Hej.
Jeg har ubuntu 8.10 men godt nok den "gamle" version af office. det vil sige den der følte med.
jeg har valgt at lave install af systemet på Engels.
Min office kan godt regne ud at jeg skriver på dansk. og den "spellchecker" sku også. dog fanger den ingen fejl... hvilket er knap så godt.
Er der en der lige ligger med en link, eller en hurtig løsning på hvordan jeg kan få det til at fange stavefejl.
/Thomas
Open office bug?
-
- Geografisk sted: Århus - Brabrand
-
Re: Open office bug?
Når en tråd er løst så marker den løst
-
haha meget sjovt.
nah, hvis det var så nemt, så ville ejg begrave mig underjorden og bruge en skrivemaskine fra nu af
Nej... det hjælper ikke.. og hvis jeg køre alm. stave kontrol. så siger den bare at der er ingen fejl
meget smukt... selv om jeg skriver "afda fqw asf d" Et par steder
det er ligesom, den VED at det er dansk... men den mangler hele ordbogen... så nu sidder jeg og ser hvad jeg kan finde frem til.
nah, hvis det var så nemt, så ville ejg begrave mig underjorden og bruge en skrivemaskine fra nu af
Nej... det hjælper ikke.. og hvis jeg køre alm. stave kontrol. så siger den bare at der er ingen fejl
meget smukt... selv om jeg skriver "afda fqw asf d" Et par steder
det er ligesom, den VED at det er dansk... men den mangler hele ordbogen... så nu sidder jeg og ser hvad jeg kan finde frem til.
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
skal det forstås sådan at du har installeret ubuntu med engelsk sprog, men vil have dansk stavekontrol i open office ?
det tror jeg ikke man kan uden at dansk sprog er aktiveret (hvilket sikkert ændre på resten af opsætningen).
det tror jeg ikke man kan uden at dansk sprog er aktiveret (hvilket sikkert ændre på resten af opsætningen).
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
jeps, der var den mange tak.
Fik lagt en support til dansk ind, og relogede. nu ser jeg røde streger dejligt.
det vil sige, alt er på engelsk nu, men nu har jeg så support til dansk. hvilket ses på stave kontrol i Office.
Og jeg kan nu også vælge at lave kontrol i firefox. så det virker vidst som det skal
Tak for hjælpen
/thomas
Fik lagt en support til dansk ind, og relogede. nu ser jeg røde streger dejligt.
det vil sige, alt er på engelsk nu, men nu har jeg så support til dansk. hvilket ses på stave kontrol i Office.
Og jeg kan nu også vælge at lave kontrol i firefox. så det virker vidst som det skal
Tak for hjælpen
/thomas
-
Åh det gad jeg godt have uddybet lidt - jeg bøvler med det samme problem. Også engelsk openoffice - min fanger bare heller ikke fejl på engelsk.. Den accepterer alt hvad jeg skriver...
-
- Admin
i system>administration>sprogunderstøttelse , skal du have markeret både ud for dansk og engelsk.
-
-
- Admin
Den forklaring har jeg i øvrigt uddybet meget bedre her http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... mid=102#14 , af logiske årsager burde jeg jo have skrevet den engelske sti, for det er jo fra engelsk til dansk at folk plejer at ændre det.