Som du siger christian så vender kun få tilbage efter at de har fjernet ubuntu. Jeg tænker så at jeg lige vil skrive hvordan jeg gjorde.
Hjælpen herinde fra hjalp mig til at finde SuperGrubDisk.
http://www.supergrubdisk.org/Jeg hentede SuperGrubdisk Cd-rom og brændte til en dvd. Ja eftersom jeg ikke havde nogle cd'er tænkte jeg at en dvd kunne være lige så godt og det virkede. Jeg brugte et medfølgende program til min bærbar men mange brænder programmer kan brænde en iso til disk (image to disk).
Nu har jeg min Boot-cd til at genoprette vista boot-sektionen.
Jeg går derefter ind i administrator i windows. Jeg sletter de partitioner som jeg ved indeholder ubuntu. Dette medfører så også at grub bliver fjernet og gør at jeg nu ikke kan starte vista op uden at genoprette boot-sektionen i vista.
Rød omkredsning viser de partitioner jeg vil have fjernet. Ubuntu og Swap
Jeg genstarter computeren.
I bios vælger jeg under boot at starte fra mit cd-rom drev.
Nu starter SuperGrubDisk.
Det ser meget forvirrende ud i starten men tag det med ro og gør hvad den siger.
Du skal først vælge: Choose Language & HELP og derefter vælge English Super Grub Disk (se herunder, dog kan teksten afvige fra version til version)
Nu vælger du Advanced og derefter Windows (Advanced)
Du har nu valgt at det er windows du vil reparere.
Nu vælges Fix Boot of Windows
Da windows ikke altid ligger som c eller først partition skal SuperGrubDisk nu lige se hvor windows ligger. Du vil formentlig få kun en mulighed at trykke på. Select the partition where Windows is found.
Trykker du enter på den partition som windows ligger på vil SuperGrubDisk gendanne din boot-sektion. Når du får beskeden SGD HAS SUCCEEDED (billede se over) så er boot forhåbentlig gendannet og du får muligheden for at genstarte computeren.
Du skal nu ind i bios og lave boot om til din harddisk med windows og vista/xp vil starte.
Mellem alle disse trin med supergrubdisk vil du formentlig blive sat til at skulle trykke på anykey =) Det er lidt forskelligt hvor mange gange men bare følge instruktionerne og det burde lykkedes.
Min computer er som følgende angående OS. Dualboot mellem:
Window Vista: Home Premium 64bit
Ubuntu 8.04 64bit