2. Jeg ønsker at lægge Dansk tale på i stedet for den engelske.
Jeg har fulgt den fremragende VLC guide fra
http://www.freedomnotbeer.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=83:vlc-media-player-guide&catid=44:ubuntu-guide-ca&Itemid=89#Stream%20og%20media%20info
Imidlertid er VLC jo ændret lidt siden guiden blev lavet.
her er to ting:
1. I guiden står
Åbn VLC og vælg Media->Convert/Save->Network, i feltet adresse indsættes den ønskede streamaddresse, og vælg derefter ”Convert/Save”.
Min kommentar : Hvis jeg i den nye VLC taster ctrl+R og ikke ctrl+n ser det ud til at virke bedre, jeg ved ikke hvorfor.
1b: I guiden står
Jeg kan ikke finde funktionen "Stream all elememtary streams” i den nye VLC.Marker i ”Fil”, ”Stream all elememtary streams” og ”Mpeg-ps”, og i feltet ”Filnavn” skrives ”ønsket filnavn.mpeg”.
2. I guiden står der intet om en "rød optageknap" men det er den jeg anvender for at få det til at funke. Jeg gennemgår det som guiden skriver og taster på den røde knap så optager VLC ser det ud til.
3. Slutproduktet bliver en avi fil, jeg ville helere have et andet format, men det er ikke så vigtigt.
4. Jeg prøver at importere avi filen til AVIDEMUX (GTK) men det kan den ikke.
Egentlig tror jeg at der er en eller detalje i guiden jeg har overset. Det gør jeg ofte.. Uanset så er VLC 1.0.2 forskellig fra den tildigere derfor vlagte jeg at lave en ny tråd.
Nu vil jeg gerne editere en fil jeg har hente fra youtube (jeg skal sætte dansk tale på) men AVI filen kan ikke importeres i AVIDEMUX.
1.