Efter at have installeret gårsdagens ( 7/4 ) recommended updates kan jeg ikke boote fra den nyeste kernel, men bliver nødt til at vælge den næst nyeste. Er der mon en hurtig kommando? Tør faktisk ikke at installere de samme updates på min anden PC..
takker
Britta
mig igen - kan ikke boote fra nyeste kernel.[LØST]
mig igen - kan ikke boote fra nyeste kernel.[LØST]
Senest rettet af BrittaP 23. nov 2009, 19:06, rettet i alt 1 gang.
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: mig igen - kan ikke boote fra nyeste kernel.
Hej Britta
Hvis du gerne vil have en komplet opdatering af Ubuntu, hvor du dog ikke får kernelopdateringer, kan du bruge kommandoen i denne guide viewtopic.php?f=11&t=5879
Jeg har med vilje ikke lavet den med kernelopdateringer - fordi det ikke er alle der vil være tilfredse hvis den opgraderes.
Med hensyn til den pc, som du allerede har opgraderet kernel på, kan du se om ikke det kan løses, ved at vælge et tidligere punkt i din grubmenu (opstartsmenuen).
Hvis du gerne vil have en komplet opdatering af Ubuntu, hvor du dog ikke får kernelopdateringer, kan du bruge kommandoen i denne guide viewtopic.php?f=11&t=5879
Kode: Vælg alt
sudo dpkg --configure -a && sudo apt-get check -y && sudo apt-get autoremove -y --force-yes && sudo apt-get clean -y --force-yes && sudo rm -rf $HOME/.local/share/Trash/files && sudo rm -rf /var/log/*.gz && sudo updatedb && sudo apt-get update -y && sudo apt-get upgrade -y --force-yes
Jeg har med vilje ikke lavet den med kernelopdateringer - fordi det ikke er alle der vil være tilfredse hvis den opgraderes.
Med hensyn til den pc, som du allerede har opgraderet kernel på, kan du se om ikke det kan løses, ved at vælge et tidligere punkt i din grubmenu (opstartsmenuen).
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Hvilken fejl får du?BrittaP skrev:Efter at have installeret gårsdagens ( 7/4 ) recommended updates kan jeg ikke boote fra den nyeste kernel, men bliver nødt til at vælge den næst nyeste. Er der mon en hurtig kommando? Tør faktisk ikke at installere de samme updates på min anden PC..
takker
Britta
stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Hej med Jer,
Tak for svarene... Bare lige for at lade Jer vide at jeg ikke er gået totalt 'radiodød', men jeg er først lige kommet hjem fra arbejde og er noget plasket. Jeg bliver nødt til at vente med at kigge nærmere på det til efter påske, nemlig
Hav en super påske
Britta
Tak for svarene... Bare lige for at lade Jer vide at jeg ikke er gået totalt 'radiodød', men jeg er først lige kommet hjem fra arbejde og er noget plasket. Jeg bliver nødt til at vente med at kigge nærmere på det til efter påske, nemlig
Hav en super påske
Britta
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
I lige måde.BrittaP skrev:Hej med Jer,
Hav en super påske
Britta
Du kunne evt. finde prøve den opdaterede kernes i synaptic og sætte den til geninstallering. (alternativ afinstaller den først og derefter geninstallering.)
stra
stra
Re: mig igen - kan ikke boote fra nyeste kernel.[LØST]
Ja, nu er vi efterhånden kommet efter påske, men jeg synes efterhånden min installation har så mange irriterende småfejl at jeg lige så godt bare kan installere 9.04.
mvh Britta
Løst v.h.a. workaround. Jeg installerede 9.04.
mvh Britta
Løst v.h.a. workaround. Jeg installerede 9.04.