zob skrev:Så er det vi skal finde ud af om din usb-pladespiller bliver "opdaget". Hvad er mærket på din pladespiller? Var den sat til da du kørte lsusb? Kunne du prøve at køre lsusb en gang med pladespiller forbundet og tændt og én gang med pladespilleren frakoblet? Så kan vi i hvert fald se om der er en forskel. Det lsusb gør, hvis der skulle herske tvivl, er at liste de tilkoblede usb-enheder. Så kan du nok regne ud, hvad det er jeg er ude på.
EDIT: Jeg forsætter lige. Jeg føler mig ret sikker på at din pladespiller er blevet "opdaget". Bid mærke i den ID den har når du kører lsusb. Det er sådan et underligt hexadecimalt talt a la 046d:09a6 (hvilket er ID får mit usb webcam). Så går du ind i audacity. Jeg kan faktisk ikke huske om den er en del af standard programmerne i ubuntu. Hvis ikke kan du installere medKode: Vælg alt
sudo apt-get install audacity
I audacity taster du CTRL+P. Dette giver dig instillinger. Under indspilning vælger du det usb device med den ID du lige har noteret dig i lsusb. Så er det play på pladespilleren og record i audacity. Så varer det ikke længe inden du kan lytte til Johnny Logans samlede værker i din mp3 afspiller.
Det var lige det der skulle til
nu har jeg fundet den, det er den der hedder " Bus 003 Device 002: ID 0556:0002 Asahi Kasei Microsystems Co., Ltd "
nu skal jeg så lige have instaleret "audacity " jeg trode ikke den fandets til ubuntu så jeg har instaleret den via "Wine" men det er jo så ikke nødvendig
jeg prøver det lige af !! hvis det ikke virker vender jeg tilbage
men du skal have mange tak for hjælpen indtil nu især det at du ville fortælle hvad komandoen var til, ellers kan man godt som ny bruger sidde lidt og føle sig dum nå man får en komando smidt i hovedt og man ikke ved hvad den er til !!
jeg mangler lidt et sted hvor jeg kan læse om hvilke komandoer der findes til terminalen, og hvad de gør !
noget alla terminal for dummys *GGGG*