Hjælp, ingen kontakt med PC

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
momsemor
Forfatter
IRC nickname: LinuxMor
Geografisk sted: Hadsten

Hjælp, ingen kontakt med PC

Indlæg af momsemor »

Hejsa...

Uha, nu har jeg lavet noget helt galt :( Jeg installerede 9.04 med følgende partioneringer (128 boot - 6000 / - 500 swap - ca. 1450 home) og hentede alle 425 opdateringer. Da jeg så genstartede, kom der ingenting :? Nå, det var der jo ikke noget, at gøre ved, så måtte jeg bare installere igen og denne gang udelade boot (den virkede før uden) og her kommer så det store problem: jeg kan ikke komme i kontakt med maskinen. Har sat USBsticken i og slukket ved, at holde tænd/sluk knappen nede. Den tænder, men læser ikke fra USBen og der kommer intet på skærmen.
Hvordan klarer jeg lige det??? Har prøvet med andre USBer (Ubuntu 8.10, Puppy, Linpus) ingen forskel.
Vh. Jannie
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Hjælp, ingen kontakt med PC

Indlæg af Warhawk »

Godmorgen Janni :)

Øv, en rigtig træls oplevelse for dig. Lad os lige først tjekke at din maskine kan se dit SSD-kort. Start maskinen op og tryk F2 for at gå ind i BIOS. Tjek så at du kan se SSD'en. Hvis alt er i orden, afslutter du BIOS. Sæt din USB-nøgle i og genstart. Tryk F12 for at vælge hvordan der skal bootes - her vælger du din USB-nøgle. Så burde du være i gang igen.

Måske er det bedst for dig at vælge en guidet installation.

Lad os høre hvordan det går.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
momsemor
Forfatter

Indlæg af momsemor »

Hej...

Alt det har jeg prøvet og der er bare ingen kontakt, da var det jeg blev lidt :( for så vidste jeg ikke, hvad jeg skulle gøre. Jeg mener, at jeg har læst herinde engang, noget med, at få kontakt med maskinen igen, men hvor og om det var i denne situation det.....? Jeg kan ikke finde det :cry:

Det 1. installation gik endda så let og så ville jeg bare lige prøve med de rigtige partioner ( /boot 128 - / 6000 - swap 500 - ca. 1450 home ) og så sker dette. Jeg fatter nana :?
Vh. Jannie
Jakob77
IRC nickname: Jakob77

Indlæg af Jakob77 »

momsemor

Har du prøvet at tage batteriet ud (hvis det er en bærbar) og hive stikket ud i nogle minutter, før du tænder igen..?
Det hjælper nok ikke, men jeg ville alligevel prøve det for en sikkerheds skyld.
Når skærmen er helt sort, så tror jeg måske, at det tyder på hardwarefejl eller en hårdt kvæstet bios.
Men det kan måske også være noget energistyring, der er gået i uorden.
Har du et diskettedrev, som støjer, når du tænder maskinen..?
Warhawk

Indlæg af Warhawk »

Hej igen :)

Okay, som jeg forstår det så er maskinen altså død lige nu. Så lad os genoplive den :lol:

Følg nøje denne instruktion (fjern USB-nøgle)

- sluk maskinen.
- sørg for at netadapteren også er tilsluttet (foruden batteriet)
- tryk på <Fn>+<Esc> og hold tasterne nede
- tryk på tænd/sluk og slip den igen (mens <Fn>+<Esc> stadig er trykket ned)
- slip så <Fn>+<Esc> efter 3-4 sekunder - nu skal tænd/sluk knappen blinke
- tryk igen på tænd/sluk
- vent uden at gøre noget
- efter nogle sekunder vil maskinen genstarte

Lad os lige se om ikke du så kan starte op med den installerede Ubuntu.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
momsemor
Forfatter

Indlæg af momsemor »

Jakob77 skrev:momsemor

Har du prøvet at tage batteriet ud (hvis det er en bærbar) og hive stikket ud i nogle minutter, før du tænder igen..?
Det hjælper nok ikke, men jeg ville alligevel prøve det for en sikkerheds skyld.
Når skærmen er helt sort, så tror jeg måske, at det tyder på hardwarefejl eller en hårdt kvæstet bios.
Men det kan måske også være noget energistyring, der er gået i uorden.
Har du et diskettedrev, som støjer, når du tænder maskinen..?

