vedrørende JAVA og ARECA BACKUP

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
michaeldk
IRC nickname: Michael Andersen

vedrørende JAVA og ARECA BACKUP

Indlæg af michaeldk »

Hej alle,

Jeg skriver til jer, fordi jeg i sin tid foretog en backup af al min data med programmet ARECA BACKUP. Jeg håber inderligt der er nogle af jer der har erfaring med det.

Der er nemlig sket det, at min harddisk gik ned, og da jeg ville hente min backup tilbage fik jeg følgende fejl i loggen

Kode: Vælg alt

ERROR - java.io.EOFException at java.util.zip.GZIPInputStream.readUByte(GZIPInputStream.java:207) at java.util.zip.GZIPInputStream.readUShort(GZIPInputStream.java:197) at java.util.zip.GZIPInputStream.readHeader(GZIPInputStream.java:136) at java.util.zip.GZIPInputStream.<init>(GZIPInputStream.java:58) at java.util.zip.GZIPInputStream.<init>(GZIPInputStream.java:68) at com.application.areca.metadata.manifest.ManifestManager.readManifestForArchive(ManifestManager.java:54) at com.application.areca.cache.ArchiveManifestCache.getManifest(ArchiveManifestCache.java:60) at com.application.areca.impl.AbstractIncrementalFileSystemMedium.getArchiveSize(AbstractIncrementalFileSystemMedium.java:473) at com.application.areca.impl.AbstractFileSystemMedium.computeIndicators(AbstractFileSystemMedium.java:189) at com.application.areca.launcher.gui.composites.IndicatorsComposite.fillTargetData(IndicatorsComposite.java:115) at com.application.areca.launcher.gui.composites.IndicatorsComposite.refresh(IndicatorsComposite.java:105) at com.application.areca.launcher.gui.common.RefreshMonitor.getFocus(RefreshMonitor.java:52) at com.application.areca.launcher.gui.common.RefreshManager.getFocus(RefreshManager.java:62) at com.application.areca.launcher.gui.common.CTabFolderManager.getFocus(CTabFolderManager.java:92) at com.application.areca.launcher.gui.common.CTabFolderManager.handleSelection(CTabFolderManager.java:70) at com.application.areca.launcher.gui.common.CTabFolderManager$2.handleEvent(CTabFolderManager.java:53) at org.eclipse.swt.widgets.EventTable.sendEvent(Unknown Source) at org.eclipse.swt.widgets.Widget.sendEvent(Unknown Source) at org.eclipse.swt.widgets.Widget.sendEvent(Unknown Source) at org.eclipse.swt.widgets.Widget.sendEvent(Unknown Source) at org.eclipse.swt.widgets.Widget.notifyListeners(Unknown Source) at org.eclipse.swt.custom.CTabFolder.setSelection(Unknown Source) at org.eclipse.swt.custom.CTabFolder.onMouse(Unknown Source) at org.eclipse.swt.custom.CTabFolder$1.handleEvent(Unknown Source) at org.eclipse.swt.widgets.EventTable.sendEvent(Unknown Source) at org.eclipse.swt.widgets.Widget.sendEvent(Unknown Source) at org.eclipse.swt.widgets.Display.runDeferredEvents(Unknown Source) at org.eclipse.swt.widgets.Display.readAndDispatch(Unknown Source) at org.eclipse.jface.window.Window.runEventLoop(Window.java:820) at org.eclipse.jface.window.Window.open(Window.java:796) at com.application.areca.launcher.gui.MainWindow.show(MainWindow.java:293) at com.application.areca.launcher.gui.Application.show(Application.java:174) at com.application.areca.launcher.gui.Launcher.launchImpl(Launcher.java:71) at com.myJava.system.AbstractLauncher.launch(AbstractLauncher.java:46) at com.application.areca.launcher.gui.Launcher.main(Launcher.java:45)

Ud fra hvad jeg kan se, så er det vel noget med Java og gzip?

min xml sikkerhedsfil til ARECA ser således ud

<process description="This group contains a backup copy of your target : "laptop backup". It can be used if your configuration has been lost (for instance in case of computer crash). Do not modify it since it will be automatically updated during backups." version="5"> − <target id="1" uid="405388289" followsymlinks="false" registeremptydirectories="true" followsubdirs="true" xmlsecuritycopy="true" name="laptop backup" description=""> <source path="/home/michael/Skrivebord"/> <source path="/home/michael/stuff"/> <source path="/home/michael/Dokumenter"/> − <medium type="directory" filecompression="true" policy="ftp" archivename="%YY%%MM%%DD%" ftphost="192.168.1.250" ftpport="21" ftppassiv="true" ftpprotocol="" ftpimplicit="false" ftpprotection="P" ftplogin="michael" ftpremotedir="/data1/backup" encrypted="true" trackpermissions="true" overwrite="true" ziplevel="7" zipext="false" zipcharset="UTF-8" zip64="true"> <handler type="standard"/> </medium> − <filtergroup exclude="false" operator="and"> − <extensionfilter exclude="true"> <ext>.tmp</ext> <ext>.temp</ext> </extensionfilter> <lockedfilter exclude="true"/> </filter_group> </target> </process>

Jeg har også forsøgt mig på areca's forum, men der er ingen der har svaret mig endnu :( Håber rigtigt meget i kan hjælpe.

Mvh. Michael Andersen
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: vedrørende JAVA og ARECA BACKUP

Indlæg af lath »

michaeldk skrev:Hej alle,

Jeg skriver til jer, fordi jeg i sin tid foretog en backup af al min data med programmet ARECA BACKUP. Jeg håber inderligt der er nogle af jer der har erfaring med det.

Der er nemlig sket det, at min harddisk gik ned, ...

Så får du meget svært ved at hive backup'en ud igen, hvis harddisken er ødelagt.

michaeldk skrev:

ERROR - java.io.EOFException at java.util.zip.GZIPInputStream.readUByte(GZIPInputStream.java:207) at java.util.zip.GZIPInputStream.readUShort(GZIPInputStream.java:197) at 
...
Ud fra hvad jeg kan se, så er det vel noget med Java og gzip?

Det er en fejl (en exception) i et Java program, som ikke bliver fanget af programmet. Det er derfor at det crasher. Det er uprofessionel programmering.

Programmet ikke gøre noget ved at der ikke er er adgang til disken.

michaeldk skrev:min xml sikkerhedsfil til ARECA ser således ud
...
[/code]

...

Jeg tror at det ikke har noget med din sikkerhedsfil at gøre - problemet relaterer sig til hardware, eller rettighedsystemet i enten Java eller Linux.

For Linux (Ubuntu):
  • 1) Kig i System > Administration > Brugere og Grupper.
  • 2) Klik på Lås op og skriv din kode og tryk på Autorisering.
  • 3) Tryk på dit brugernavn og vælg Egenskaber.
  • 4) Klik på fanebladet Brugerrettigheder.
  • 5) Vær sikker på at der et hak ud for Benyt automatisk adgang til eksterne laringsenheder.
  • 6) Tryk på Ok.
  • 7) Tryk på Luk.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags