forbindelse imellem to computer

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
kent a
Geografisk sted: Erslev på Mors

Re: forbindelse imellem to computer

Indlæg af kent a »

soundpartner skrev:
kent a skrev:Det er også helt iorden...

håber at der er en anden der vil hjælpe....

Det er lidt sort snak i din pdf...
Men bestemt en nærlæsning vær...

alternativt kan du tage den nemme løsning og købe en huawei d100 router. det er en router hvor du kan sætte dit mobile bredbånd i og så dele din forbindelse via kavel eller trådløst net

Den koster jo også en del sådan en...
Når jeg nu har det anden ting til at ligge. vil det være billigst at få det til at virke....
Lubuntu 18.04 LTS
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Indlæg af soundpartner »

kent a skrev:
soundpartner skrev:
kent a skrev:Det er også helt iorden...

håber at der er en anden der vil hjælpe....

Det er lidt sort snak i din pdf...
Men bestemt en nærlæsning vær...

alternativt kan du tage den nemme løsning og købe en huawei d100 router. det er en router hvor du kan sætte dit mobile bredbånd i og så dele din forbindelse via kavel eller trådløst net

Den koster jo også en del sådan en...
Når jeg nu har det anden ting til at ligge. vil det være billigst at få det til at virke....

mit bud er at du kommer til at bruge MANGE timer på det her, for det er nemlig ikke bare lige til.
Der er en masse guides til det på nettet, og de er alle lige gode eller måske lige ringe for der er ikke nogen af dem der forklarer det på alm dansk som fru jensen kan forstå eller følge.
jeg har selv købt min d100 på den bpå avis til 200 kroner. men selv hvis du skal betale fuld pris for sådan en er mit bud at du måske får i nærheden af 20 kroner i timen for dit arbejde med at få det til at virke... er det det værd? hvis du skal bruge 20-30 timer på at rode med det ville det så ikke være bedre at bruge de 20-30 timer på overarbejde og så købe sig en d100 og invitere lillemor ud og spise en 3-5 gange for pengene?
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
zob
Redaktør

Indlæg af zob »

EDIT: Nå soundpartner kom mig i forkøbet, men jeg kan se vi havde nærmest den samme tanke.

Hvis du kun har forbindelse til internettet og ikke har noget abonnement til den router du har til at ligge, så er det netop at du skal til at sætte et ad hoc netværk op. Og det er ikke enkelt. Så med mindre du føler dig umanerligt godt rustet til opgaven, ville jeg prøve at finde alternativer.
Evt. få et abonnement på en internetforbindelse (ud over 3g-dimsen). Mange telefonselskaber giver dig nærmest et 3g-modem med i hatten (eller for et mindre beløb).
Eller betale nogen for at komme og lave opsætningen, eller hvad ved jeg. Jeg ved ikke... Det er i hvert fald enkelt, og hvis du endda afstår fra at læse de links som både jeg og lath har lagt, eller ganske enkelt finder det for svært det du læser (i øjeblikket), så bliver det en lang proces, tror jeg.
kent a

Indlæg af kent a »

zob skrev:EDIT: Nå soundpartner kom mig i forkøbet, men jeg kan se vi havde nærmest den samme tanke.

Hvis du kun har forbindelse til internettet og ikke har noget abonnement til den router du har til at ligge, så er det netop at du skal til at sætte et ad hoc netværk op. Og det er ikke enkelt. Så med mindre du føler dig umanerligt godt rustet til opgaven, ville jeg prøve at finde alternativer.
Evt. få et abonnement på en internetforbindelse (ud over 3g-dimsen). Mange telefonselskaber giver dig nærmest et 3g-modem med i hatten (eller for et mindre beløb).
Eller betale nogen for at komme og lave opsætningen, eller hvad ved jeg. Jeg ved ikke... Det er i hvert fald enkelt, og hvis du endda afstår fra at læse de links som både jeg og lath har lagt, eller ganske enkelt finder det for svært det du læser (i øjeblikket), så bliver det en lang proces, tror jeg.

