Hjælp ny bruger flere spøgamål og problemer.
-
Hjælp ny bruger flere spøgamål og problemer.
Hej alle sammen
Jeg er ny Ubuntu bruger som har nogen ting der ikke virker og jeg ved ikke hvordan jeg få dem til det
håber der nogen der kan hjælpe. Føler mig virkelig på bar bund her i ubunto nogen gang men må sige jeg ikke er skræmt sundes det lægert og mange ting er lige til når man tør prøve.
Køre Ubuntu 9.04 64 Pit.
Jeg har en Lenore ThinkPad R400
Søgsmål:
1 hvordan for jeg mine talt på bogstavs tasteturet til at virke?
2 Hvordan for jeg min fingerprins læser til at virke?
3 Jeg har en lille rød mus i tasteturet tilhørende her er træ krapper, den midterstes funktion skulle gerne være at spole op og ned fx i et dokument eller på nette men det virker ikke hvordan for jeg det til at virke?
4 Min Nokia N95 kan ikke sende fx biller til min PC selv at jeg har forbundet dem min pc kan godt sende til tlf. men ikke omvendt. Når jeg prøver at sende et billet kommer der en meddelelse om at den ikke kan få forbindelse.
Har prøvet at afinstallere forbindelsen og oprette den igen både på pc og tlf.
nogen der har en løsning?
5 Grundet problemmet med tlf. har jeg hæntet wine og prøvet at installer Nokis pc suit,men det kan slet ikke intaller selv jeg siger installer med wine. har prøvet at gør det som det bliver beskrevet i guide over nogen spil.
6 spøgemål printer problemmer se viewtopic.php?f=3&t=7629
Det var så de 6 problemer jeg havde indtil nu håber der nogen der kan hjælpe.
På forhånd tak
Suryama
PS undskylder stave fejl osv. jeg er ordblind.
Jeg er ny Ubuntu bruger som har nogen ting der ikke virker og jeg ved ikke hvordan jeg få dem til det
håber der nogen der kan hjælpe. Føler mig virkelig på bar bund her i ubunto nogen gang men må sige jeg ikke er skræmt sundes det lægert og mange ting er lige til når man tør prøve.
Køre Ubuntu 9.04 64 Pit.
Jeg har en Lenore ThinkPad R400
Søgsmål:
1 hvordan for jeg mine talt på bogstavs tasteturet til at virke?
2 Hvordan for jeg min fingerprins læser til at virke?
3 Jeg har en lille rød mus i tasteturet tilhørende her er træ krapper, den midterstes funktion skulle gerne være at spole op og ned fx i et dokument eller på nette men det virker ikke hvordan for jeg det til at virke?
4 Min Nokia N95 kan ikke sende fx biller til min PC selv at jeg har forbundet dem min pc kan godt sende til tlf. men ikke omvendt. Når jeg prøver at sende et billet kommer der en meddelelse om at den ikke kan få forbindelse.
Har prøvet at afinstallere forbindelsen og oprette den igen både på pc og tlf.
nogen der har en løsning?
5 Grundet problemmet med tlf. har jeg hæntet wine og prøvet at installer Nokis pc suit,men det kan slet ikke intaller selv jeg siger installer med wine. har prøvet at gør det som det bliver beskrevet i guide over nogen spil.
6 spøgemål printer problemmer se viewtopic.php?f=3&t=7629
Det var så de 6 problemer jeg havde indtil nu håber der nogen der kan hjælpe.
På forhånd tak
Suryama
PS undskylder stave fejl osv. jeg er ordblind.
Suryama
Lenovo Thinkpad R400
Jeg er ordblind derfor staver og skriver jeg ikke så godt, så bær over med mig.
Lenovo Thinkpad R400
-
- Redaktør
- IRC nickname: laoshi
- Geografisk sted: Vejle
Re: Hjælp ny bruger flere spøgamål og problemer.
