Min lyd er forsvundet! (Xubuntu 8.10)

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Henrik9000

Min lyd er forsvundet! (Xubuntu 8.10)

Indlæg af Henrik9000 »

Umiddelbart efter installation af Xubuntu 8.10 på min gamle Compaq Armada M300 virkede lyden fint, der kom fx en kort tromme-sole ved start.

Efter få reboots dur den pludselig ikke! Volume står på 80%.

Nogen gode idéer?

/Henrik
Henrik9000

Re: Min lyd er forsvundet! (Xubuntu 8.10)

Indlæg af Henrik9000 »

Problemet opstod efter jeg installerede en større mængde "pending updates" lige efter installation (bla.a. kernel) - og er forsvundet efter jeg installerede en ny bunke updates.

Dog mangler trommerne ved start stadig :-(

/Henrik
cmay

Indlæg af cmay »

nogen gange hjælper det mig at installere pakken alsa-utils og så køre alsaconf som root. det er lille script som stort set selv konfigurer lyden. jeg bruger så alsamixer i terminalen bagefter til at indstille lyden ordentligt.
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}
Henrik9000

Indlæg af Henrik9000 »

Trommerne kom faktisk også tilbage :-)

Nu er jeg skiftet til Puppy Linux. Den konfigurerede ikke mit lydkort, men det var let at rette med Alsa setup-programmet.

/Henrik
cmay

Indlæg af cmay »

det var da godt at høre. mange lydproblemer er også nemmer at få computeren til selv at løse. :)
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}