USB Pladespiller " Løst "

Spørgsmål, som ikke kan besvares i andre hardware-fora, bør stilles her.
Roadrunner
Geografisk sted: Mors

Re: USB Pladespiller

Indlæg af Roadrunner »

zob skrev:Så er det vi skal finde ud af om din usb-pladespiller bliver "opdaget". Hvad er mærket på din pladespiller? Var den sat til da du kørte lsusb? Kunne du prøve at køre lsusb en gang med pladespiller forbundet og tændt og én gang med pladespilleren frakoblet? Så kan vi i hvert fald se om der er en forskel. Det lsusb gør, hvis der skulle herske tvivl, er at liste de tilkoblede usb-enheder. Så kan du nok regne ud, hvad det er jeg er ude på.

EDIT: Jeg forsætter lige. Jeg føler mig ret sikker på at din pladespiller er blevet "opdaget". Bid mærke i den ID den har når du kører lsusb. Det er sådan et underligt hexadecimalt talt a la 046d:09a6 (hvilket er ID får mit usb webcam). Så går du ind i audacity. Jeg kan faktisk ikke huske om den er en del af standard programmerne i ubuntu. Hvis ikke kan du installere med

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install audacity

I audacity taster du CTRL+P. Dette giver dig instillinger. Under indspilning vælger du det usb device med den ID du lige har noteret dig i lsusb. Så er det play på pladespilleren og record i audacity. Så varer det ikke længe inden du kan lytte til Johnny Logans samlede værker i din mp3 afspiller.

Det var lige det der skulle til :D
nu har jeg fundet den, det er den der hedder " Bus 003 Device 002: ID 0556:0002 Asahi Kasei Microsystems Co., Ltd "
nu skal jeg så lige have instaleret "audacity " jeg trode ikke den fandets til ubuntu så jeg har instaleret den via "Wine" men det er jo så ikke nødvendig :D
jeg prøver det lige af !! hvis det ikke virker vender jeg tilbage
men du skal have mange tak for hjælpen indtil nu især det at du ville fortælle hvad komandoen var til, ellers kan man godt som ny bruger sidde lidt og føle sig dum nå man får en komando smidt i hovedt og man ikke ved hvad den er til !! :D

jeg mangler lidt et sted hvor jeg kan læse om hvilke komandoer der findes til terminalen, og hvad de gør !
noget alla terminal for dummys *GGGG* :D
Jeg syntes at jødeharpe er et MEGET overset instrument ;-)
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Indlæg af zob »

Godt at høre at vi gør fremskridt. Jeg vil klart anbefale at installere en "native" version af audacity (altså IKKE gennem wine). Det er bare lettere at få sat det på med lydkort og sådan. Her er det måske også godt at forstå at din usb-pladespiller indeholder et lydkort i sig selv, og det er sikkert ikke så nemt at finde frem til gennem wine kunne jeg forestille mig.
laoshi
Redaktør
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Indlæg af laoshi »

jeg mangler lidt et sted hvor jeg kan læse om hvilke komandoer der findes til terminalen, og hvad de gør !

Du kan f.eks. begynde med nedenstående henvisninger:
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=2&t=8117&p=49796&hilit=navigere+installere#p49796
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=2&t=8117&p=49865&hilit=navigere+installere#p49865
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
Roadrunner

Indlæg af Roadrunner »

zob skrev:Godt at høre at vi gør fremskridt. Jeg vil klart anbefale at installere en "native" version af audacity (altså IKKE gennem wine). Det er bare lettere at få sat det på med lydkort og sådan. Her er det måske også godt at forstå at din usb-pladespiller indeholder et lydkort i sig selv, og det er sikkert ikke så nemt at finde frem til gennem wine kunne jeg forestille mig.

jeg har nu været ved at teste, men har et lille problem mere !
du skrev at hvis jeg startede audacity og tastede " Ctrl+p " fik jeg instillinger frem, det er rigtig men problemet er at jeg ikke selv kan taste indput enheder ind ! der er en række jeg kan vælge imellem men ikke et sted hvor jeg selv kan taste den device ind jeg vil have den skal bruge !
kan du hjælpe der også ??

