soundpartner skrev:pollute skrev:Det er jeg helt sikker på. Min computer ligger normalt på omkring 35 til 40 grader, men så snart jeg åbner min netbank og sun-java starter, stiger temperaturen til 50 til 60 grader.
Og da jeg kørte Windows i sin tid var min computer varmere end de 40 grader.
det er ganske normalt.
når maskinen ikke laver noget så speeder ubuntu selv ned, og da maskinen ikke laver noget så bliver maskinen ikke varm.
når så maskinen sættes til at arbejde med java så bliver maskinen også varm og blæseren går i gang med at køle.
i windows kører der en hulens masse baggrundsting som gør at computeren aldrig har "slappet helt af" og derfor har den generelt været varmere end med ubuntu
Det passer så ikke på alle maskiner, jeg har som sagt en bærbar, den overopheder konstant under Ubuntu, men har ALDRIG været oppe på de samme tempetature under Windows Vista, trods det køre den stadig Ubuntu, jeg skider bare på hvor varm den er, så længe jeg ved den er renset og fin indeni.
Men set med et gennemsnit, så bruger Windows en hel del flere resourcer end Linux, som klart gør ens processor og andre dele varmere.
Jeg tror måske også der er forskel på om man køre 32 bit eller 64 bit, for så vidt jeg har ladet mig fortælle, så skal et 64 bit system der køre 32 bit programmer, bruge flere RAM og i det hele taget flere resourcer på at omkonverete programmet, re-wrapping mener jeg at jeg har hørt andre kalde det. Er dog ikke sikker på dette, men det virker som om der er forskel på den bærbar jeg har som bliver for varm med et 64 bit Ubuntu system, for når jeg tænker mig om, var det Windows Vista 32 bit den ikke blev varm under.