Manglende Java Runtime Enviroment i Ubuntu 10.04?

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Spotten
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: Manglende Java Runtime Enviroment i Ubuntu 10.04? (LØST)

Indlæg af Spotten »

soundpartner skrev:
pollute skrev:Det er jeg helt sikker på. Min computer ligger normalt på omkring 35 til 40 grader, men så snart jeg åbner min netbank og sun-java starter, stiger temperaturen til 50 til 60 grader.

Og da jeg kørte Windows i sin tid var min computer varmere end de 40 grader.

det er ganske normalt.
når maskinen ikke laver noget så speeder ubuntu selv ned, og da maskinen ikke laver noget så bliver maskinen ikke varm.
når så maskinen sættes til at arbejde med java så bliver maskinen også varm og blæseren går i gang med at køle.
i windows kører der en hulens masse baggrundsting som gør at computeren aldrig har "slappet helt af" og derfor har den generelt været varmere end med ubuntu

Det passer så ikke på alle maskiner, jeg har som sagt en bærbar, den overopheder konstant under Ubuntu, men har ALDRIG været oppe på de samme tempetature under Windows Vista, trods det køre den stadig Ubuntu, jeg skider bare på hvor varm den er, så længe jeg ved den er renset og fin indeni.

Men set med et gennemsnit, så bruger Windows en hel del flere resourcer end Linux, som klart gør ens processor og andre dele varmere.

Jeg tror måske også der er forskel på om man køre 32 bit eller 64 bit, for så vidt jeg har ladet mig fortælle, så skal et 64 bit system der køre 32 bit programmer, bruge flere RAM og i det hele taget flere resourcer på at omkonverete programmet, re-wrapping mener jeg at jeg har hørt andre kalde det. Er dog ikke sikker på dette, men det virker som om der er forskel på den bærbar jeg har som bliver for varm med et 64 bit Ubuntu system, for når jeg tænker mig om, var det Windows Vista 32 bit den ikke blev varm under.
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Indlæg af soundpartner »

Spotten skrev:
soundpartner skrev:
pollute skrev:Det er jeg helt sikker på. Min computer ligger normalt på omkring 35 til 40 grader, men så snart jeg åbner min netbank og sun-java starter, stiger temperaturen til 50 til 60 grader.

Og da jeg kørte Windows i sin tid var min computer varmere end de 40 grader.

det er ganske normalt.
når maskinen ikke laver noget så speeder ubuntu selv ned, og da maskinen ikke laver noget så bliver maskinen ikke varm.
når så maskinen sættes til at arbejde med java så bliver maskinen også varm og blæseren går i gang med at køle.
i windows kører der en hulens masse baggrundsting som gør at computeren aldrig har "slappet helt af" og derfor har den generelt været varmere end med ubuntu

Det passer så ikke på alle maskiner, jeg har som sagt en bærbar, den overopheder konstant under Ubuntu, men har ALDRIG været oppe på de samme tempetature under Windows Vista, trods det køre den stadig Ubuntu, jeg skider bare på hvor varm den er, så længe jeg ved den er renset og fin indeni.

Men set med et gennemsnit, så bruger Windows en hel del flere resourcer end Linux, som klart gør ens processor og andre dele varmere.

Jeg tror måske også der er forskel på om man køre 32 bit eller 64 bit, for så vidt jeg har ladet mig fortælle, så skal et 64 bit system der køre 32 bit programmer, bruge flere RAM og i det hele taget flere resourcer på at omkonverete programmet, re-wrapping mener jeg at jeg har hørt andre kalde det. Er dog ikke sikker på dette, men det virker som om der er forskel på den bærbar jeg har som bliver for varm med et 64 bit Ubuntu system, for når jeg tænker mig om, var det Windows Vista 32 bit den ikke blev varm under.

dit problem er et helt andet og kan ikke sammenlignes med dette.
og din historie om 64 bit og 32 bit holder på ingen måde vand
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
Spotten

Indlæg af Spotten »

Holder vand? Hvordan vil du så forklare at maskinen er gennemtestet over hundrede gange, både med Windows og Ubuntu? Og det KUN er under ubuntu den overopheder?

Ahh ja, det er vel en fejlvisning i Windows, korrekt? Linux har aldrig problemer?

https://wiki.ubuntu.com/LaptopTestingTeam/Old/MSIPR200

Lidt kort konklusion af komme med, uden facts.

Læser jeg lidt om det, så er der STOR forskel på 32 bit og 64 bit hvad angår varmeudvikling, men ok, hvis du mener der INGEN forskel er på de systemer hvad varme angår, så må du om det! :-)

En hurtig søgning på google, og jeg fandt dette ang. varmeproblemer i Ubuntu, både i 32 og 64 bit, dog må jeg tilføje, jeg har aldrig set min MSI PR200 overophede med et 32 bit system, som i et 64 bit.

http://www.google.com/search?client=ubu ... 8&oe=utf-8

http://www.google.com/search?client=ubu ... 8&oe=utf-8

Jeg kan tydeligt se forskellen på 32 bit og 64 bit på mit system i hvert fald.

