Uha, nu har jeg lavet noget helt galt

Hvordan klarer jeg lige det??? Har prøvet med andre USBer (Ubuntu 8.10, Puppy, Linpus) ingen forskel.
Jakob77 skrev:momsemor
Har du prøvet at tage batteriet ud (hvis det er en bærbar) og hive stikket ud i nogle minutter, før du tænder igen..?
Det hjælper nok ikke, men jeg ville alligevel prøve det for en sikkerheds skyld.
Når skærmen er helt sort, så tror jeg måske, at det tyder på hardwarefejl eller en hårdt kvæstet bios.
Men det kan måske også være noget energistyring, der er gået i uorden.
Har du et diskettedrev, som støjer, når du tænder maskinen..?
Warhawk skrev:Hej igen![]()
Okay, som jeg forstår det så er maskinen altså død lige nu. Så lad os genoplive den![]()
Følg nøje denne instruktion (fjern USB-nøgle)
- sluk maskinen.
- sørg for at netadapteren også er tilsluttet (foruden batteriet)
- tryk på <Fn>+<Esc> og hold tasterne nede
- tryk på tænd/sluk og slip den igen (mens <Fn>+<Esc> stadig er trykket ned)
- slip så <Fn>+<Esc> efter 3-4 sekunder - nu skal tænd/sluk knappen blinke
- tryk igen på tænd/sluk
- vent uden at gøre noget
- efter nogle sekunder vil maskinen genstarte
Lad os lige se om ikke du så kan starte op med den installerede Ubuntu.
Kode: Vælg alt
#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}
cmay skrev:hej.
jeg vil lige spørge om du kan høre din harddisk køre rundt når den tænder starter op.er der tegn på om den faktisk køre men skærmen er bare sort eller ikke, lyser den lille lampe i usb drevet som du har sat til.alle livstegn er relevante på sin vis.
grunden til at jeg spørger at min bror har haft en helt ny bærbar som pludsligt uden varsel gjorde det samme en dag han var herude. han brugte windows på den. han fandt en side på nettet på den omtalte pc hjemmside med instruktioner til en biosflash men jeg vil nok lige vente med at kalde det en bug i bios før at man er helt sikker på hvad det egenligt skyldes. der stod på den side at det var en kendt fejl i den models bios men jeg kan ikke huske om det faktisk var en ace aspire one han havde. eller om det var en msi wind. iøvrigt så ryger alt garanti på computeren hvis man flasher en bios.
håber du får fundet på en løsning.
momsemor skrev:Den gjorde alt det du skrev på nær, at starte
Nu går det vældigt, nu kan jeg heller ikke slukke den vha. tænk/sluk-knappen. Klarede jeg ved, at tage batteriet ud og prøvede, så "proceduren" igen. Ingen genstart
Warhawk skrev:momsemor skrev:Den gjorde alt det du skrev på nær, at starte
Nu går det vældigt, nu kan jeg heller ikke slukke den vha. tænk/sluk-knappen. Klarede jeg ved, at tage batteriet ud og prøvede, så "proceduren" igen. Ingen genstart
Okay, normalt skulle den genstarte i løbet af 5-10 sekunder. Prøv igen - og så lad den stå i længere tid (evt. helt op til 10-15 minutter). Den kan godt hænge i lang tid i nogle tilfælde.
momsemor skrev:Det prøver jegEllers vender jeg frygtelig tilbage
Jakob77 skrev:momsemor skrev:Det prøver jegEllers vender jeg frygtelig tilbage
Ja gør det og keep cool.![]()
Jeg tror nok, at Warhawk er godt på sporet, så han har nok være en snydepels og har kigget i en manual. Hvis du selv har en manual til den konkrete maskine, så kan du evt. prøve det samme bissede "snydetrick".
momsemor skrev:Nu har jeg så fulgt vejledningen flere gange og ventet op til 30 min. efter 2. tryk på tænd/sluk-knap og stadig ingen genstartSkærmen er totalt sort, powerknappen lyser konstant grønt og maskinen lyder som den plejer, men der sker bare ingenting
Den indikator der lyser, når der indlæses på harddisken eller hedder det flashdrevet på denne model, lyser ikke på noget tidspunkt, så der er ingen forbindelse.