Hej - så må vi jo se om ikke vi kan få hjulpet dig.
Et par af spørgsmålene kan vi tage her - men for at få den bedste hjælp vil jeg foreslå at du opretter en ny tråd for hvert spørgsmål. Ellers kan det let blive lidt forvirrende for både dig selv og supporterne at overskue.
Men lad os prøve at se på:
1. tallene på tastaturet
og
3. museknappernes funktion
1. Her skal du gå ind i System > Indstillinger > Tastatur. På fanebladet layout kan du vælge et tastaturlayout som passer til din pc. I den tomme linje nederst kan du teste om tasterne virker som de skal.
På samme faneblad kan du trykke på knappen layoutindstillinger og får så mulighed for at vælge en hel række mere avancerede muligheder.
Hvis du vil bruge bestemte tastekombinationer til noget bestemt, så kan du gå ind i System > Indstillinger > Tastaturgenveje .
3. Her skal du gå ind i System > Indstillinger > Mus og kan så vælge en lang række indstillinger for musens måde at virke på.
Vedr. pkt. 2 - er det så virkelig en fingerprintslæser? eller mener du touchpad?
Touchpad kan du også indstille inde fra mus-indstillingerne.
Hvis det er en fingerprintslæser, så håber jeg der er andre som kan hjælpe dig
Et par af spørgsmålene kan vi tage her - men for at få den bedste hjælp vil jeg foreslå at du opretter en ny tråd for hvert spørgsmål. Ellers kan det let blive lidt forvirrende for både dig selv og supporterne at overskue.
1. tallene på tastaturet
og
1. Her skal du gå ind i System > Indstillinger > Tastatur. På fanebladet layout kan du vælge et tastaturlayout som passer til din pc. I den tomme linje nederst kan du teste om tasterne virker som de skal.
På samme faneblad kan du trykke på knappen layoutindstillinger og får så mulighed for at vælge en hel række mere avancerede muligheder.
Hvis du vil bruge bestemte tastekombinationer til noget bestemt, så kan du gå ind i System > Indstillinger > Tastaturgenveje .
3. Her skal du gå ind i System > Indstillinger > Mus og kan så vælge en lang række indstillinger for musens måde at virke på.
Vedr. pkt. 2 - er det så virkelig en fingerprintslæser? eller mener du touchpad?
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"
(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)
http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
-
laoshi skrev:Hej - så må vi jo se om ikke vi kan få hjulpet dig.
1. tallene på tastaturet
og
1. Her skal du gå ind i System > Indstillinger > Tastatur. På fanebladet/layout kan du vælge et tastaturlayout som passer til din pc. I den tomme linje nederst kan du teste om tasterne virker som de skal.
Hvis du vil bruge bestemte tastekombinationer til noget bestemt, så kan du gå ind i System > Indstillinger > .
Hej
Jeg takker for dit forsøg på at hjælpe
Desværre kunne jeg ikke løse mine problemer med 1 og 2.
Måske er jeg bare for "langsom" til det, men jeg kunne ikke finde ud af at de (1.)
System > Indstillinger > Tastatur. På fanebladet layout til at virke ved at gå ind i takser tur og vælge land dansk og sprog dansk og her efter IBM som pc da Lenovo ikke var en valg mulighed, der kommer der et tastatur frem som liner mit lidt min de tak findes ikke på tastaturet. så har gik jeg i stå og kunne ikke finde ud af hvordan jeg så skulle gøre nået, kunne heler ikke find mulighed for at vælge nogle funktioner på tastatur.
Med (3.) musen kunne jeg heller ikke se muligheder for lige en funktion jeg har problemet, med kun den anden mus som er en touchpad muse plade den virker som den skal. så tur ikke røre ved nået der inde.
Mit (2.) spørgsmål handler rigtigt nok om fingerprintlæser som jeg skal kunne lukke ind med i stedet for at skrive kode.
Jeg er glad for dit forsøg på at hjælpe og ked af jeg ikke kunne finde ud af at løse problemet. måske kan du forklare nærmer hvad jeg skal gøre?
jeg er lidt bange for rat pille ved funktioner jeg ikke ved hvad gør. eller prøver jeg hvad tør prøve af.
Jeg havde svært ved at plader 6 spørgsmål sex forskellige steder kunne ikke finde run i hvor de skulle være så jeg tænkte dette sted og alle spørgsmål samlet ville være nærmest og håbet det ville give bedst resultat. bare en forklaring på hvorfor jeg har stil spørgsmål som jeg har. der så mange rum til oplæg her inde at det er forvirrende for en nybegynder tros to dags undersøgelse af stedet før jeg spurte om hjælp.
Suryama
Lenovo Thinkpad R400
Lenovo Thinkpad R400
-
suryama skrev:2 Hvordan for jeg min fingerprins læser til at virke?
Her skal du både arbejde grafisk og med en terminal for at få din fingerprintslæser til at virke. Vi tager det steg for steg. Når jeg skriver kode skal du kopiere det som står ind i terminalen.
1. Gå ind System > Administration > Synaptik - pakkehåndtering, og søg på Thinkfinger, hvor du skal marker libpam-thinkfinger, thinkfinger-tools og libthinkfinger0, tryk anvend.
2. Nu skal du bruge din terminal (Programmer > Tilbehør > Terminal) for at aktivere din thinkpad-fingerlæser. Først setter du ind
Kode: Vælg alt
sudo su
3.
tf-tool --acquire
4.
tf-tool --verify
5. Hvis alt fungere skriv
exit
6.
sudo /usr/lib/pam-thinkfinger/pam-thinkfinger-enable
7.
tf-tool --acquire (dit eget brugernavn)
8. Det sidste du skal gøre er at genstarte din maskine, når du logger dig ind skrive du som normalt dit brugernavn og når den spørge om kode skulle du helst have valget mellem at skrive din kode eller swipe finger. jeg oplevede på min maskine at jeg skal trykke enter efter at jeg har "swipe finger"
Ting tager tid
med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
-
- Redaktør
Jeg havde svært ved at plader 6 spørgsmål sex forskellige steder kunne ikke finde run i hvor de skulle være så jeg tænkte dette sted og alle spørgsmål samlet ville være nærmest og håbet det ville give bedst resultat. bare en forklaring på hvorfor jeg har stil spørgsmål som jeg har. der så mange rum til oplæg her inde at det er forvirrende for en nybegynder tros to dags undersøgelse af stedet før jeg spurte om hjælp.
Det er også helt i orden. Det kan godt være en vurderingssag hvor spørgsmålene skal placeres.
Men hvis du en anden gang opretter poster med et spørgsmål ad gangen og placerer dem der hvor du synes de hører bedst hjemme, så kan svarene på hvert spørgsmål holdes samlet. Og så kan vi redaktører flytte hele tråden, hvis den ikke lige er placeret det rigtige sted.
På fanebladet layout til at virke ved at gå ind i takser tur og vælge land dansk og sprog dansk og her efter IBM som pc da Lenovo ikke var en valg mulighed, der kommer der et tastatur frem som liner mit lidt min de tak findes ikke på tastaturet. så har gik jeg i stå og kunne ikke finde ud af hvordan jeg så skulle gøre nået, kunne heler ikke find mulighed for at vælge nogle funktioner på tastatur.
Har du prøvet de forskellige IBM-modeller en ad gangen?
Der er også mulighed for at prøve f.eks. generisk 105-taster som passer til mange keyboards.
Hvis ikke der er lenovo-brugere som har en løsning, så er der næsten ikke andet at gøre end at prøve sig frem og se om ikke et af de mange keyboards passer.
-
laoshi skrev:Har du prøvet de forskellige IBM-modeller en ad gangen?
