kreto skrev:hej
ja der er nok ikke anden udvej lige pt. men tak for info
mvh kreto
Det var så lidt, hvis du vælger at installere 9.04, kan jeg da hjælpe dig med at optimere den.
kreto skrev:hej
ja der er nok ikke anden udvej lige pt. men tak for info
mvh kreto
SALSN skrev:Hey, Jeg har en Zepto Znote 6625WD og har samme problem med installationen der ikke kommer videre når man har valgt sprog.
Jeg snakkede med en af mine lærer om det (som ved sådan noget ), han mener det er på grund af grafikkortet (jeg har samme grafikkort som ham der startede denne tråd (nVidia GeForce 8600m GT))
Jeg "løste" selv problemet ved at installere 9.04 igen og opdatere det. Det er dog ikke optimalt, da jeg nu hverken kan bruge min touchpad eller få noget lyd ud af min maskine.
Er ikke selv kommet videre med problemet, og er også selv ret ny inden for ubuntu og linux generelt, men nu er der måske nogle der ved mere om det end mig der kan regne noget mere ud?!
Kode: Vælg alt
sudo update-manager -d
christian.arvai skrev:Hej og velkommen til forum
Virkede lyden og touchpad på 9.04 (hvis ja, så installer 9.04 igen og bliv på den udgave).
PS: Jeg vil lige snakke med nogle af de andre "kloge hoveder" jeg kender og se om der skal laves en bugrapport på det grafikkort, eller om der er en løsning på problemet.
tagevm skrev:Jeg havde også problemet med sort skærm på min Zepto laptop, men løste det ved at tilføje "i915.modeset=0" som kernel parameter, først ved at trykke ESC når Grub loader og tilføje det, og efter at have verificeret at det virker har jeg tilføjet det permanent i grub.cfg.
Må erkende jeg ikke ved præcis hvad parameteren medfører, blev inspireret af denne: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+sour ... bug/431812
Forøvrigt havde jeg også problemet med at touchpad'en ikke virkede efter upgrade, men det viste sig at det var fordi jeg ikke havde ladet grub opdatere konfigurationen, så jeg kørte på den gamle kernel.
christian.arvai skrev:Det er rart at du kommer med en løsning, kan jeg lokke dig til at skrive præcis hvilken Zepto laptop du har brugt den løsning på ?