Hej...
Nu har jeg prøvet, at tage batteriet ud, hjalp ikke. Jeg har en Acer Aspire One, som ikke har et CDdrev, så det er heller ikke der fejlen er :(

Jeg fandt Laoshi´s guide med kommandoer : "hvordan man lukker og genstarter, hvis systemet låser"
Det hjalp heller ikke, piv
Vh. Jannie
momsemor
Forfatter

Indlæg af momsemor »

Warhawk skrev:Hej igen :)

Okay, som jeg forstår det så er maskinen altså død lige nu. Så lad os genoplive den :lol:

Følg nøje denne instruktion (fjern USB-nøgle)

- sluk maskinen.
- sørg for at netadapteren også er tilsluttet (foruden batteriet)
- tryk på <Fn>+<Esc> og hold tasterne nede
- tryk på tænd/sluk og slip den igen (mens <Fn>+<Esc> stadig er trykket ned)
- slip så <Fn>+<Esc> efter 3-4 sekunder - nu skal tænd/sluk knappen blinke
- tryk igen på tænd/sluk
- vent uden at gøre noget
- efter nogle sekunder vil maskinen genstarte

Lad os lige se om ikke du så kan starte op med den installerede Ubuntu.

Den gjorde alt det du skrev på nær, at starte
Nu går det vældigt, nu kan jeg heller ikke slukke den vha. tænk/sluk-knappen. Klarede jeg ved, at tage batteriet ud og prøvede, så "proceduren" igen. Ingen genstart :cry:
Vh. Jannie
cmay

Indlæg af cmay »

hej.
jeg vil lige spørge om du kan høre din harddisk køre rundt når den tænder starter op.er der tegn på om den faktisk køre men skærmen er bare sort eller ikke, lyser den lille lampe i usb drevet som du har sat til.alle livstegn er relevante på sin vis.

grunden til at jeg spørger at min bror har haft en helt ny bærbar som pludsligt uden varsel gjorde det samme en dag han var herude. han brugte windows på den. han fandt en side på nettet på den omtalte pc hjemmside med instruktioner til en biosflash men jeg vil nok lige vente med at kalde det en bug i bios før at man er helt sikker på hvad det egenligt skyldes. der stod på den side at det var en kendt fejl i den models bios men jeg kan ikke huske om det faktisk var en ace aspire one han havde. eller om det var en msi wind. iøvrigt så ryger alt garanti på computeren hvis man flasher en bios.

håber du får fundet på en løsning.
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}
momsemor
Forfatter

Indlæg af momsemor »

cmay skrev:hej.
jeg vil lige spørge om du kan høre din harddisk køre rundt når den tænder starter op.er der tegn på om den faktisk køre men skærmen er bare sort eller ikke, lyser den lille lampe i usb drevet som du har sat til.alle livstegn er relevante på sin vis.

grunden til at jeg spørger at min bror har haft en helt ny bærbar som pludsligt uden varsel gjorde det samme en dag han var herude. han brugte windows på den. han fandt en side på nettet på den omtalte pc hjemmside med instruktioner til en biosflash men jeg vil nok lige vente med at kalde det en bug i bios før at man er helt sikker på hvad det egenligt skyldes. der stod på den side at det var en kendt fejl i den models bios men jeg kan ikke huske om det faktisk var en ace aspire one han havde. eller om det var en msi wind. iøvrigt så ryger alt garanti på computeren hvis man flasher en bios.

håber du får fundet på en løsning.

Hej cmay...
Jo, jeg kan høre harddisken og den lille grønne power-knap lyser, skærmen er helt sort, lyset på USBsticken lyser kort lige når jeg sætter den i, men går straks ud. Har også prøvet, at sætte USBen i og så slukke og starte, men den vil ingenting :evil: .
Hvis bare jeg kunne få den til, at læse fra USBen, så kunne jeg indlæse Ubuntu igen, men jeg kan slet ikke få kontakt med skidtet (sorry) Jeg lider åbenbart af kontaktbesvær i dag :lol:
Vh. Jannie
Warhawk

Indlæg af Warhawk »

momsemor skrev:Den gjorde alt det du skrev på nær, at starte
Nu går det vældigt, nu kan jeg heller ikke slukke den vha. tænk/sluk-knappen. Klarede jeg ved, at tage batteriet ud og prøvede, så "proceduren" igen. Ingen genstart :cry:

Okay, normalt skulle den genstarte i løbet af 5-10 sekunder. Prøv igen - og så lad den stå i længere tid (evt. helt op til 10-15 minutter). Den kan godt hænge i lang tid i nogle tilfælde.
/Michael
---

momsemor
Forfatter

Indlæg af momsemor »

Warhawk skrev:
momsemor skrev:Den gjorde alt det du skrev på nær, at starte

Okay, normalt skulle den genstarte i løbet af 5-10 sekunder. Prøv igen - og så lad den stå i længere tid (evt. helt op til 10-15 minutter). Den kan godt hænge i lang tid i nogle tilfælde.

