Hvilken browser er din foretrukne?

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
tuxx
Indlæg: 476
Tilmeldt: 3. feb 2010, 09:42
IRC nickname: tuxx
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Hvilken browser er din foretrukne?

Indlæg af tuxx »

Stra skrev:Jeg bruger mere og mere Opera (og nej, den er ikke opensource desværre).

Men jeg syntes den har rigtig mange gode funktioner, den er lynhurtig (version 10.50 er hurtigere end Crome), den er nem at synkronisere med Opera-mini på mobilen og jeg slipper uden om Googles registreringpolitik.

stra


Jeg forstår din bekymring mht registreringspolitikken.

Med Chromium skulle dette være uaktuelt. Det er kun Chrome der "skygger dig" og så kan det endda slåes fra i det store hele.

Ved du om Opera kan synce bookmarks mellem 2 alm. computere på tværs af platform?
// Martin | RLU # 131406
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Desktop
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Laptop
Lubuntu 12.04 'Precise Pangolin' i386 @ Workbench Desktop
Debian 6 'Squeeze' x86-64 @ Server
Stra
Indlæg: 3105
Tilmeldt: 16. jun 2007, 10:26
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Hvilken browser er din foretrukne?

Indlæg af Stra »

tuxx skrev:Ved du om Opera kan synce bookmarks mellem 2 alm. computere på tværs af platform?
Det vil jeg tro, da man opretter en online konto, som bruges til sync.

stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
tuxx
Indlæg: 476
Tilmeldt: 3. feb 2010, 09:42
IRC nickname: tuxx
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Hvilken browser er din foretrukne?

Indlæg af tuxx »

Nice, den skal jeg titta nærmere på så. Det er bl.a. en af de ting jeg elsker ved Chromium/Chrome - at man syncer med sin google-account.

Jeg ved godt der findes andre plugins der giver funktionaliteten i fx. Firefox, men synes ikke det virker helt så smooth.
// Martin | RLU # 131406
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Desktop
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Laptop
Lubuntu 12.04 'Precise Pangolin' i386 @ Workbench Desktop
Debian 6 'Squeeze' x86-64 @ Server
Jerrik
Indlæg: 100
Tilmeldt: 8. feb 2009, 17:08
IRC nickname: Jerrik
Geografisk sted: Dragør

Re: Hvilken browser er din foretrukne?

Indlæg af Jerrik »

stra skriver, at Opera er blevet hurtigere end Chrome. Hmm. Det er en konkurrence som sikkert vil have skiftende vindere.

Indtil nu har jeg ikke set links til benchmark test. Kloge hovedet kan jo komme med nogle?

Selv har jeg kigget på
http://www.tomshardware.com/reviews/fir ... ,2558.html
og
http://www.favbrowser.com/chrome-vs-ope ... vs-safari/

Min personlige erfaring, er at Firefox har det glimrende med mange tabs og vinduer åbent, og også flere film samtidigt! Derimod synes jeg hurtigt Chrome begynder at hakke i det.
Ovenstående links underbygger denne iagttagelse, og påstår endda at Opera sluger endnu flere ressourcer med mange faner.

Jeg ser frem til jeres iagttagelser og kommentarer.
zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Hvilken browser er din foretrukne?

Indlæg af zob »

Jeg har også hørt et sted at hvis man ikke har for meget RAM så er det en god idé at blive ved firefox, da Chrome skulle være temmelig RAM-sulten (med mange tabs åbne).
tuxx skrev:Nice, den skal jeg titta nærmere på så. Det er bl.a. en af de ting jeg elsker ved Chromium/Chrome - at man syncer med sin google-account.

Jeg ved godt der findes andre plugins der giver funktionaliteten i fx. Firefox, men synes ikke det virker helt så smooth.


Uden at det selvfølgelig dækker dit behov, da du taler om to platforme, synes jeg alligevel at det er på sin plads at nævne (om ikke andet så for smoothness) at ubuntuone, fra 10.04, integrerer firefox synkronisering (udover kontakter, filer, mm.).
Kilde: http://www.webupd8.org/2010/04/ubuntuon ... marks.html
tuxx
Indlæg: 476
Tilmeldt: 3. feb 2010, 09:42
IRC nickname: tuxx
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Hvilken browser er din foretrukne?

Indlæg af tuxx »

Nice!

Jeg følger ihvertfald Ubuntu One tæt. Det var/er en tynd kop te i Karmic, men synes mærkbart forbedret i Lucid efter min mening.

Der er dog et minus.. Ubuntu One daemon'en er rimeligt aktiv på min bærbar, forstået på den måde at den sammen med mit wlan står for langt de fleste wake-cycles og dermed dræner (unødig) på batteriet. Denne behavior oplever jeg ikke med Dropbox - jeg ved godt Ubuntu One er interegreret mere i systemet og kan mere (Music Store mv), men alligevel blev jeg lidt overrasket. Og det skal nok også blive bedre - De har vist ret stor fokus på strømforbrug i Lucid.

