H8-TraIn skrev:Hmm. Når jeg sidder og læser denne tråd virker det jo næsten som om alle klapper i hænderne over hoved og kan slet ik få dem ned over hvor godt linux er.
har nu prøvet og rode rundt med det af en uges tid for og se om jeg q får det til og køre bare en smule i nærheden af min gamle XP configuration, lykkedes mig næsten bortset fra mobil telefonen åbenbart ik er opfundet endnu.
Men f... da af det virker da åndssvagt og sq bruge så meget tid på og sætte sig ind i ting der burde være såre simple for og finde ud af at det i virkeligheden slet ik er så feeedt som "folk" snakker om.
Som der er blevet nævnt før virker det sq som en religion for nogen her og kommer du og siger modsat, så uha kan i sikkert nævne 100 argumenter for hvorfor i syns det er godt. Jeg kan så et par stk for hvorfor jeg skiftede tilbage igen har knækket alle cderne med ubuntu suse og kubuntu jeg har prøvet og slettet alt med spor af linux fra dreve.
Xpen har hvis ik jeg sq prøve andet haft oppe tid uden crach på 16 måneder så hvad er der ik stabilt i det egentligt?
Hvis du nu skille lave en en reel sammenligning så skal du jo gøre det samme med windows som du lige har udsat Ubuntu for!
Start med en ren XP install cd. DVS uden drivere - og så få skidtet til at fungere.
find drivere, programmer (som jo selvfølgelig skal være lovlige)
sæt din computer op
Husk at tage tid
DET er et reelt sammenligningsgrundlag. Du skal huske at du har MANGE års erfaring med XP, som du lige glemmer at regne fra.
Min historie er at jeg hoppede af windows da XP kom. Og jeg hoppede kun af fordi Ubuntu endelig fik styr på trådløst netværk. Så jeg har gået den lange vej og har brugt år på at opbygge det kendskab jeg har til Ubuntu.
Men min RÅ vurdering er at jeg i dag har langt større overblik over ubunut end jeg nogensinde har haft over windows - (og jeg har været med fra Windows 3.10).
Jeg bruger LANGT mindre tid på at administrere min maskine (defrag, virus opdateringer, driveropdatering, software opdateringe) på min Ubuntu maskine end min dreng gør på hans XP maskine.
Og så er jeg tilhænger af frihed - og på det punkt hopper jeg op og ned, klapper i hænderne og griner ærlig talt lidt skadefro, når de stakkels windowsfanatikere sidder og piver op om at de har fået virus.
Gå du bare glad til din XP maskine, men lad os beholde glæden over friheden og et styresystem der faktisk gør NØJAGTIGT som brugeren vil - ikke som firmaet der har lavet det vil det!