Hej Bear,
Jeg skrottede win XP på min oldebærbare fra 2001. Det er den du kan se i min signatur nedenfor. 256 MB ram, og det holdt da en anelse hårdt, men ubuntu 7.10 blev installeret og kører, omend den er lidt tålmodighedskrævende. Jeg legede lidt med det. Det kostede jo ikke noget, det var enten det eller at skrotte den bærbare fuldstændigt. XP var stadig installeret på min stationære, men jeg blev mere og mere frustreret over den, og gladere og gladere for ubuntu og hele idéen bag Open Source.
Der var dog, ligesom i Jeres tilfælde, visse ting der gjorde mig windows afhængig. I mit tilfælde var det ikke spil, men især MS publisher og filer jeg har lavet i det program gennem mange år. Filer jeg bruger igen og igen, visitkort, prismærker m.m. Det kan være der findes en bedre løsning, men indtil videre virker det fint for mig at køre 'dual boot'. Altså at blive givet muligheden for at boote op i windows, hvis jeg lige har nogle publisher filer jeg skal printe ud.
Nå, da nu to ud af mine tre computere havde ubuntu kunne jeg efter et stykke tid lige så godt installere ubuntu på min arbejdspc også. Igen en dual boot med XP, men jeg har såmænd aldrig startet XP partitionen op. Den ligger der og sover, og hverken skærmdriver eller netværkskort er nogensinde blevet installeret. Helt fint med mig
Jeg savner ikke hverken word eller excell. OS kontorpakken er lækker, og jeg har ingen problemer med at åbne og redigere mine gamle windowsfiler eller dele dem med andre.
Der findes sandsynligvis andre løsninger end dual boot på Jeres 'hestespilproblem', men hvis du fortæller lidt mere om spillene er det nemmere at gennemskue. Selv aner jeg intet om spil, men mange herinde gør
![Smile :)](./images/smilies/ubuntu/icon_smile.png)
Velkommen til.