Hvorfor overvejer du at gå tilbage til windows?

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: Hvorfor overvejer du at gå tilbage til windows?

Indlæg af Artificial Intelligence »

neglesaks skrev:Nårjeg kigger på hvad de stakkels Windows-brugere skal vade igennem af kloakindhold ikke mindst med XP, som jeg selv har brugt på siden i nogle år (og det var en tung satan ift. W2000, som igen var tingt ift. W98SE), men primært Vista og snart Windows 7, og hvor mange brudte løfter og gulerødder-på-fisketænger der er holdt for næsen af dem for at holde dem fanget i opgraderingsmøllen, så er det mig klart, at de computerspil, der kunne få mig til at købe en Windows PC (den eneste grund faktisk), simpelthen er noget man må sige "ellers tak!" til.

Hvis man vil spille det største og det nyeste, så er der netcafeer og konsoller.

Iøvrigt kører DEFCON ok hos mig. :)


Windows PC spil er ved af dø, hvilket kan komme Linux til gode.
Producenterne af PC spil har rykket deres geshæft til consol market, hvor der er langt flere penge. Men jeg tror nu at få genre vil overleve, såsom MMORPG og FPS (hvor linux er godt med).

Mange consoler bruger OpenGL, hvilket Linux også bruger - hvilket gør det a) nemmere at porte b) kører i wine uden de store problemer.
Så vidt jeg ved er det kun X-box der bruger DirectX.
neglesaks
Indlæg: 102
Tilmeldt: 6. dec 2008, 02:51
IRC nickname: neglesaks
Geografisk sted: Helsingskør Kommune & Omegn

Re: Hvorfor overvejer du at gå tilbage til windows?

Indlæg af neglesaks »

Woot for OpenGL :)
To force a man to pay for the violation of his own liberty is indeed an addition of insult to injury.
- Benjamin Tucker

Friends don't let friends do Windows.
BrittaP

Re: Hvorfor overvejer du at gå tilbage til windows?

Indlæg af BrittaP »

laoshi skrev:Men mit svar var helt seriøst! Man skal aldrig gå tilbage til en fuser...


Jeg gør ting som jeg udmærket ved ikke er spor sundt for mig. Rygning, f.eks. Jeg er holdt op med at ryge i længere perioder, men er desværre faldet i igen. Windows er heller ikke sundt for mig, men der har jeg indtil videre kunnet holde det på ca. en XP om ugen, nemlig når jeg skal hente nye podcasts til min kæreste, og jeg tror ikke der er nogen risiko for at jeg optrapper. Jeg glæder mig til den dag der bliver windowsforbud i offentlige bygninger. Små windowskabiner og folk der står skjult i portene med deres laptops og kraverne godt oppe omkring deres flove ører bliver et ganske almindeligt syn i gadebilledet. Der kommer en dag hvor spørgsmålet 'skal det være en windowsplads Frue.?' ikke længere er relevant når man skal mellem landsdelene.
Alligevel går jeg en gang ugentligt tilbage til en fuser, men jeg er bange hver gang.
Pain-Killer
Indlæg: 1
Tilmeldt: 24. dec 2008, 01:22

Re: Hvorfor overvejer du at gå tilbage til windows?

Indlæg af Pain-Killer »

Jeg synes i dømmer windows for hårdt.
Jeg er meget glad for Vista. Jeg oplever ikke de tragiske ting i oplever. Nogle gange er der da noget der går galt, men Jeg synes at det ofte er pga. Jeg har lavet en fejl.
Jeg har ikke noget imod at lave en geninstallation. Det tager sin tid at instllere det hele, men der skal mere til for at slå mig ud af den.

Jeg spiller tunge spil ( F.eks. Crysis serien, Call of Duty 4 oa.) Det tror Jeg ikke at Ubuntu kan hamle op med.
Jeg synes såmænd at Windows Vista kører fint for mig.
Jeg har kørt udelukkende med Ubutu førhen, men i øjeblikket har Jeg ikke installeret Ubuntu.
Windows er ikke så skidt som nogen af jer gør det til i følge min mening. Jeg synes det kan minde om religionskrig. Ikke fordi det er det, men der er nogle ret ekstreme holdninger herinde i forhold til Windows VS. Ubuntu.
Det er rigtigt, det tager en brøkdel af tiden at installere Ubuntu i forhold til Windows, men man kan jo bare smække en film på flimmeren mens man installere :)
eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Hvorfor overvejer du at gå tilbage til windows?

Indlæg af eitreach »

Hvorfor er det nu at Ubuntu ikke kan spille Crysis, som Windows kan? Det er fordi at Crysis benytter sig af lukket teknologi, som Microsoft ikke tør åbne, af gode grunde - så ville de nemlig ikke være i stand til at følge med.

