Warhawk skrev:Der er åbenbart stor forskel på hvilke oplevelser folk har med Jaunty. Jeg har installeret Ubuntu 9.04 Alpha 6 med ext4 på min HP Pavilion, og der har ikke været nogen problemer overhovedet. I betragtning af at det stadig er en Alpha version, så er jeg yderst tilfreds. Systemet er utroligt stabilt og tilmed hurtigt. Maskinen er dog kun en reserve som jeg bruger til test osv.
Kubuntu 9.04 Alpha 6 derimod er stadig smækfyldt med fejl, så den skal ikke på min Toshiba foreløbig, da den maskine bare skal fungere, hvilket den gør med 8.10.
Jeg kunne også godt tænke mig at vide, hvilke problemer soundpartner har, da jeg ikke har oplevet noget tilsvarende. Måske er det en kombination af flere ting.
ja der er stor forskel.
på min eeebox kører det fint bortset fra at der ikke findes support for min skærm.
på min eeetop der findes der endnu ikke en virkende driver til intel grafikkortet. efter et lille stykke tid fik jeg det op at køre men kun i 800x600 med vesa driveren. der er ikke nogen evtouch driver der understytter hall (eller er det hald det hedder ) endnu så mus og touchskærm konflikter.
på min toshiba med core2 duo og 64bit arkitektur der genererer det ca 10 gb logfiler i døgnet da blandt andet glx, compiz og et par andre ting går ned hele tiden. og Firewire virker ikke
min lg E500 der flimrer skærmen ustanseligt på grund af noget strømstyring der ikke er understyttet.
Det er alt sammen fejl som er veldokumenterede og som der arbejdes på. nogle af fejlene er der lavet midlertidige fixes som kan installeres, og man regner med at det meste burde fungere inden beta 2 (jeg kender ikke status for evtouch driveren dog)
på min testserver der kan jeg slet ikke installere det (men der kan jeg heller ikke installere 8.10)