Der er også mulighed for at prøve f.eks. generisk 105-taster som passer til mange keyboards.
Hvis ikke der er lenovo-brugere som har en løsning, så er der næsten ikke andet at gøre end at prøve sig frem og se om ikke et af de mange keyboards passer.
Jeg har en lenovo thinkpad x61 og til den bruger jeg generisk 105-taster, og den gør at alt fungerer.
Ting tager tid
med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
-
Toddvarg skrev:suryama skrev:2 Hvordan for jeg min fingerprins læser til at virke?
Her skal du både arbejde grafisk og med en terminal for at få din fingerprintslæser til at virke. Vi tager det steg for steg. Når jeg skriver kode skal du kopiere det som står ind i terminalen.
1. Gå ind System > Administration > Synaptik - pakkehåndtering, og søg på Thinkfinger, hvor du skal marker libpam-thinkfinger, thinkfinger-tools og libthinkfinger0, tryk anvend.
2. Nu skal du bruge din terminal (Programmer > Tilbehør > Terminal) for at aktivere din thinkpad-fingerlæser. Først setter du indfor at få sin terminal over i root.Kode: Vælg alt
sudo su
3.for at registrere dit fingeraftrykKode: Vælg alt
tf-tool --acquire
4.for at checke at det virkerKode: Vælg alt
tf-tool --verify
5. Hvis alt fungere skrivi terminalen, så kommer du ud af root igenKode: Vælg alt
exit
6.den kode vil aktivere scannerenKode: Vælg alt
sudo /usr/lib/pam-thinkfinger/pam-thinkfinger-enable
7.nu vil den igen spørge om dit fingeraftryk, så bliver den gemt sammen med dit brugernavn.Kode: Vælg alt
tf-tool --acquire (dit eget brugernavn)
8. Det sidste du skal gøre er at genstarte din maskine, når du logger dig ind skrive du som normalt dit brugernavn og når den spørge om kode skulle du helst have valget mellem at skrive din kode eller swipe finger. jeg oplevede på min maskine at jeg skal trykke enter efter at jeg har "swipe finger"
Hej tak
Det er meget voldsomt ud lige nu med alt det terminal arbejdet så det må jeg lig se på og samle mod for er ærligt lidt bange for at ødlæge det helle så jeg står og skal installer systemet forfra og det ved jeg ikke engang hvordan man gør. man høre jo så meget om folk der har ødlagt alt ved at følge en eller anden kode.
jeg havde håbet på et simpelt program ting. men ok ting er nu i terminal og jeg vil prøve at samle mod så tak nu har ejg nået at vende mig til når jeg tør
Suryama
Lenovo Thinkpad R400
Lenovo Thinkpad R400
-
Det er også helt i orden. Det kan godt være en vurderingssag hvor spørgsmålene skal placeres.
Men hvis du en anden gang opretter poster med et spørgsmål ad gangen og placerer dem der hvor du synes de hører bedst hjemme, så kan svarene på hvert spørgsmål holdes samlet. Og så kan vi redaktører flytte hele tråden, hvis den ikke lige er placeret det rigtige sted.
Jeg ser hvad du mener syndes det lyder svært men ja det tager jeg med mig.
Hvis ikke der er lenovo-brugere som har en løsning, så er der næsten ikke andet at gøre end at prøve sig frem og se om ikke et af de mange keyboards passer.[/quote]
Ja jeg har prøvet alle de IBM modeler der også heder tinkpad og et par mer ingen forkel. jeg har også prøvet at vælge alle mulig taster for at find af om det bare er en eller anden mærkelig tas der gør man kan skifte fra bugstaver til tal, men intet resultat heller ikke da jeg valgte den der generisk 105 den under jeg mig nu også over da den jo ikke har et bærbar taster tur så hvordan den skal virke forstå jeg ikke og kunne heller ikke få den til det.
takker
Jeg ser hvad du mener syndes det lyder svært men ja det tager jeg med mig.