Flemming
Roadrunner

Indlæg af Roadrunner »

laoshi skrev:

Du kan f.eks. begynde med nedenstående henvisninger:
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=2&t=8117&p=49796&hilit=navigere+installere#p49796
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=2&t=8117&p=49865&hilit=navigere+installere#p49865

Tak !
de er lagt som bogmærker til nærmere gennem læsning :D

Flemming
zob
Redaktør

Indlæg af zob »

Roadrunner skrev:
zob skrev:Godt at høre at vi gør fremskridt. Jeg vil klart anbefale at installere en "native" version af audacity (altså IKKE gennem wine). Det er bare lettere at få sat det på med lydkort og sådan. Her er det måske også godt at forstå at din usb-pladespiller indeholder et lydkort i sig selv, og det er sikkert ikke så nemt at finde frem til gennem wine kunne jeg forestille mig.

du skrev at hvis jeg startede audacity og tastede " Ctrl+p " fik jeg instillinger frem, det er rigtig men problemet er at jeg ikke selv kan taste indput enheder ind ! der er en række jeg kan vælge imellem men ikke et sted hvor jeg selv kan taste den device ind jeg vil have den skal bruge !

Flemming

Og nu kører du ikke Audacity over wine vel?
Roadrunner

Indlæg af Roadrunner »

zob skrev:
Roadrunner skrev:

Flemming

Og nu kører du ikke Audacity over wine vel?

Nope den er væk
jeg bruger den du viste mig via terminal !

Flemming
zob
Redaktør

Indlæg af zob »

Hvad kan du se hvis du i Audacity, hvis du taster CTRL+P og derefter trykker på "rullegardinet" under Indspilning (altså hvilke valgmuligheder har du)? Du kunne måske tage et screenshot (dit tastaturs Print Screen knap skulle fungere som shortcut).

Nu siger du at du kører audacity fra terminalen. Du har vel set at den har lavet et fint ikon til dig under Programmer->Lyd & Video?
Roadrunner

Indlæg af Roadrunner »

zob skrev:Hvad kan du se hvis du i Audacity, hvis du taster CTRL+P og derefter trykker på "rullegardinet" under Indspilning (altså hvilke valgmuligheder har du)? Du kunne måske tage et screenshot (dit tastaturs Print Screen knap skulle fungere som shortcut).

Nu siger du at du kører audacity fra terminalen. Du har vel set at den har lavet et fint ikon til dig under Programmer->Lyd & Video?

mine valg mugeliheder er
ALSA: HDA Nvidia VT1708B Analog (hw: 0,0)
ALSA AK5371 : USB Audio (hw 1,0)
ALSA : Pulse
ALSA : Default
OSS : /dev/dsp

jep jeg har set ikonet *G*

Flemming
zob
Redaktør

Indlæg af zob »

Noget siger mig at den der hedder ALSA AK5371 : USB Audio (hw 1,0) kunne være et meget godt bud. Havde du andre USB lydenheder tilsluttet end pladespilleren? Hvis ikke du 100% ved at det IKKE er din pladespiller, synes jeg da lige du skulle prøve at vælge den, trykke record og give pladespillen et kærlig skub og et tryk på play...
Roadrunner

Indlæg af Roadrunner »

zob skrev:Noget siger mig at den der hedder ALSA AK5371 : USB Audio (hw 1,0) kunne være et meget godt bud. Havde du andre USB lydenheder tilsluttet end pladespilleren? Hvis ikke du 100% ved at det IKKE er din pladespiller, synes jeg da lige du skulle prøve at vælge den, trykke record og give pladespillen et kærlig skub og et tryk på play...

jeg Undskylder den lange svar tid ! ! !
det kan godt være at du har ret !!
men jeg valgte at bruge min kone's Win-XP maskine, så nu er de få, LP'er jeg har, indspillet, og flyttet til min maskine med en USB stift.
da det er sådan at jeg ikke har mange LP'er eller vil få, mange LP'er i fremtiden, gad jeg ikke bruge mere tid på det !

jeg takker for din tid :-)

dette var ( for mig ) et lille problem ! og jeg valgte at klare det på en anden måde ! !

Flemming