soundpartner skrev:
Nu skal du bare høre her.
Set følgende siger jeg som privatperson, da jeg på ingen måde kan udtale mig på vegne af hele forum, eller foreningen som sådan.
da du jo tidligere har udtalt at jeg på det nærmeste er inkompatent pg yder dårlig support så er dette inlæg i den modsatte ende af skalaen da det stort set uikke indeholder noget der har med computere at gøre.
Dette forum henvender sig blandt andet til nye brugere der har problemer med ubuntu. Dette forum drives blandta andet afdet danske loco team, og drives af frivilligt arbejde. Forum kan som sådan ikke tillade sig at sige at folk er gode nok til at hjælpe andre, for alle har ting de er bedre til end andre.
problemet er bare at der er flere nye brugere vi kan jo f.eks kalde dem hr og fru jensen som kunne tænkes at støde ind i din kode her på forum og så kører det hovedløst i håb om at det hjælper. Da det ikke hjælper (hvis det da ikke hjælper) så vil de i værste fald bleve mere frustrerede end de var i forvejen.
forum er for mange en løsning her og nu, men forum er meget mere end det for forum er for mange også et opslagsværk hvilket betyder at det der bliver skrevet nu også vil kunne dukke op om flere år når der kommer en person med en søgning på ting indeholdt i denne tråd.
Ud over forum der har jeg kontakt med flere af de andre brugere som yder meget support her inde. Jeg vil igen påpege at jeg her handler på egen hånd, og at du jo ikke har nogen andre at kritisere end mig selv over dette inlæg og dets indhold. men der er flere af de andre brugere der i de verse posts har kommet med hints til at det du laver ikke altid er det smarteste. der er enda folk der har prøvet at hjælpe dig som føler sig "overhørt" eller "tilsidesat" da du ikke hører hvad de prøver at fortælle.
Der er enda flere der i anden sammenhæng i en morsom tone omtaler nogle af dine tråde her på forum.
fra mig vil derfor også lyde en opfordring til at sætte dig mere ind i tingene inden du poster ting der kan opfattes som løsninger.
Du er velkommen til at stille spørgsmål lige som alle andre, men hold dine spørgsmål simple eller præcise.
"hej jeg har det og det problem med det her, og kan det løses og hvordan"
frem for "jeg har lavet denne kode som jeg ikke aner hvad gør og hvordan kommer jeg viddere"
hvis der er emner du ikke ved så meget om, så formuler dine posts som spørgsmål, og så kan det være du får svar. Hvis du formulerer dine tråde som diskutionsoplæg så resulterer det som oftest i diskutioner, og diskutioner har som oftest vindere og tabere, og i diskutionen resikerer en masse at blive stødt eller at støde andre, og dette er ikke meningen med dette forum
Hvis det er administrationens holdning, at vi ikke må diskutere i forum, så vil jeg gerne se det på skrift.
Hvordan du selv svimler rundt, og den ene dag beder om total ytringsfrihed i din signatur, men den næste må vi ikke diskutere, eller vi skal undlade at svare, fordi der skal være plads til de kloge, eller vi skal gå hjem og læse i stedet for at spørge, og vi skal lade være med at spørge igen, hvis vi ikke får svar nok osv..... - Det har jeg, ikke for at være uhøflig, meget svært ved at se kommer mig ved, og det meste er direkte i modstrid med kodeks.
Du vil gerne selv stå, som en læremester i Linux, det er jeg sikker på.
Jeg tror såmænd også, at du ved en masse.
Mit bedste råd til dig må være, at du bare skal se at smide noget mere af det ud over rampen, og så ikke gå så meget op i formen, og om spørgeren nu er ydmyg og bedende nok osv.
Glem historien om, at en lærer skal vide et helt æg for at kunne fortælle om blommen. Tag i stedet lidt forbehold for din egen ufejlbarlighed og fortæl så frit, hvad du ved og tror. Det er sådan en holdning, der kan drive den samlede ubuntuvidenpool op på et højere niveau.
Laver du en fejl, som du skønner kan skade eftertiden, så ret den dog. Det er muligt at rette sine indlæg i forum, og man kan tilføje et dementi eller en bedre forklaring osv.
Brug forums muligheder til at gøre folk klogere i stedet for at eftertiden skal læse, at i Ubuntuforum i 2009 skulle man sandelig passe på med, hvad man spurgte om, hvis man ikke ville riskere at blive til grin og/eller meldt til politiet, fordi man ønskede en diskussion og måske havde lavet en tastefejl i et indlæg.
Eller i 2009 kunne man opleve, at dygtige Linuxfolk puttede med deres viden og forsøgte at tvære andre ud, fordi de troede, at det gjorde dem selv større, når andre tiggede dem om kode.
Enhver god diskussion kan kun gøre alle klogere, så for gruppen er alle altid vindere. Også ham, der måske til sidst må erkende, at hans argumenter ikke holdt i mål.
Men al den megen snak udenom de koder, som er denne tråds emne, det er en afsporing, som ikke gør diskussionen bedre. Især synes jeg ikke, når den kører så personligt på mig.
Hvis du vil være så meget personlig, så vil jeg foretrække, at du holder det ude af en faglig tråd.