Nå det var vist til en anden tråd :mrgreen:

Bortset fra jeg ikke har prøvet den nye Opera, så tror jeg, at jeg får svært ved at bruge FF igen. Den virker umenneskelig sløv (opstart, generel brug) når man har vænnet sig til Chrome/Chromium synes jeg. Jeg gør heldigvis ikke brug af en masse extentions så behovet er der ikke - og ram er der nok af, jeg synes dog nu ikke at Chromium er mere sulten, men omvendt har jeg heller ikke målt efter - det er dog ikke sådan at efter mit skifte jeg har tænkt "hold da kæft hvem bruger al den ram??".

Men hvem ved.. måske FF i Lucid bliver en anden oplevelse? Det ville ikke genere mig da jeg fortset fra hastigheden egentlig er ret vild med FF.
// Martin | RLU # 131406
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Desktop
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Laptop
Lubuntu 12.04 'Precise Pangolin' i386 @ Workbench Desktop
Debian 6 'Squeeze' x86-64 @ Server
zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Hvilken browser er din foretrukne?

Indlæg af zob »

Jeg stumblede lige denne her: http://sixrevisions.com/infographs/browser-performance/

Det er desværre målt på en Vista-maskine, så jeg ved ikke hvor meget det fortæller.

EDIT:
Og nå ja, det er også FF3.5 og Opera 10.0, så ja...
Senest rettet af zob 4. apr 2010, 00:45, rettet i alt 1 gang.
soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Hvilken browser er din foretrukne?

Indlæg af soundpartner »

firefox i lucid er blevet ca 20% hurtigere efter min oplevelse.

det er jo meget normalt at hvis man tager det lidt med ro så kan man overskue mere og bruge mindre resourser på det. Dette passer jo fint med at firefox er lidt langsommere end andre, men til gengæld "virker bedre" når den bliver belastet, og så bruger den mindre resourser end nogle af de andre...
jeg har selv prøvet crome, og blev overrasket over den når jeg havde en fane åben, men da jeg for det meste har mindst 5-8 faner åbne ad gange så kan jeg bedre lide firefox når jeg sidder på mine eee's med begrænsede resourcer (ca 98% af tiden jeg sidder ved en computer)
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
Hobsa
Indlæg: 81
Tilmeldt: 9. feb 2009, 17:47
Geografisk sted: Odense

Re: Hvilken browser er din foretrukne?

Indlæg af Hobsa »

Det er faktisk vanskeligt, jeg svinger mellem browsere.

Chrome er god, men Google ligner mere og mere et monopol.
Explorer, den eneste som kan bruges til min netbank, for jeg gider ikke sidde med et kort og taste koder hver gang jeg skal på, men det er snart slut med det nye NemId.
Firefox er sløv i opstart.
Opera ved jeg ikke hvad jeg skal mene om.

Så jeg er ikke helt faldet på plads endnu.
Stra
Indlæg: 3105
Tilmeldt: 16. jun 2007, 10:26
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Hvilken browser er din foretrukne?

Indlæg af Stra »

Ang. hurtighed

den nyeste version af Opera 10.5, som lige nu er den hurtigste blandt de fem største browsere med et testresultat på 285 millisekunder.
herfra http://www.version2.dk/artikel/14270-in ... ript-motor

Testen er her http://www2.webkit.org/perf/sunspider-0 ... pider.html

På min maskine havde jeg flg resultater med testen
Firefox 3.6.4pre : 2337.4ms
Opera 10.10 : 10399.0ms
Opera 10.50 Alfa : 961.2ms

Det skal så siges at opera 10.50 endnu kun er i Alfa til Linux, hvorimod den har været klar til Windows et stykke tid.
Seneste Alfa kan hentes her http://www.webupd8.org/2010/03/finally- ... linux.html

Men ellers er det jo rigtigt, at de hele tiden bliver hurtigere, men Opera har gennem de sidste mange år været med helt i front.

stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
carstenwm
Indlæg: 49
Tilmeldt: 15. mar 2010, 18:59
IRC nickname: carstenwm
Geografisk sted: Skjern

Re: Hvilken browser er din foretrukne?

Indlæg af carstenwm »

Jeg har tidligere brugt FF, men er gået over til Google Chromium som helt klart er hurtigere og mere stabil - bruger dog FF til netbank, det vil min Chromium ikke klare for mig..(?)
/Carsten Møller
tuxx
Indlæg: 476
Tilmeldt: 3. feb 2010, 09:42
IRC nickname: tuxx
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Hvilken browser er din foretrukne?

Indlæg af tuxx »

Hvilken bank har du?

Jeg bruger Chromium til Vestjystbank - det er noget BEC-system værk. Virker fint.
// Martin | RLU # 131406
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Desktop
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Laptop
Lubuntu 12.04 'Precise Pangolin' i386 @ Workbench Desktop
Debian 6 'Squeeze' x86-64 @ Server
Jerrik
Indlæg: 100
Tilmeldt: 8. feb 2009, 17:08
IRC nickname: Jerrik
Geografisk sted: Dragør

Re: Hvilken browser er din foretrukne?

Indlæg af Jerrik »

Jeg har også fået Chrome til at fungere med Amagerbanken (samtidig med at jeg fik FF til det). Installation af Sun Java gjorde tricket, hvor jeg fulgte opskrifterne her på sitet.