Hvis ikke der er lenovo-brugere som har en løsning, så er der næsten ikke andet at gøre end at prøve sig frem og se om ikke et af de mange keyboards passer.[/quote]
Ja jeg har prøvet alle de IBM modeler der også heder tinkpad og et par mer ingen forkel. jeg har også prøvet at vælge alle mulig taster for at find af om det bare er en eller anden mærkelig tas der gør man kan skifte fra bugstaver til tal, men intet resultat heller ikke da jeg valgte den der generisk 105 den under jeg mig nu også over da den jo ikke har et bærbar taster tur så hvordan den skal virke forstå jeg ikke og kunne heller ikke få den til det.
takker
Suryama
Lenovo Thinkpad R400
Lenovo Thinkpad R400
-
suryama skrev:Hej tak
Det er meget voldsomt ud lige nu med alt det terminal arbejdet så det må jeg lig se på og samle mod for er ærligt lidt bange for at ødlæge det helle så jeg står og skal installer systemet forfra og det ved jeg ikke engang hvordan man gør. man høre jo så meget om folk der har ødlagt alt ved at følge en eller anden kode.
jeg havde håbet på et simpelt program ting. men ok ting er nu i terminal og jeg vil prøve at samle mod så tak nu har ejg nået at vende mig til når jeg tør
Det at bruge terminalen er ikke så svært som det umiddelbart kan virke, det er mere om at prøve sig frem stille og roligt. Du kan se lidt om terminal i disse link viewtopic.php?t=81 viewtopic.php?t=900. Hvordan fik du installeret ubuntu første gang, måske er det et eller andet der har gået galt i forhold til dit tastatur, siden du ikke kan få det til at virke. Det er mange link her inde hvor du kan få hjælp til at installere på nyt. hvis du bruger Christians søgemaskine kan du nemt finde frem til de. http://www.google.com/coop/cse?cx=00787 ... ckrk&hl=da
Hvis du bor i trekantområdet kunne jeg evt hjælpe.
Ting tager tid
med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
-
Det at bruge terminalen er ikke så svært som det umiddelbart kan virke, det er mere om at prøve sig frem stille og roligt. Du kan se lidt om terminal i disse link viewtopic.php?t=81 viewtopic.php?t=900. Hvordan fik du installeret ubuntu første gang, måske er det et eller andet der har gået galt i forhold til dit tastatur, siden du ikke kan få det til at virke. Det er mange link her inde hvor du kan få hjælp til at installere på nyt. hvis du bruger Christians søgemaskine kan du nemt finde frem til de. http://www.google.com/coop/cse?cx=00787 ... ckrk&hl=da
Hvis du bor i trekantområdet kunne jeg evt hjælpe.[/quote]
Ja jeg kommer jo fra Windows så syndes virkelig det skræmmende og startede min oplevelser med ubundtu ved at søge run og læse og der var mange steder vor jeg kunne læse det var farligt med terminal for for man en forkært gode kan man ødelægge alt. En ven gudet mig med installation. den er installeret på en måde hvor jeg selv har valgt at formater og sætte de partisoner jeg skulle havde osv. Trekandentområde ?
jeg har nogen ting der virker på tastaturet men også ting der ikke gør.
Hvad er normale tasker i ubuntu til at få fler funktioner i et taster? vis du forstå fx for jeg @ ved at taste AltGr.
jeg vil se lidt på dit ling tak.
Hvis du bor i trekantområdet kunne jeg evt hjælpe.[/quote]
Ja jeg kommer jo fra Windows så syndes virkelig det skræmmende og startede min oplevelser med ubundtu ved at søge run og læse og der var mange steder vor jeg kunne læse det var farligt med terminal for for man en forkært gode kan man ødelægge alt. En ven gudet mig med installation. den er installeret på en måde hvor jeg selv har valgt at formater og sætte de partisoner jeg skulle havde osv. Trekandentområde ?
jeg har nogen ting der virker på tastaturet men også ting der ikke gør.
