Umiddelbart efter installation af Xubuntu 8.10 på min gamle Compaq Armada M300 virkede lyden fint, der kom fx en kort tromme-sole ved start.
Efter få reboots dur den pludselig ikke! Volume står på 80%.
Nogen gode idéer?
/Henrik
Min lyd er forsvundet! (Xubuntu 8.10)
-
Re: Min lyd er forsvundet! (Xubuntu 8.10)
Problemet opstod efter jeg installerede en større mængde "pending updates" lige efter installation (bla.a. kernel) - og er forsvundet efter jeg installerede en ny bunke updates.
Dog mangler trommerne ved start stadig
/Henrik
Dog mangler trommerne ved start stadig
/Henrik
-
nogen gange hjælper det mig at installere pakken alsa-utils og så køre alsaconf som root. det er lille script som stort set selv konfigurer lyden. jeg bruger så alsamixer i terminalen bagefter til at indstille lyden ordentligt.
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl
Kode: Vælg alt
#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}
-
Trommerne kom faktisk også tilbage
Nu er jeg skiftet til Puppy Linux. Den konfigurerede ikke mit lydkort, men det var let at rette med Alsa setup-programmet.
/Henrik
Nu er jeg skiftet til Puppy Linux. Den konfigurerede ikke mit lydkort, men det var let at rette med Alsa setup-programmet.
/Henrik
-
det var da godt at høre. mange lydproblemer er også nemmer at få computeren til selv at løse.
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl
Kode: Vælg alt
#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}