stil at kassere noget som virker endnu og måske endda er ret nyt, men havde det været mig der var ny på Linux med et Canon produkt så havde jeg kasseret det og købt et Linux-venligt alternativ - det andet er livet for kort til og som nybegynder kan det tage modet fra de fleste.
Canon laver desværre nogle fede produkter til en okay pris og promoveres overalt, hvorfor mange derfor ejer noget derfra. Det er en skam, fordi mange andre producenter laver tilsvarende fede produkter til tilsvarende okay priser, men uden man skal eller kan risikere bøvl med styresystemet.
SÅ - der blev lige frigivet noget luft der