Hvad er normale tasker i ubuntu til at få fler funktioner i et taster? vis du forstå fx for jeg @ ved at taste AltGr.
jeg vil se lidt på dit ling tak.
Suryama
Lenovo Thinkpad R400
Lenovo Thinkpad R400
-
- Redaktør
Det er ikke anderledes end i andre styresystemer. Hvis der er 2 muligheder på en tast, så bruger du shift til at skifte mellem dem. Hvis der er 3 muligheder bruger du shift til den øverste til venstre og AltGr til den højre.
Trekandentområde ?
Trekantområdet er egnen omkring Vejle-Kolding-Fredericia
Ja jeg kommer jo fra Windows så syndes virkelig det skræmmende og startede min oplevelser med ubundtu ved at søge run og læse og der var mange steder vor jeg kunne læse det var farligt med terminal for for man en forkært gode kan man ødelægge alt.
Man kan i nogle tilfælde gøre mere skade end gavn med terminalen. Men mange opgaver er lettere at løse på den måde Nogle kan ikke løses på anden måde.
Men du skal ikke føle dig nervøs ved at bruge terminal-ordrer som erfarne brugere her på forum giver dig.
For at sikre dig mod slag- eller stavefejl, så kan du kopiere kommandoer her fra siden ved at markere dem og taste ctrl+c
Når du skal indsætte det kopierede i terminalen skal du bruge shift+ctrl+v
Hvis der står sudo som det første i en kommando betyder det at du får superbruger-rettigheder og har lov til at udføre alle kommandoer.
Derfor bliver du bedt om dit password. Du bruger det samme som du logger ind med. Når du skriver det i terminalen kan du ikke se at der sker noget. Markøren flytter sig ikke, og der skrives ingen tegn. Men det bliver modtaget alligevel. Så når du har skrevet det, taster du <enter> og så kører det.
Når kommandoen er udført kommer der en ny kommandoprompt (som slutter med tegnet $). Hvis ikke den kan udføres, så kommer der en fejlmelding.
Hvis du føler dig meget usikker på tingene, så kan du måske prøve at søge støtte hos den ven som hjalp dig med installationen.
-
Jeg har installeret ubuntu på min lonovo flere gange. Tastaturet har alltid virket out-of-the-box, derfor kan det være at det har været en lille fejl på install-cd. Hvilket taster er det du oplever fejl med?
Ting tager tid
med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
-
Toddvarg skrev:Jeg har installeret ubuntu på min lonovo flere gange. Tastaturet har alltid virket out-of-the-box, derfor kan det være at det har været en lille fejl på install-cd. Hvilket taster er det du oplever fejl med?
Jeg kan ikke få talne til at virke dem som sider sammen med fx k og osv. jeg har prøvet at taske på mange tasker i men for at se men intet n virker heller ikke Ctrl eller AltGr heller ikke Ctrl og alt på engang det sidste var det der virkede i Vista. men i Vista havde jeg en masse problemer som ikke kunne løses derfor sagde jeg har nok og Windows og sprang på Ubuntu og håber nu jeg kan få alt til at virke her. jeg har oplevede med glæde at ejg bare kun komme på net og mange andre ting uden at skule kæmpe som i windows sp det sku fedt.
jeg må over veje og geninitaller jeg er bar usikker på hvordan. Min ven vil gerne hjælpe med han kan ikke fortiden han har for meget selv og han sider heler ikke i samme by som mig. jeg må derfor vente lidt endnu. mange tak for hjælp
Suryama
Lenovo Thinkpad R400
Lenovo Thinkpad R400
-
laoshi skrev:Hvad er normale tasker i ubuntu til at få fler funktioner i et taster? vis du forstå fx for jeg @ ved at taste AltGr.
