open office 3.0

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
hans
Geografisk sted: Rødovre

Re: open office 3.0

Indlæg af hans »

christian.arvai skrev:Mener du :

Kode: Vælg alt

sudo apt-get dist-upgrade

for hvis du har kørt den kommando og systemet skriver at den opdatere, så har du snart 8.10 uanset hvad vi gør.

Men hvad er det præcist du har downloadet ?

Jegt har ikke kørt den kommando, men i stedet downloadet og brændt iso-fil på cd.

Dertil fik jeg med held hentet og installeret openoffice 3.0 efter vejledningen her.

Og ja - den pc kan helt klart kører med 8.10, jeg ville installere det på den.

Den vil jeg så prøve at installere.
Glad hilsen,
Hans
hans

Indlæg af hans »

Jeg har nu sikkerhedskopieret mit "home" med alt hvad der ligger der. det må så betyde, at HVIS jeg kikser med en opgradering, kan jeg redde det ved at geninstallere 8.4 og kopiere mit ganle "home" på den, ikke?
Glad hilsen,
Hans
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

Huskede du alle de skjulte filer ? , i din hjemmemappe trykker du på "Ctrl+H" og så kommer de frem, de skal med hvis du vil have en backup af feks. firefox indstillingerne.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
hans

Indlæg af hans »

Ja, jeg kopierede også de skjulte.
Lige nu er jeg ved at installere fra iso-filen og venter spændt på, hvad der sker.
Glad hilsen,
Hans
hans

Indlæg af hans »

Mens vi er ved det: jeg har den rigtig godbærbar, en Acer Aspire 4520, som er født med Win Vista. Jeg er i tvivl om, jeg skal rense den og installere ubuntu på den, fordi:
1) konen skal kunne bruge den, og hun er mest vant til Windows-programmer, men er ikke bange for at bruge Linux
2) får jeg mere ud af den bærbare med ubuntu på end med den præinstallerede Vista?
Glad hilsen,
Hans
hans

Indlæg af hans »

Så sidder jeg gamle natravn klokken sent, som I kan se, og ALT ER LYKKEDES ved hjælp af vejledning her!
Jeg har en opdateret/opgraderet ubuntu 8.1 med en dertil hørende openoffice 3.0, så TAK FOR ASSIST!
Glad hilsen,
Hans
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

hans skrev:Mens vi er ved det: jeg har den rigtig godbærbar, en Acer Aspire 4520, som er født med Win Vista. Jeg er i tvivl om, jeg skal rense den og installere ubuntu på den, fordi:
1) konen skal kunne bruge den, og hun er mest vant til Windows-programmer, men er ikke bange for at bruge Linux
2) får jeg mere ud af den bærbare med ubuntu på end med den præinstallerede Vista?

Det er da en fin pc til 8.10, jeg fandt den her http://gear.comon.dk/review/acer.aspire.4520_2267.html og det ser ud til at den er fuldt kompertibel med ubuntu.

Hvis din kone er vant til windows - men også gerne vil bruge ubuntu, er en god startløsning at lave en dualboot http://wiki.ubuntu-dk.org/GuidesHowtos/ ... stallation , så kan hun stille og roligt få ubuntu stillet op efter eget ønske og når det hele virker, kan man lave en "ren" ubuntu install (eller bruge programmet Gparted til at fjerne windows og udvide ubuntu´s partition), men tag backup af at i windows inden du går igang med at leve en dualboot, det er altid nemmere at forebygge en at helbrede.

Jeg havde på et tidspunkt en acer aspire 5200,som også havde vista på den fra starten, da jeg slettede det helt og installerede ubuntu, fik jeg en meget positiv oplevelse - af en pc jeg ellers syntes var ret sløv og ubrugelig med vista.
Den havde 1.6 ghz og 2 gb ddr2 ram - hvilket er en lille smule mindre en din pc, til gengæld havde jeg på vista måtte opgradere den til 3gb ram - bare for at trække den ynkelige parodi af et styreprogram, denne ramudvidelse var fuldstændigt unødvendigt på ubuntu, da den kørte perfekt på 2 gb ram.
Det hører næsten med til historien, at jeg kørte med dualboot ubuntu/win xp i ca 1 mrd, jeg havde også lige nogle småting, bla. en del børnespil der skulle kører før jeg helt skiftede over, men et enkelt indlæg i dette forum var nok til at jeg fik løst det hele - og så slettede jeg alt windows.

Så sidder jeg gamle natravn klokken sent, som I kan se, og ALT ER LYKKEDES ved hjælp af vejledning her!
Jeg har en opdateret/opgraderet ubuntu 8.1 med en dertil hørende openoffice 3.0, så TAK FOR ASSIST!

Det var da så lidt, jeg er glad for at kunne hjælpe og skriv endeligt hvis der kommer flere spørgsmål :)
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
hans

Indlæg af hans »

Så er det lykkedes at få installeret ubuntu 8.1 samt openoffice 3.0 uden problemer, så tak for god, brugbar og tålmodig assist her.
Glad hilsen,
Hans
hans

Indlæg af hans »

Så lykkedes det osse med den bærbare, som nu kører dual boot.
Jeg var spændt på at se, hvordan den artede sig ved første opstart, og det gik bare som det skulle. Mit usb-modemforbindelse gik på nettet næsten uden hjælp fra mig, så det var en fornøjelse ...
Glad hilsen,
Hans