Ubuntu performer allerede bedre end Vista (og XP) gør - hvorfor skulle folk skifte, hvis ikke?

- Og velkommen til forum. :)
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Hvorfor overvejer du at gå tilbage til windows?

Indlæg af soundpartner »

Pain-Killer skrev:Jeg synes i dømmer windows for hårdt.
Jeg er meget glad for Vista. Jeg oplever ikke de tragiske ting i oplever. Nogle gange er der da noget der går galt, men Jeg synes at det ofte er pga. Jeg har lavet en fejl.
Jeg har ikke noget imod at lave en geninstallation. Det tager sin tid at instllere det hele, men der skal mere til for at slå mig ud af den.

Jeg spiller tunge spil ( F.eks. Crysis serien, Call of Duty 4 oa.) Det tror Jeg ikke at Ubuntu kan hamle op med.
Jeg synes såmænd at Windows Vista kører fint for mig.
Jeg har kørt udelukkende med Ubutu førhen, men i øjeblikket har Jeg ikke installeret Ubuntu.
Windows er ikke så skidt som nogen af jer gør det til i følge min mening. Jeg synes det kan minde om religionskrig. Ikke fordi det er det, men der er nogle ret ekstreme holdninger herinde i forhold til Windows VS. Ubuntu.
Det er rigtigt, det tager en brøkdel af tiden at installere Ubuntu i forhold til Windows, men man kan jo bare smække en film på flimmeren mens man installere :)

vista er super for nogle og stinker for andre
min gamle far har i hans firma 5 computere

bærbar med vista
startionær med xp
stationær med 95 (grundet speciel software)
stationær med 2000 (igen grundet såeciel software)
og en 2003 server.

95 og xp kan se serveren det kan vista og 2000 ikke.
vista kan se xp og 2000
og 2000 ka se xp

se det er sgu da et netværk fra hades of doom hvor der bare er dømt kaos. og det værste er at ingen af maskinerne bare lige kan skifte software andre end serveren

mit projekt i morgen er at få min eee-serv til at lege sambaserver som de alle kan se, og når dette er sket så skifter serveren til ubuntu.
Når serveren kører med ubuntu så får den bærbare så en dualboot med ubuntu i julegave og så kan de gamle lege lidt med det mens jeg kan ssh'e ind og styre serveren :lol:
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: Hvorfor overvejer du at gå tilbage til windows?

Indlæg af Artificial Intelligence »

Pain-Killer skrev:Jeg synes i dømmer windows for hårdt.
Jeg er meget glad for Vista. Jeg oplever ikke de tragiske ting i oplever. Nogle gange er der da noget der går galt, men Jeg synes at det ofte er pga. Jeg har lavet en fejl.
Jeg har ikke noget imod at lave en geninstallation. Det tager sin tid at instllere det hele, men der skal mere til for at slå mig ud af den.

Jeg spiller tunge spil ( F.eks. Crysis serien, Call of Duty 4 oa.) Det tror Jeg ikke at Ubuntu kan hamle op med.
Jeg synes såmænd at Windows Vista kører fint for mig.
Jeg har kørt udelukkende med Ubutu førhen, men i øjeblikket har Jeg ikke installeret Ubuntu.
Windows er ikke så skidt som nogen af jer gør det til i følge min mening. Jeg synes det kan minde om religionskrig. Ikke fordi det er det, men der er nogle ret ekstreme holdninger herinde i forhold til Windows VS. Ubuntu.
Det er rigtigt, det tager en brøkdel af tiden at installere Ubuntu i forhold til Windows, men man kan jo bare smække en film på flimmeren mens man installere :)


Velkommen til forummet, Pain-Killer.

Jeg kan kun tage udgangspunkt i de erfaringer jeg har gjort mig og flere af mine venner er af samme holdning. De har brugt windows i hele deres liv, men er så trætte af den måde vista virker på/ikke virker og den holdning og marketsføring Microsoft står for.

Desværre er de fleste skiftet til Mac istedet for Linux. Dog syntes de at Linux er godt (har vidst dem hvad det kan).
Min bror skifter til Linux her i ferien. Min mor og hendes kæreste skiftet til Linux for 3 måneder siden, de er rigtige glade for det. Det er jeg også, da jeg ikke hele tiden skal ordne deres computer fordi windows (XP) laver laver ged i den.

På mit arbejde (SFO), bruger børnene Linux, de har kun 1 winXP maskine tilbage. Den gider de ikke at bruge fordi den altid laver ged idet. Så de har bedt mig om at installere Linux på den.


Jeg spiller tunge spil ( F.eks. Crysis serien, Call of Duty 4 oa.) Det tror Jeg ikke at Ubuntu kan hamle op med.


Det vil være det samme som at kører et Nintendo spil på en Playstation. Argumentet holder ikke. Hvis de spil du nævner har linux version så kan du sammeligne det.
thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Hvorfor overvejer du at gå tilbage til windows?

Indlæg af thj01 »

Pain-Killer skrev:Jeg synes i dømmer windows for hårdt.
Jeg er meget glad for Vista. Jeg oplever ikke de tragiske ting i oplever. Nogle gange er der da noget der går galt, men Jeg synes at det ofte er pga. Jeg har lavet en fejl.
Jeg har ikke noget imod at lave en geninstallation. Det tager sin tid at instllere det hele, men der skal mere til for at slå mig ud af den.


Jeg vil lige blande mig i denne debat, men med en lidt anden vinkel.

Du har fuldstændig ret i at Vista faktisk er et godt styresystem, og som i dag virker ret godt. Men som du selv kommer ind på det skal man ud i reeinstallationer for at have det godt kørende.

Men det er egentlig ikke der hvor min anke mod VISTA/XP er - og jeg har den samme anke mod f.eks. Apples OS-X.

Closed Source er bare ikke fremtiden - eller en stærk udviklingsmodel. Det er faktisk dyrt at køre en "sund" Vista installation, både målt i tid, kroner og især frihed.

For at citere fra Free Software Foundation "Hvad er Free Software", er de frihedsrettigheder i fri software defineret som:
    * Friheden til at køre programmet til ethvert formål (frihed 0).
    * Friheden til at studere, hvordan programmet virker og forandre det til dine behov (frihed 1).
    * Adgang til program-koden er en betingelse for dette.
    * Friheden til at redistribuere kopier, så du kan hjælpe din nabo (frihed 2).
    * Friheden til at forbedre et program og udgive dine forbedringer til offentligheden, så hele samfundet har gavn af det (frihed 3). Adgang til program-koden er en betingelse for dette.

Mit skifte væk fra windows har betydet at jeg har fået en frihed jeg ikke før havde og gør at jeg kan få min computer til at arbejde som lige netop JEG vil have den til at arbejde. Og jeg er endnu ikke stødt på et sted, hvor jeg har haft brug for andet end det jeg kan hente som OpenSource programmer.
Så er der nogen her der siger at man ikke kan bruge diverse kendte programmer - og det er da korrekt at der er nogle programmer til windows man ikke kan bruge, men der findes programmer til Linuxplatformen der kan det samme, men som naturligvis IKKE er ligesom disse programmer.

Og så selve spildelen - ak ja - der har du da ret. MS platformen er jo spilprogramørernes yndlingsplatform, så derfor vil jeg da også anbefale folk der vil spille denne type spil at købe Windows. Men kun til "gamere". Til "fornuftige" brugere ville jeg aldrig anbefale MS platformen - den er for bøvlet at administrere.

Jeg har lige måttet ominstallere min bærbare med Ubuntu fordi jeg havde rodet så meget med nogle strømbesparelsesindstillinger at jeg ikke kunne overskue hvad jeg havde gjort (og derved rette op på fejlene manuelt) og da jeg ved det ca tager 1 time og 10 minutter at lave backup, reinstallere, opdatere og klargøre min computer (bl.a. ved hjælp af min ubuntuguide - og en 10/10 internetforbindelse 8) ) så ville jeg vinde tid på denne måde.

Men en sidste ting jeg også må erkende er. Jeg er 38 - jeg kan slet ikke følge med i de der spil mere - det gik indtil jeg var 33 - for der kunne jeg stadig nå at øve mig. Men tiden er bare en anden og mit tastetur er det der bliver mest slidt på min bærbare! (ikke kun W A S D knapperne)

Nå efter en lang smøre er det jeg gerne vil sige - jeg vil IKKE give køb på min frihed - eller tid - eller penge. Det vælger du - og den frihed har du jo heldigvis!
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."
julehund
Indlæg: 13
Tilmeldt: 3. aug 2008, 19:12
Geografisk sted: Staby 6990

Re: Hvorfor overvejer du at gå tilbage til windows?

Indlæg af julehund »

jeg mangler kun at få net-bank(nordea) til at virke, så er windows på vej ud af vinduet :)
er der nogen der kan hjælpe mig med det? vil gerne tyre noget ud af vinduet! hehe
det er et stykke tid siden at jeg prøvede sidst! og der skrev den noget med browseren ikke var kompatibel med sikkerhed bla bla.. java agtig noget! :(
Mvh Jesper
Hvis alt syntes under kontrol, så går det bare ikke hurtigt nok
Ubuntu 9.10 Linux 2.6.31-16-generic GNOME 2.28.1
eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Hvorfor overvejer du at gå tilbage til windows?

Indlæg af eitreach »

Jeg bruger Nordeas netbank uden problemer. :) Hvornår har du sidst prøvet?
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
julehund
Indlæg: 13
Tilmeldt: 3. aug 2008, 19:12
Geografisk sted: Staby 6990

Re: Hvorfor overvejer du at gå tilbage til windows?

Indlæg af julehund »

eitreach skrev:Jeg bruger Nordeas netbank uden problemer. :) Hvornår har du sidst prøvet?

det er jo ved at være noget tid siden! :oops: jeg prøver lige igen senere!!
Mvh Jesper
Hvis alt syntes under kontrol, så går det bare ikke hurtigt nok
Ubuntu 9.10 Linux 2.6.31-16-generic GNOME 2.28.1
Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: Hvorfor overvejer du at gå tilbage til windows?

Indlæg af Casper Hansen »

Pain-Killer skrev:Jeg spiller tunge spil ( F.eks. Crysis serien, Call of Duty 4 oa.) Det tror Jeg ikke at Ubuntu kan hamle op med.


Der synes jeg, at du dømmer Ubuntu for hårdt :wink:
- Tag et spil som Savage 2 eller EVE og sammenlign med din Vista og din Ubuntu.
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst
sådanUBUNTU
Indlæg: 901
Tilmeldt: 18. nov 2007, 00:25
Geografisk sted: Valby

Re: Hvorfor overvejer du at gå tilbage til windows?

Indlæg af sådanUBUNTU »

Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50
H8-TraIn
Indlæg: 12
Tilmeldt: 6. jan 2009, 14:13

Re: Hvorfor overvejer du at gå tilbage til windows?

Indlæg af H8-TraIn »

Hmm. Når jeg sidder og læser denne tråd virker det jo næsten som om alle klapper i hænderne over hoved og kan slet ik få dem ned over hvor godt linux er.
har nu prøvet og rode rundt med det af en uges tid for og se om jeg q får det til og køre bare en smule i nærheden af min gamle XP configuration, lykkedes mig næsten bortset fra mobil telefonen åbenbart ik er opfundet endnu. :-(
Men f... da af det virker da åndssvagt og sq bruge så meget tid på og sætte sig ind i ting der burde være såre simple for og finde ud af at det i virkeligheden slet ik er så feeedt som "folk" snakker om.
Som der er blevet nævnt før virker det sq som en religion for nogen her og kommer du og siger modsat, så uha kan i sikkert nævne 100 argumenter for hvorfor i syns det er godt. Jeg kan så et par stk for hvorfor jeg skiftede tilbage igen har knækket alle cderne med ubuntu suse og kubuntu jeg har prøvet og slettet alt med spor af linux fra dreve.
Xpen har hvis ik jeg sq prøve andet haft oppe tid uden crach på 16 måneder så hvad er der ik stabilt i det egentligt?
Jeg
Indlæg: 393
Tilmeldt: 20. apr 2008, 13:07
Geografisk sted: Århus

Re: Hvorfor overvejer du at gå tilbage til windows?

Indlæg af Jeg »

H8-TraIn skrev:Hmm. Når jeg sidder og læser denne tråd virker det jo næsten som om alle klapper i hænderne over hoved og kan slet ik få dem ned over hvor godt linux er.
har nu prøvet og rode rundt med det af en uges tid for og se om jeg q får det til og køre bare en smule i nærheden af min gamle XP configuration, lykkedes mig næsten bortset fra mobil telefonen åbenbart ik er opfundet endnu. :-(
Men f... da af det virker da åndssvagt og sq bruge så meget tid på og sætte sig ind i ting der burde være såre simple for og finde ud af at det i virkeligheden slet ik er så feeedt som "folk" snakker om.
Som der er blevet nævnt før virker det sq som en religion for nogen her og kommer du og siger modsat, så uha kan i sikkert nævne 100 argumenter for hvorfor i syns det er godt. Jeg kan så et par stk for hvorfor jeg skiftede tilbage igen har knækket alle cderne med ubuntu suse og kubuntu jeg har prøvet og slettet alt med spor af linux fra dreve.
Xpen har hvis ik jeg sq prøve andet haft oppe tid uden crach på 16 måneder så hvad er der ik stabilt i det egentligt?

Fedt for dig, hvis du er godt tilfreds med windows, men det er der en del, der ikke er.. Bla. de folk du ser hoppe rundt og klappe i deres små hænder her. Der er efterhånden mange folk, der har haft en god oplevelse med Linux og for dem er det så fedt, som de giver udtryk for, uanset om du kommer og fortæller dem at det er svært og tidskrævende eller ej. Jeg har for den sags skyld svært ved at tro at du blev windows-ekspert i løbet af en uge, da det ganske enkelt tager tid at vende sig til et nyt styresystem.

BTW: Du bør næsten hædres hvis du virkelig har holdt en windowsmaskine kørende i 16 måneder.. Det må da være en rekord. :shock:
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!