I det hele taget mente jeg, at vi havde en aftale om gensidig ignore, og havde du overholdt din del, så havde vi haft denne diskussion mindre.
Jeg synes, at det er tåbeligt at se sig selv som en taber, bare fordi man tager fejl nogle gange. Så er alle jo tabere.
Taberen er nærmere ham, som har for ondt ved at indrømme fejl, og som derfor bliver hængende i de samme fejl i stedet for at få dem rettet.
Men forstemmende er det for mig at se på, når dygtige og flittige linuxfolk fedter med deres indsigt i stedet for at dele ud af den, eller når de ikke kan finde ud af at skrive andet, end at folk er dumme til at spørge, fordi de spørger upræcist eller ikke har læst nok om Linux.
Så vidt jeg ved ligger det også i Ubuntus formål, at alle skal kunne lære på deres eget sprog, og jeg tvivler stærkt på, at det kun betyder en henvisning til et bibliotek.
Mit valg af analyserende kommandoer til scriptet var på en måde en udstrakt hånd til dig, så du fik en chance for at rulle dig ud og reklamere for, hvorfor netop disse to kommandoer er så gode.
Men se så hvad du kommer med i stedet for.
Det er da ok, at du igen igen igen ikke vil forklare eller svare på de faglige spørgsmål, som jeg har stillet.
Men så bliv da helt ude af tråden i stedet for at chikanere den og mig.
Som jeg ser det, burde denne tråd have været en lækkerbisken for dig at rulle dig ud i og lære andre en masse.
Men selv når jeg triller en bold helt hen til din fod, så beslutter du alligevel, at det nok er bedre at lade bolden trille og i stedet gå hen og sparke lidt til mine ben.
Derfor vil jeg gerne henstille til, at du i fremtiden respektere den ignore, som du selv har indført, så vi undgår at skulle drible hinanden igen.
cmay
Jeg kan altså ikke hjælpe dig med, at du synes, at du selv har skrevet for lange indlæg til ingen nytte.
Men hvis du synes, at jeg reagerer for lidt på dem, så skal jeg da gerne forklare hvorfor.
For det første kommer du langt omkring i en tråd, der primært handler om analysekommandoer, og det er visse steder for bredt til, at jeg kan favne det.
Samtidig følger jeg dit eget råd med ikke bare at proppe den første den bedste kode ind i et offentligt script. Det gælder også, når du f.eks. fremfører en ny måde at starte scripts på. Det skal først undersøges grundigt, og jeg skal have det verificeret flere steder, før jeg laver en så grundlæggende ændring på noget, som jeg allerede tidligere har verificeret mange steder.
Det samme gælder valg af programmeringssprog. Scriptet er startet i bash, og så kan jeg ikke bare midt i tråden skifte over til tre andre sprog, som jeg ikke kender.
Du må have tålmodighed og være forberedt på, at alting skal verificeres, og hvis det ikke er gået op for dig, så kan jeg tilføje, at mine evner også er begrænsede.
Med hensyn til at være sur og ikke ville finde sig i osv., så er du ikke den eneste, der synes, at bægeret er ved at løbe over.
Jeg har i mine egne øjne tålt helt utilstedelige fornærmelser i denne tråd, fordi jeg søger hjælp til et script.
Du har ikke været den værste, men det er ikke holdbart i længden.
Angående skadelig kode til mig, så skal du ikke være bekymret for, om jeg skader min computer.
Jeg ved godt, at der er en risko, og redaktører laver også fejl.
Eller de gør det måske egentlig korrekt nok, men så misforstår spørgeren, eller han er ualmindelig tumpet.
Det sidste har jeg selv prøvet.
Min computer gik i sort, og hvad gjorde jeg så..?
Meldte jeg min hjælper til politiet, eller blev jeg barnligt fornærmet..??
Nej, jeg reinstallerede, og jeg tror dårligt, at du kan finde det sted i debatten, hvor det gik galt.
En hjælper gav mig guldkorn, og nogle brugte jeg forkert og fik et par blå mærker i min læringsproces.
Men der sker noget, når hjælpere leverer kode i stedet for formaninger. Sådan gør de dygtigste, fordi de ikke behøver at spare på de mange gode ting, de har i posen. Deres format overstiger langt at forfalde til smålighed eller fornærmende skrankepaveri.
Bærer jeg nag til en hjælper, som har lært mig en kode, der kan slette min disk..?
Nej, ved lejlighed vil jeg såmænd kysse hans fødder, for hans storsind og vilje til at hjælpe.
Det er min oplevelse, og derfor mener jeg ikke, at man skal være så bange for at udveksle kode i forum.
Hvis man ved lidt om computere, så ved man også, at en harddisk kan gå i stykker på et splitsekund.
Det kan ske NU, og det skal man altid være klar til.
Hvis man omvendt ikke ved en disse om computere, men bare kritikløst bruger enhver kode, som man kan finde, så er det aldeles ligegyldigt, hvad jeg skriver, for så vil det under alle omstændigheder før eller siden gå galt for vedkommende.
I 9.04 starter Firefox med Google, hvad kan det dog ikke føre til.
Hmm... jeg tror lige, at jeg snupper en backup.