mig igen - kan ikke boote fra nyeste kernel.[LØST]

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
BrittaP

mig igen - kan ikke boote fra nyeste kernel.[LØST]

Indlæg af BrittaP »

Efter at have installeret gårsdagens ( 7/4 ) recommended updates kan jeg ikke boote fra den nyeste kernel, men bliver nødt til at vælge den næst nyeste. Er der mon en hurtig kommando? Tør faktisk ikke at installere de samme updates på min anden PC..

takker
Britta
Senest rettet af BrittaP 23. nov 2009, 19:06, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: mig igen - kan ikke boote fra nyeste kernel.

Indlæg af Christian.Arvai »

Hej Britta :)

Hvis du gerne vil have en komplet opdatering af Ubuntu, hvor du dog ikke får kernelopdateringer, kan du bruge kommandoen i denne guide viewtopic.php?f=11&t=5879

Kode: Vælg alt

sudo dpkg --configure -a && sudo apt-get check -y && sudo apt-get autoremove -y --force-yes && sudo apt-get clean -y --force-yes && sudo rm -rf $HOME/.local/share/Trash/files && sudo rm -rf /var/log/*.gz && sudo updatedb && sudo apt-get update -y && sudo apt-get upgrade -y --force-yes

Jeg har med vilje ikke lavet den med kernelopdateringer - fordi det ikke er alle der vil være tilfredse hvis den opgraderes.

Med hensyn til den pc, som du allerede har opgraderet kernel på, kan du se om ikke det kan løses, ved at vælge et tidligere punkt i din grubmenu (opstartsmenuen).
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Stra
Geografisk sted: Ikast-Herning

Indlæg af Stra »

BrittaP skrev:Efter at have installeret gårsdagens ( 7/4 ) recommended updates kan jeg ikke boote fra den nyeste kernel, men bliver nødt til at vælge den næst nyeste. Er der mon en hurtig kommando? Tør faktisk ikke at installere de samme updates på min anden PC..

takker
Britta
Hvilken fejl får du?

stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
BrittaP

Indlæg af BrittaP »

Hej med Jer,
Tak for svarene... Bare lige for at lade Jer vide at jeg ikke er gået totalt 'radiodød', men jeg er først lige kommet hjem fra arbejde og er noget plasket. Jeg bliver nødt til at vente med at kigge nærmere på det til efter påske, nemlig :)
Hav en super påske

Britta
Stra
Geografisk sted: Ikast-Herning

Indlæg af Stra »

BrittaP skrev:Hej med Jer,
Tak for svarene... Bare lige for at lade Jer vide at jeg ikke er gået totalt 'radiodød', men jeg er først lige kommet hjem fra arbejde og er noget plasket. Jeg bliver nødt til at vente med at kigge nærmere på det til efter påske, nemlig :)
Hav en super påske

Britta
I lige måde.

Du kunne evt. finde prøve den opdaterede kernes i synaptic og sætte den til geninstallering. (alternativ afinstaller den først og derefter geninstallering.)

stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
BrittaP

Re: mig igen - kan ikke boote fra nyeste kernel.[LØST]

Indlæg af BrittaP »

Ja, nu er vi efterhånden kommet efter påske, men jeg synes efterhånden min installation har så mange irriterende småfejl at jeg lige så godt bare kan installere 9.04.

mvh Britta

Løst v.h.a. workaround. Jeg installerede 9.04.