Open office bug?

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
eyez
Geografisk sted: Århus - Brabrand

Open office bug?

Indlæg af eyez »

Hej.

Jeg har ubuntu 8.10 men godt nok den "gamle" version af office. det vil sige den der følte med.

jeg har valgt at lave install af systemet på Engels.

Min office kan godt regne ud at jeg skriver på dansk. og den "spellchecker" sku også. dog fanger den ingen fejl... hvilket er knap så godt.

Er der en der lige ligger med en link, eller en hurtig løsning på hvordan jeg kan få det til at fange stavefejl.

/Thomas
Casper Hansen

Re: Open office bug?

Indlæg af Casper Hansen »

Billede

- Når den knap er trykket på, skulle det gerne virke.
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst
eyez

Indlæg af eyez »

haha :P meget sjovt.

nah, hvis det var så nemt, så ville ejg begrave mig underjorden og bruge en skrivemaskine fra nu af :P

Nej... det hjælper ikke.. og hvis jeg køre alm. stave kontrol. så siger den bare at der er ingen fejl :D
meget smukt... selv om jeg skriver "afda fqw asf d" Et par steder :D

det er ligesom, den VED at det er dansk... men den mangler hele ordbogen... så nu sidder jeg og ser hvad jeg kan finde frem til.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

skal det forstås sådan at du har installeret ubuntu med engelsk sprog, men vil have dansk stavekontrol i open office ?
det tror jeg ikke man kan uden at dansk sprog er aktiveret (hvilket sikkert ændre på resten af opsætningen).
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
eyez

Indlæg af eyez »

jeps, der var den :) mange tak.

Fik lagt en support til dansk ind, og relogede. nu ser jeg røde streger :D dejligt.
det vil sige, alt er på engelsk nu, men nu har jeg så support til dansk. hvilket ses på stave kontrol i Office.
Og jeg kan nu også vælge at lave kontrol i firefox. så det virker vidst som det skal :D

Tak for hjælpen
/thomas
Bops

Indlæg af Bops »

Åh det gad jeg godt have uddybet lidt - jeg bøvler med det samme problem. Også engelsk openoffice - min fanger bare heller ikke fejl på engelsk.. Den accepterer alt hvad jeg skriver...
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

i system>administration>sprogunderstøttelse , skal du have markeret både ud for dansk og engelsk.

Billede

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
soren

Indlæg af soren »

Tak christian.arvai,

Dette hint har hjulpet mig meget :!:
Med venlig hilsen Soren
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Den forklaring har jeg i øvrigt uddybet meget bedre her http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... mid=102#14 , af logiske årsager burde jeg jo have skrevet den engelske sti, for det er jo fra engelsk til dansk at folk plejer at ændre det.