Flytning af genvej/menupunkt

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Vinder
IRC nickname: Vinder
Geografisk sted: Malmø

Flytning af genvej/menupunkt

Indlæg af Vinder »

Er det muligt at flytte et menupunkt fra et sted til et andet og hvordan gør jeg det i så fald?

Forklaringen er at jeg har installeret spillet "Pixeline - I det vilde vesten" på en PC. Jeg har fulgt Christian Arvai's vejledning ved at kopiere indholdet af CD'en ind i en mappe under Wine og herefter kørt installationen med Wine. Under installationen valgte jeg at acceptere alle de forslag til filplaceringer etc. som programmet foreslog. Det har resulteret i at jeg nu har genvejen til spillet liggende som et menupunkt under Programmer->Andet. Kan jeg flytte genvej/menupunkt til f.eks. Programmer->Spil uden at skulle geninstallere spillet?

Til orientering, så kører jeg Ubuntu 8.10 og afviklingen af spillet virker i øvrigt perfekt (så vidt jeg kan se).
Ubuntu 20.04 på Intel NUC
Ubuntu 20.04 på Lenovo Thinkpad S440
Stra
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Flytning af genvej/menupunkt

Indlæg af Stra »

Vinder skrev:Er det muligt at flytte et menupunkt fra et sted til et andet og hvordan gør jeg det i så fald?

Forklaringen er at jeg har installeret spillet "Pixeline - I det vilde vesten" på en PC. Jeg har fulgt Christian Arvai's vejledning ved at kopiere indholdet af CD'en ind i en mappe under Wine og herefter kørt installationen med Wine. Under installationen valgte jeg at acceptere alle de forslag til filplaceringer etc. som programmet foreslog. Det har resulteret i at jeg nu har genvejen til spillet liggende som et menupunkt under Programmer->Andet. Kan jeg flytte genvej/menupunkt til f.eks. Programmer->Spil uden at skulle geninstallere spillet?

Til orientering, så kører jeg Ubuntu 8.10 og afviklingen af spillet virker i øvrigt perfekt (så vidt jeg kan se).
Du højreklikker på programmer og åbner Rediger Menu og her kan du flytte rundt på dem, som du vil.

Stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10