EDIT: Jeg kan "MÅSKE" give dig ret i mit problem er en anden snak, da jeg ikke ved dette med sikkerhed, har dog fundet flere steder som skriver præcis det samme om lige denne maskine og Ubuntu, som også har haft en helt anden oplevelse under Windows, præcis som jeg selv. Ikke noget flaming af Ubuntu, det er kommet for at blive, aldrig om jeg smider Windows ind igen, det er sgu billigere at lade maskinen brænde af og købe en ny end at smide Windows ind! ;-)
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
Spotten

Indlæg af Spotten »

Kan også finde masse andre der skriver det samme, problemer med Ubuntu, men ikke med Windows, emne overophedning:

http://www.soccio.it/michelinux/2009/06 ... -to-vista/
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Indlæg af soundpartner »

nu tror jeg lige di skal tage en dyb indånding og snakke ordentligt.

dit problem har intet med 32 bit versus 64 bit at gøre.

for at efterteste det så vil jeg bede dig installere windows i både 32 og 64 bit, og ubuntu i 32 bit og 64 bit, og hvis det du påstår er korrekt så vil din maskine overophede i både windows og ubuntu ved 64 bit. og i så fald vil det som du selv siger ikke være linux eller ubuntu der har et problem menn nærmere dit hardware der understytter 64 bit, men ikke er bygget med nok køling

det er heelt klart min opfattelse at dit problem er at styringen af din blæser eller din køling af maskinen er softwarestyret, og at dette stykke software til at styre denne ikke er installeeret eller ikke virker under ubuntu.
ofte kan det lade sig gøre at lade blæseren være styret af bios'en enden via temperatur eller via at køleren kører fast på 50, 75 eller 100%. dette vil medføre aat maskinen larmer, og holder kortere batteri, men til gengæld bliver den knap så varm.

under alle omstændigheder så skal du installere både windows og ubuntu i både 32 og 64 bit. og så vil du hvis jeg har ret se at maskinen overopheder med ubuntu generelt og ikke i windows generelt.

om fejlen er linux eller hvad den er vil jeg ikke kommentere med andet end at din hardwareproducent jo "bare kunne lave tingene ordentligt første gang eller frigive en "driver" til at klare det i linux"

du kunne også vælge at installere ubuntu i 64 bit og windows i 32 bit og så se om din linux-networkmanager kan virke i windows for hvis ikke den kan det så er det helt klart at alle 32bit systemer ikke kan komme på nettet.

at sammenligne en rådden pære med en umoden banan betyder ikke at alle pærer smager af tyggegummi med kirsebærsmag
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
Spotten

Indlæg af Spotten »

soundpartner skrev:nu tror jeg lige di skal tage en dyb indånding og snakke ordentligt.

dit problem har intet med 32 bit versus 64 bit at gøre.

for at efterteste det så vil jeg bede dig installere windows i både 32 og 64 bit, og ubuntu i 32 bit og 64 bit, og hvis det du påstår er korrekt så vil din maskine overophede i både windows og ubuntu ved 64 bit. og i så fald vil det som du selv siger ikke være linux eller ubuntu der har et problem menn nærmere dit hardware der understytter 64 bit, men ikke er bygget med nok køling

det er heelt klart min opfattelse at dit problem er at styringen af din blæser eller din køling af maskinen er softwarestyret, og at dette stykke software til at styre denne ikke er installeeret eller ikke virker under ubuntu.
ofte kan det lade sig gøre at lade blæseren være styret af bios'en enden via temperatur eller via at køleren kører fast på 50, 75 eller 100%. dette vil medføre aat maskinen larmer, og holder kortere batteri, men til gengæld bliver den knap så varm.

under alle omstændigheder så skal du installere både windows og ubuntu i både 32 og 64 bit. og så vil du hvis jeg har ret se at maskinen overopheder med ubuntu generelt og ikke i windows generelt.

om fejlen er linux eller hvad den er vil jeg ikke kommentere med andet end at din hardwareproducent jo "bare kunne lave tingene ordentligt første gang eller frigive en "driver" til at klare det i linux"

du kunne også vælge at installere ubuntu i 64 bit og windows i 32 bit og så se om din linux-networkmanager kan virke i windows for hvis ikke den kan det så er det helt klart at alle 32bit systemer ikke kan komme på nettet.

at sammenligne en rådden pære med en umoden banan betyder ikke at alle pærer smager af tyggegummi med kirsebærsmag

Som du dog kan udtrykke dig! :-D Det er sgu en fed måde du siger tingene på.

Men ja, du har delvist ret, fordi jeg har testet med Windows Vista 64 bit, og med Ubuntu 64 bit, samt Windows Vista 32 bit, og Ubuntu 32 bit, og det resultere altid i at den overopheder i Ubuntu, men ikke i Windows. At MSI har lavet en aftale under bordet med Mr.M$ skulle ikke undre nogen, og det derfor måske nærmest er umuligt at få den til at køre under Ubuntu uden at overophede, hvis hardwaren er bygget til at blive styret igennem Windowsen.. Men det virker bare mærkeligt, fordi den eneste version hvor den ikke overopheder tit, er i 9.10, der kunne den godt vise nogle lavere temps, men de var altid 20 grader højere end vist i Windows, om de så læser samme sted aner jeg ikke, om Windows læser forkert aner jeg heller ikke, jeg ved kun det har på denne MSI PR200 maskine, været noget ged med Ubuntu igennem de sidste mange år, 2-3 år hvor der først er nu den viser det i celius og ikke farenheit som den gjorde før hvor den også blev ekstremt varm.

Jeg må derfor gå ud fra det er det med nogle BIOS indstilninger der laver ballade (Jeg har måtte flashe den før pga Ubuntu ikke ville læse den korrekt), men det er nu løst, har dog ikke tjekket om der er kommet nogle BIOS opdateringer siden da.. Men det vil jeg gøre straks.

Jeg vender lige tilbage når jeg ser hvad der står i BIOS ang styring af blæser.

Det er også en ekstremt lille blæser der sidder i den, men den blev altså ikke så varm i Windows (De tal jeg har set med de programmer jeg har målt med) som under Ubuntu.