zob skrev:Vi fik vist aldrig prøvet ALT+F2 og skrive gstreamer-properties.
Hvad har du der? Sker der noget når du trykker test? Og hvis du ændrer default output?
Prøv også at give mig output på:
Kode: Vælg alt
cat /etc/modprobe.d/alsa-base.conf
EDIT: Hov for resten. En ting til. Åbn System-Administration-Hardwaredrivere. Står der noget om et modem derinde? Der var på et tidspunkt en der fik lyd ved at slette det modem. Det skulle der heller ikke ske noget ved, med mindre du bruger et gammel dial-up.
Endnu en fejlfindingsmulighed. Prøv at installere vlc og se om du kan afspille højt nok i den:
sudo aptitude intstall vlc
Den dukker op i Programmer-Lyd&Video
Til sidst, hvis intet andet virker, skal vi til at se på den konfigurationsfil, som jeg går rundt om, som katten om den varme grød.
Hvis du har gjort alt det ovenstående har du også fået et print (cat /etc/modpr......) af den fil jeg taler om. Det det handler om er at der skal indsættes en linje der skal hedde "options snd-hda-intel model=HvadDerNuEndPasserMedDinLaptop"
https://help.ubuntu.com/community/HdaIntelSoundHowtoDer er en liste over de mange muligheder her:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1043568Du kunne som trial and error prøve at sætte dv-6 ind. Som jo er din laptop model. Jeg har godt nok ikke set den mange steder på forum (har set dv-5 ret meget).
Det ville de gøre ved at sige
gksu /etc/modprobe.d/alsa-base.conf
Skrive password.
Scrolle helt ned og indsætte følgende linje nederst.
options snd-hda-intel model=hp-dv6
Hvis du har en anden linje der ligner denne, kunne du prøve at sætte et # som det første tegn på den linje. Så bliver den ikke læst af systemet.
Reboot.
Hvis ikke det virker så prøv hp-dv5... (og slet den anden igen)
options snd-hda-intel model=hp-dv5
Reboot.
Info:
martin@martin-laptop:~$ cat /etc/modprobe.d/alsa-base.conf
# autoloader aliases
install sound-slot-0 /sbin/modprobe snd-card-0
install sound-slot-1 /sbin/modprobe snd-card-1
install sound-slot-2 /sbin/modprobe snd-card-2
install sound-slot-3 /sbin/modprobe snd-card-3
install sound-slot-4 /sbin/modprobe snd-card-4
install sound-slot-5 /sbin/modprobe snd-card-5
install sound-slot-6 /sbin/modprobe snd-card-6
install sound-slot-7 /sbin/modprobe snd-card-7
# Cause optional modules to be loaded above generic modules
install snd /sbin/modprobe --ignore-install snd $CMDLINE_OPTS && { /sbin/modprobe --quiet --use-blacklist snd-ioctl32 ; /sbin/modprobe --quiet --use-blacklist snd-seq ; }
#
# Workaround at bug #499695 (reverted in Ubuntu see LP #319505)
install snd-pcm /sbin/modprobe --ignore-install snd-pcm $CMDLINE_OPTS && { /sbin/modprobe --quiet --use-blacklist snd-pcm-oss ; : ; }
install snd-mixer /sbin/modprobe --ignore-install snd-mixer $CMDLINE_OPTS && { /sbin/modprobe --quiet --use-blacklist snd-mixer-oss ; : ; }
install snd-seq /sbin/modprobe --ignore-install snd-seq $CMDLINE_OPTS && { /sbin/modprobe --quiet --use-blacklist snd-seq-midi ; /sbin/modprobe --quiet --use-blacklist snd-seq-oss ; : ; }
#
install snd-rawmidi /sbin/modprobe --ignore-install snd-rawmidi $CMDLINE_OPTS && { /sbin/modprobe --quiet --use-blacklist snd-seq-midi ; : ; }
# Cause optional modules to be loaded above sound card driver modules
install snd-emu10k1 /sbin/modprobe --ignore-install snd-emu10k1 $CMDLINE_OPTS && { /sbin/modprobe --quiet --use-blacklist snd-emu10k1-synth ; }
install snd-via82xx /sbin/modprobe --ignore-install snd-via82xx $CMDLINE_OPTS && { /sbin/modprobe --quiet --use-blacklist snd-seq ; }
# Load saa7134-alsa instead of saa7134 (which gets dragged in by it anyway)
install saa7134 /sbin/modprobe --ignore-install saa7134 $CMDLINE_OPTS && { /sbin/modprobe --quiet --use-blacklist saa7134-alsa ; : ; }
# Prevent abnormal drivers from grabbing index 0
options bt87x index=-2
options cx88_alsa index=-2
options saa7134-alsa index=-2
options snd-atiixp-modem index=-2
options snd-intel8x0m index=-2
options snd-via82xx-modem index=-2
options snd-usb-audio index=-2
options snd-usb-us122l index=-2
options snd-usb-usx2y index=-2
options snd-usb-caiaq index=-2
# Ubuntu #62691, enable MPU for snd-cmipci
options snd-cmipci mpu_port=0x330 fm_port=0x388
# Keep snd-pcsp from being loaded as first soundcard
options snd-pcsp index=-2
# Power down HDA controllers after 10 idle seconds
options snd-hda-intel power_save=10 power_save_controller=N
Ja jeg har prøvet det der alt+f noget, der står den på autodetect ved output.
når jeg tester kan jeg høre en hyle tone, men igen det er MEGET lavt i høre telefonerne....
jeg har været ved at se lidt på det her:
viewtopic.php?f=11&t=3713https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+sour ... bug/269027men jeg kan stadig ikke få det til at virke, jeg er også noget i tvivl om det er rigtigt det jeg gør...
jeg åbner: sudo gedit /etc/modprobe.d/alsa-base
og så prøvet jeg at smide det her ind og gemme filen:
options snd-hda-intel model=base
og efter det her: options snd-hda-intel model=hp
men det virker stadig ikke efter en genstart, jeg har også tjekket alsamixer efter hver genstart.
cat /proc/asound/card0/codec#* | grep Codec
Codec: IDT 92HD75B3X5
cat /proc/asound/cards
0 [SB ]: HDA-Intel - HDA ATI SB
HDA ATI SB at 0xd2400000 irq 16
1 [HDMI ]: HDA-Intel - HDA ATI HDMI
HDA ATI HDMI at 0xd2310000 irq 19
men ved ikke helt hvad jeg skal lede efter.
lige meget hvad jeg gør er der bare meget lav lyd i høretelefonerne.
der står forøvrigt ikke noget modem ved hardware drivers, det er kun mit grafikkort der står der.