Er det muligt at flytte et menupunkt fra et sted til et andet og hvordan gør jeg det i så fald?
Forklaringen er at jeg har installeret spillet "Pixeline - I det vilde vesten" på en PC. Jeg har fulgt Christian Arvai's vejledning ved at kopiere indholdet af CD'en ind i en mappe under Wine og herefter kørt installationen med Wine. Under installationen valgte jeg at acceptere alle de forslag til filplaceringer etc. som programmet foreslog. Det har resulteret i at jeg nu har genvejen til spillet liggende som et menupunkt under Programmer->Andet. Kan jeg flytte genvej/menupunkt til f.eks. Programmer->Spil uden at skulle geninstallere spillet?
Til orientering, så kører jeg Ubuntu 8.10 og afviklingen af spillet virker i øvrigt perfekt (så vidt jeg kan se).
Flytning af genvej/menupunkt
-
- IRC nickname: Vinder
- Geografisk sted: Malmø
Flytning af genvej/menupunkt
Ubuntu 20.04 på Intel NUC
Ubuntu 20.04 på Lenovo Thinkpad S440
Ubuntu 20.04 på Lenovo Thinkpad S440
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Re: Flytning af genvej/menupunkt
Du højreklikker på programmer og åbner Rediger Menu og her kan du flytte rundt på dem, som du vil.Vinder skrev:Er det muligt at flytte et menupunkt fra et sted til et andet og hvordan gør jeg det i så fald?
Forklaringen er at jeg har installeret spillet "Pixeline - I det vilde vesten" på en PC. Jeg har fulgt Christian Arvai's vejledning ved at kopiere indholdet af CD'en ind i en mappe under Wine og herefter kørt installationen med Wine. Under installationen valgte jeg at acceptere alle de forslag til filplaceringer etc. som programmet foreslog. Det har resulteret i at jeg nu har genvejen til spillet liggende som et menupunkt under Programmer->Andet. Kan jeg flytte genvej/menupunkt til f.eks. Programmer->Spil uden at skulle geninstallere spillet?
Til orientering, så kører jeg Ubuntu 8.10 og afviklingen af spillet virker i øvrigt perfekt (så vidt jeg kan se).
Stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10