Hej Michael...

Det prøver jeg :) Ellers vender jeg frygtelig tilbage 8)
Vh. Jannie
Jakob77

Indlæg af Jakob77 »

momsemor skrev:Det prøver jeg :) Ellers vender jeg frygtelig tilbage 8)

Ja gør det og keep cool. :)
Jeg tror nok, at Warhawk er godt på sporet, så han har nok være en snydepels og har kigget i en manual. Hvis du selv har en manual til den konkrete maskine, så kan du evt. prøve det samme bissede "snydetrick". :wink:
momsemor
Forfatter

Indlæg af momsemor »

Jakob77 skrev:
momsemor skrev:Det prøver jeg :) Ellers vender jeg frygtelig tilbage 8)

Ja gør det og keep cool. :)
Jeg tror nok, at Warhawk er godt på sporet, så han har nok være en snydepels og har kigget i en manual. Hvis du selv har en manual til den konkrete maskine, så kan du evt. prøve det samme bissede "snydetrick". :wink:

Hej igen, igen...
Ha, manual til AAO med Linux. I den jeg fik med, står der stort set ikke andet end, hvordan jeg tænder den + lidt mere :) og Acers danske hjemmeside er ikke meget bedre (bare min personlige mening)

Nu har jeg så fulgt vejledningen flere gange og ventet op til 30 min. efter 2. tryk på tænd/sluk-knap og stadig ingen genstart :( Skærmen er totalt sort, powerknappen lyser konstant grønt og maskinen lyder som den plejer, men der sker bare ingenting :?:
Den indikator der lyser, når der indlæses på harddisken eller hedder det flashdrevet på denne model, lyser ikke på noget tidspunkt, så der er ingen forbindelse.
Vh. Jannie
Jakob77

Indlæg af Jakob77 »

momsemor

Jeg er blank, så nedenstående er bare nogle flere skud fra hoften til inspiration.
Den virker helt død, og så alligevel ikke..
Lod du den stå uden strømkilder i nat..?
Har du prøvet alle de forskellige funktionstaster "fn + diverse" osv..?
Jeg ville måske tjekke, at RAM og harddisk ikke er raslet løs, og hvis der er mulighed for det, så ville jeg måske også forsøge at tilslutte ekstern skærm og tastatur.
Men er der stadig garanti på maskinen, så er mit næste bud nok at anbefale et besøg hos forhandleren, og så bør der ikke skrues forinden. :)
Warhawk

Indlæg af Warhawk »

momsemor skrev:Nu har jeg så fulgt vejledningen flere gange og ventet op til 30 min. efter 2. tryk på tænd/sluk-knap og stadig ingen genstart :( Skærmen er totalt sort, powerknappen lyser konstant grønt og maskinen lyder som den plejer, men der sker bare ingenting :?:
Den indikator der lyser, når der indlæses på harddisken eller hedder det flashdrevet på denne model, lyser ikke på noget tidspunkt, så der er ingen forbindelse.

Hej Jannie,

Det er noget møg. Som jeg ser det er der ikke mere vi kan gøre lige nu. Vi har forsøgt det, der ligger indenfor rammerne af garantien. Jeg vil anbefale dig at indlevere maskinen til rep. Uden at kunne sige det med sikkerhed, så tror jeg at det er din BIOS som er smadret, idet symptomerne tyder på det, og fordi mange brugere har døjet med problemet. Jeg har også selv haft bøvl med min AAO - faktisk mindende det meget om dit problem, men jeg fik liv i min igen (derfor kan jeg stå inde for min vejledning).

Det er muligt at flashe BIOS'en, men hvis du gør dette, bortfalder enhver form for garanti og reklamation, så det vil jeg derfor ikke anbefale dig.
/Michael
---