Jeg afslår ikke at læse de link i har lagt... jeg har dog lidt svær ved at forstå det da jeg ikke aner hvor og i hvad jeg skal gøre de for skellige ting...

Det vil jo være nemmer hvis en lige kunne fortælle mig hurtig på dansk...

Hent det her program, køre den her kode....

Jeg har været ved at kigge på det der modem..

Jeg kan ikke rigtig finde nogle d100 der er til salg af brugt

http://www.xplainit.dk/pages/3g-router.php

EDIMAX ruter kunne godt være intersant... da jeg også kan tilslutte min printer til den...

Lubuntu 18.04 LTS
kent a

Indlæg af kent a »

Den her kunne også være fint til opgaven....

http://www.happii.dk/product.aspx?prodid=213336
Lubuntu 18.04 LTS
zob
Redaktør

Indlæg af zob »

Jeg afslår ikke at læse de link i har lagt... jeg har dog lidt svær ved at forstå det da jeg ikke aner hvor og i hvad jeg skal gøre de for skellige ting...

Jeg tror vi mener det samme. Jeg skrev heller ikke "afslår" men "afstår fra", underforstået at du synes det er for svært. Dermed mente jeg bare at, da ad hoc netværk er, teknisk, relativt svært at sætte op, så ville det nok i denne omgang blive lidt for drøj en proces for dig. Jeg mener ikke noget ufint med det. Det var bare en advarsel om at det var meget muligt du ville køre død i det alligevel og så kunne du ligeså godt spare den tid (og tage noget overarbejde i stedet som soundpartner siger).

Derfor er f.eks. router-løsningen nok bedre, fordi en router kan styre/automatisere processen med at give computerne adgang til hinanden. Der vil stadig være en del opsætning, men det ville være væsentligt enklere.
kent a

Indlæg af kent a »

zob skrev:Jeg tror vi mener det samme. Jeg skrev heller ikke "afslår" men "afstår fra", underforstået at du synes det er for svært. Dermed mente jeg bare at, da ad hoc netværk er, teknisk, relativt svært at sætte op, så ville det nok i denne omgang blive lidt for drøj en proces for dig. Jeg mener ikke noget ufint med det. Det var bare en advarsel om at det var meget muligt du ville køre død i det alligevel og så kunne du ligeså godt spare den tid (og tage noget overarbejde i stedet som soundpartner siger).

Derfor er f.eks. router-løsningen nok bedre, fordi en router kan styre/automatisere processen med at give computerne adgang til hinanden. Der vil stadig være en del opsætning, men det ville være væsentligt enklere.

Godt vi er enig om det...

Jeg har masse af tid til af få det virke da det her en gået hen og blive en form for hoppy for mig...

Jeg har engang i fremtiden tænkt mig at lave en server, da konen ønsker sig en system hvor stor fælles lager af vores billeder og andre ting.

En touch skærm i køkkenet og i alle børne værelser. samt kan hente film og filer på vores alm tv med trådløs mus og tastatur...

Samt trådløs net over hele grunden....

Derfor kunne dette være en god måde og lære noget om tingene....
Lubuntu 18.04 LTS
soundpartner
IRC nickname: sound

Indlæg af soundpartner »

kent a skrev:
zob skrev:EDIT: Nå soundpartner kom mig i forkøbet, men jeg kan se vi havde nærmest den samme tanke.

Det vil jo være nemmer hvis en lige kunne fortælle mig hurtig på dansk...

Hent det her program, køre den her kode....

Jeg har været ved at kigge på det der modem..

Jeg kan ikke rigtig finde nogle d100 der er til salg af brugt

EDIMAX ruter kunne godt være intersant... da jeg også kan tilslutte min printer til den...

deres info om d100 er nu ikke helt korrekt da den også har lan
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede