Hvorfor overvejer du at gå tilbage til windows?

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
BrittaP

Hvorfor overvejer du at gå tilbage til windows?

Indlæg af BrittaP »

Jeg overvejer det fordi jeg har fået så forbistret svært ved at finde på undskyldninger for hvorfor jeg absolut må have en kraftigere og større pc. :?

Andre?
Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: Hvorfor overvejer du at gå tilbage til windows?

Indlæg af Artificial Intelligence »

Aldrig. Jeg har dog en vista DVD og har fået afprøvet det i 2 måneders tid for at se hvad det var for noget. Men fandt det for u-flexibel, laaaaaangsomt og total bloated - og jeg har en kraftig computer :?
På de 2 måneder havde jeg omkring 78 BSOD 3 geninstallationer - det må da være en rekord.


BrittaP, hvis vil have en undskyldning for at købe bedre computer så er der nogen tunge 3D spil for linux :mrgreen:
Eller hvis du er til audio/video/image editing så kan det godt betale sig at få en 64-bit computer med duo/quadro proccessor og derefter smider du en 64-bit version af ubuntu på :)
BrittaP

Re: Hvorfor overvejer du at gå tilbage til windows?

Indlæg af BrittaP »

OK, AI, så jeg forstår på dig at du overvejer at gå tilbage til windows fordi du holder meget af at (gen)installere, og med f.eks vista har du rig mulighed for det af nødvendighed. D.v.s du ikke engang behøver at lede efter en undskyldning for at gøre det :D

Jamen, jeg spiller ikke. Jeg bruger min pc til musik, film og billedredigering, foruden det sædvanlige (surf og mails), selvfølgelig. Mit problem er vel mere det at jeg ca. en gang hvert andet år har været vant til at købe nyt, og nu kan jeg mærke at .... Nej, lad mig give et eksempel. Jeg køber mælk ind imellem. Nogle gange fornemmer jeg bare at nu må jeg hellere købe mælk, og det gør jeg så selvom jeg ikke lige har fået tjekket køleskabet. Lad os nu antage at jeg af en eller anden grund ikke skulle købe mælk mere, så ville jeg alligevel have et gammelt 'mælkekøbegen' der lige skulle 'afstalleres', og jeg ville synes at det var vildt besynderligt ikke at skulle købe mælk.
På samme måde med PCer...

Nå, hvis jeg ikke har større problemer... :)
didriksmidt
Indlæg: 34
Tilmeldt: 3. dec 2008, 12:16

Re: Hvorfor overvejer du at gå tilbage til windows?

Indlæg af didriksmidt »

Hvis jeg nogensinde skulle overveje at gå tilbage til vista/xp så ville det være fordi at de fleste ting tager 1/10 tid at sætte op fordi det er designet til det. Det skulle også være det eneste. Men efter at have brugt linux i 2 år nu så er jeg helt sikker på 1 ting: ALDRIG MERE FSCKING LORTE WINDOWS IGEN!
Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: Hvorfor overvejer du at gå tilbage til windows?

Indlæg af Casper Hansen »

Tror ikke engang man kunne betale mig for at bruge Windows... Hm lad mig se..... *tænker over Windows fordele fremfor GNU/Linux*

- Jeg vil aldrig skifte tilbage...
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst
laoshi
Redaktør
Indlæg: 5515
Tilmeldt: 26. apr 2008, 20:52
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: Hvorfor overvejer du at gå tilbage til windows?

Indlæg af laoshi »

Aldrig mere windows - hvert nytår så længe jeg kan huske (noget over 50 år) har budskabet lydt: "Gå aldrig tilbage til en fuser!"
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
Jeg
Indlæg: 393
Tilmeldt: 20. apr 2008, 13:07
Geografisk sted: Århus

Re: Hvorfor overvejer du at gå tilbage til windows?

Indlæg af Jeg »

laoshi skrev:Aldrig mere windows - hvert nytår så længe jeg kan huske (noget over 50 år) har budskabet lydt: "Gå aldrig tilbage til en fuser!"

Hørt!
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!
PerSimonsen
Indlæg: 186
Tilmeldt: 3. okt 2008, 19:03
Geografisk sted: Langt fra Las Vegas aka. Ballerup

Re: Hvorfor overvejer du at gå tilbage til windows?

Indlæg af PerSimonsen »

Artificial Intelligence skrev:Aldrig. Jeg har dog en vista DVD og har fået afprøvet det i 2 måneders tid for at se hvad det var for noget. Men fandt det for u-flexibel, laaaaaangsomt og total bloated - og jeg har en kraftig computer :?
På de 2 måneder havde jeg omkring 78 BSOD 3 geninstallationer - det må da være en rekord.