Det er ikke anderledes end i andre styresystemer. Hvis der er 2 muligheder på en tast, så bruger du shift til at skifte mellem dem. Hvis der er 3 muligheder bruger du shift til den øverste til venstre og AltGr til den højre.
Okay ja det virker ikke her har prøvet alt.Trekandentområde ?
Trekantområdet er egnen omkring Vejle-Kolding-Fredericia
Okay derfor jeg ikke kender det er Kbh.
Men du skal ikke føle dig nervøs ved at bruge terminal-ordrer som erfarne brugere her på forum giver dig.
For at sikre dig mod slag- eller stavefejl, så kan du kopiere kommandoer her fra siden ved at markere dem og taste ctrl+c
Når du skal indsætte det kopierede i terminalen skal du bruge shift+ctrl+v
Hvis der står sudo som det første i en kommando betyder det at du får superbruger-rettigheder og har lov til at udføre alle kommandoer.
Derfor bliver du bedt om dit password. Du bruger det samme som du logger ind med. Når du skriver det i terminalen kan du ikke se at der sker noget. Markøren flytter sig ikke, og der skrives ingen tegn. Men det bliver modtaget alligevel. Så når du har skrevet det, taster du <enter> og så kører det.
Når kommandoen er udført kommer der en ny kommandoprompt (som slutter med tegnet $). Hvis ikke den kan udføres, så kommer der en fejlmelding.
Hvis du føler dig meget usikker på tingene, så kan du måske prøve at søge støtte hos den ven som hjalp dig med installationen.
tak fonforklaringer og de beroligende og forstående ord.
Du siger ikke bange for at tage dem fra erfarende bruger det tror ejg på det jo også det min ven siger, det er så lige at man ikke altid lige kan se hvem der er erfarende han har prøve at tage i mod kommandoer da han var ny og troede det var erfarende bruger og så fik han ødelagt det hele og måtte installer på ny igen og igen. Men du virker nu som erfaren nok. Smiler
Jeg vil gerne havde hjælp og støtte af min ven men han kan ikke fortiden han har ikke tid så jeg må vende, vis jeg skal bruge ham til han kan og det jo kun færd nok.
Jeg takker for hjælpe og prøver det af
Hej jeg har nu prøvet at følge din gude. det virker ikke. jeg tror ikke den kan finde thinkfinder selv jeg har være inde i synapick og finde den sige makker til installation og anvend. tror der er nået helt galt her og første løsninger at geninitaller så det bare at finde ud af at gøre det så jeg ikke mister min Hom. jeg fin nogen ling men fant ikke en gude til geninstallation kun en almindelig installering.
tak for hjælpem jeg må prøve igen når jeg har en ren installation.
Senest rettet af suryama 30. jun 2009, 15:19, rettet i alt 1 gang.
Suryama
Lenovo Thinkpad R400
Lenovo Thinkpad R400
-
- Redaktør
det er så lige at man ikke alti lige kan se hvem der er erfarende
her vil jeg godt sige god for supporterne her på forum. Hvis du følger anvisningerne fra de brugere som yder mest support (det vil du hurtigt se hvem er) så risikerer du ikke noget unødigt. Det er ansvarlige personer som kun er ude på at hjælpe hvor det er muligt.
Og under alle omstændigheder så holder redaktørerne og administratorerne (og mange andre) et øje med hvad der gives af gode råd.
Men da vi jo ikke sidder lige ved siden af dig, så kan vi jo ikke nå at bremse dig, hvis du selv er ved at gøre noget som du ikke burde have gjort. Så derfor er det fint hvis du ved lejlighed kan gribe fat i din ven for at han kan hjælpe dig videre.
Men ellers - prøv nogle af de gode råd, og skriv igen hvis du møder problemer eller fejlmeldinger, så skal det såmænd nok lykkes efterhånden.
Måske kan det tage lidt tid lige nu - nu går vi jo ind i ferietiden, så det er ikke altid der lige er nogen logget på forum til at tage sig af hjælpen.