Hvordan kan du komme op på det antal
If we aren't supposed to eat animals, why are they made of meat?
MOMS ? Jeg har ikke bestilt moms !!
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Hvorfor overvejer du at gå tilbage til windows?

Indlæg af Christian.Arvai »

PerSimonsen skrev:
Artificial Intelligence skrev:Aldrig. Jeg har dog en vista DVD og har fået afprøvet det i 2 måneders tid for at se hvad det var for noget. Men fandt det for u-flexibel, laaaaaangsomt og total bloated - og jeg har en kraftig computer :?
På de 2 måneder havde jeg omkring 78 BSOD 3 geninstallationer - det må da være en rekord.


Hvordan kan du komme op på det antal


Det ligner da en almindelig dag med vista, AI fik så bare ikke de mange gange til rep. med total reinstall af vista, som jeg fik med en pc under garantiperioden :lol:
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: Hvorfor overvejer du at gå tilbage til windows?

Indlæg af Artificial Intelligence »

PerSimonsen skrev:
Artificial Intelligence skrev:Aldrig. Jeg har dog en vista DVD og har fået afprøvet det i 2 måneders tid for at se hvad det var for noget. Men fandt det for u-flexibel, laaaaaangsomt og total bloated - og jeg har en kraftig computer :?
På de 2 måneder havde jeg omkring 78 BSOD 3 geninstallationer - det må da være en rekord.


Hvordan kan du komme op på det antal


Jeg talte dem faktisk (skrev ned), jeg skriver altid ned hvad mine oplevelser er med forskellige OSs og distroer. Man ku' kalde de en drejebog.
Men det sjove (eller tragiske) at det hardware jeg har er Vista godkendt og er meget kendte mærker.
BrittaP

Re: Hvorfor overvejer du at gå tilbage til windows?

Indlæg af BrittaP »

Hmm, burde måske have nævnt at der i mine to tidligere indlæg i denne tråd kunne forekomme spor af ironi.
Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: Hvorfor overvejer du at gå tilbage til windows?

Indlæg af Artificial Intelligence »

BrittaP skrev:Hmm, burde måske have nævnt at der i mine to tidligere indlæg i denne tråd kunne forekomme spor af ironi.


Har forstået ironien :mrgreen:
laoshi
Redaktør
Indlæg: 5515
Tilmeldt: 26. apr 2008, 20:52
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: Hvorfor overvejer du at gå tilbage til windows?

Indlæg af laoshi »

Men mit svar var helt seriøst! Man skal aldrig gå tilbage til en fuser...
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
snigepige
Indlæg: 284
Tilmeldt: 3. aug 2008, 19:13
IRC nickname: Snigepige
Geografisk sted: Nykøbing Mors

Re: Hvorfor overvejer du at gå tilbage til windows?

Indlæg af snigepige »

hehe - selvom win skulle blive herregodt og ubuntu herreringe ville jeg ikke skifte - bare for at irritere min gamle klassekammerat der er kommet højt på strå indenfor win og millionær på det :lol:
Mange hilsner Gry
---------------------------------------------------------------------------------------
http://jegharenmeningom.wordpress.com/
http://twitter.com/Snigepige

neglesaks
Indlæg: 102
Tilmeldt: 6. dec 2008, 02:51
IRC nickname: neglesaks
Geografisk sted: Helsingskør Kommune & Omegn

Re: Hvorfor overvejer du at gå tilbage til windows?

Indlæg af neglesaks »

Nårjeg kigger på hvad de stakkels Windows-brugere skal vade igennem af kloakindhold ikke mindst med XP, som jeg selv har brugt på siden i nogle år (og det var en tung satan ift. W2000, som igen var tingt ift. W98SE), men primært Vista og snart Windows 7, og hvor mange brudte løfter og gulerødder-på-fisketænger der er holdt for næsen af dem for at holde dem fanget i opgraderingsmøllen, så er det mig klart, at de computerspil, der kunne få mig til at købe en Windows PC (den eneste grund faktisk), simpelthen er noget man må sige "ellers tak!" til.

Hvis man vil spille det største og det nyeste, så er der netcafeer og konsoller.

Iøvrigt kører DEFCON ok hos mig. :)
To force a man to pay for the violation of his own liberty is indeed an addition of insult to injury.
- Benjamin Tucker

Friends don't let friends do Windows.